Kallezen Skrevet August 31, 2007 Rapporter Share Skrevet August 31, 2007 hei... jeg lurte på vordan deler å va jeg burde gjøre for å få mest mulig ytelse av en b230E har okså en B230A. vis jeg har et budsjett på 15-20.000 hva burde jeg gjøre.. å vordan kan jeg få tak i deler? har verksted tilgjengelig til både fresing borring osv.. vilken av motorene er best utgangs pungt? skal jeg gå får instrøytning eller doble webere? dukenukem Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
940 turbo 1995 Skrevet September 7, 2007 Rapporter Share Skrevet September 7, 2007 Det letteste og billigste er å selge begge motorene og kjøpe seg en ft/fk motor istedet. Siter http://www.bilforumet.no/900-serien/187233-940-lt-sedan.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvokim Skrevet September 7, 2007 Rapporter Share Skrevet September 7, 2007 men det tøffeste ville vert en grom sugemotor med to doble webere Siter # 1996 940 herregårdsvogn # 1969 Amazon 122S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
940 turbo 1995 Skrevet September 8, 2007 Rapporter Share Skrevet September 8, 2007 Grom sugemotor koster fort mange ganger mer enn en fk motor. Men er enig i at det er rått med en skikkelig hissig sugemotor. Siter http://www.bilforumet.no/900-serien/187233-940-lt-sedan.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet September 15, 2007 Rapporter Share Skrevet September 15, 2007 Jeg Vil anbefale KG 003 kam. 2,5" eksos og evt planing av topp. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fjelling Skrevet Oktober 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2007 Kan også få lurt opp bensintrykket noe på det orginale sprutet. Disse som kjører rally-volvo orginal har peiling på dette. Siter Hilsen Jonas. 1983Volvo 244glt(solgt) 1982Volvo 242Sugis http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=158767&highlight=sugis 1996Passat TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Veivalsen Skrevet Oktober 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2007 Fra KG trimning (Sverige): Type 3 Grenrør = 2495,- Topp steg 3 med masse skit = 10900,- Dobble 48 webbere = ? sikkert rundt 6000++++ kroner nytt pluss innsug osv. KG7 eller KG8 kamaksel = ca. 2700,- +/- Så må man vel kanskje gjøre noe med blokka også, smidde stempler osv. og ha en grei nok girkasse med no letta svinghjul, annen clutch og sånt.Bakaksel med sperre. Det kommer nok på rundt en 30 - 40.000,-, men noe kan man vel kjøpe brukt også. Med det greiene jeg skrev oppe får man rundt 180 - 200(maks)hk. Det her går BRA! Se en film her f.eks, en som har gjort sånn ca. det samme her: http://youtube.com/watch?v=fJL1Av569ho Vet ikke om han har 531 topp, men.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.