Gå til innhold

Til de som er skeptiske til CLAY (BILDER)

Ranger emnet

jonapett

Anbefalte innlegg

Clayet bilen til fattern i helga en 2006 modell Volvo S40.

På den brukte jeg ca 1/3 av clayklumpen, type Pinnacle Ultra Poly Clay.

Den bilen var det MYE dritt på, men syntes ikke behovet for mer clay var tilstede alikevel, kan finne en "ren" side på klumpen mange ganger når man former den om.

Må også skryte litt av Duragloss, la på Duragloss 101,105 og 111 i nevnt rekkefølge. Det ble absolutt helt nydelig, helt utrolig deilig glans i lakken etterpå.

Skulle egentlig lagt Pinnacle LS over, men orket ikke mer gniing den dagen.Gjør alt manuelt så blir relativt sliten i høyrearmen.

VW Passat 2.o TDI DSG 2oo7

VW Caddy 1.9 TDI 2oo5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dele clayen er lurt, clayen er oppbrukt når du ikke lenger kan kna frem en ren side.

Morten19: husk at Duragloss 105 og 111 bør herde da, så du ikke bare smører de sammen. Du pdlegger ingen ting, men holdbarheten blir ikke så som den kan bli.

Pinnacle over etter at du har vasket bilen nestegang funker helt bra. Men du må bare innrømme at de er vanvittig lette å ha med å gjøre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dele clayen er lurt, clayen er oppbrukt når du ikke lenger kan kna frem en ren side.

Morten19: husk at Duragloss 105 og 111 bør herde da, så du ikke bare smører de sammen. Du pdlegger ingen ting, men holdbarheten blir ikke så som den kan bli.

Pinnacle over etter at du har vasket bilen nestegang funker helt bra. Men du må bare innrømme at de er vanvittig lette å ha med å gjøre!

Ja de bør vel herde, men det er det med tiden da, helga på hytta var ikke lang nok hvis DG 105 og DG 111 skal herde i et døgn.

Produktene er helt nydelig å jobbe med, kunne ikke engang forestille meg at det skulle være så lett å gni av og på.

Så nå har jeg min egen bil, en vw passat og firmabilen, en vw caddy og jobbe med,

VW Caddy 1.9 TDI 2oo5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, de trenger ikke å legges på rett etter hverandre, du kan gjerne vente en uke eller to etter at du har lagt på DG 105 før du legger på feks DG 111. bare så du er obs.

Ahhh flere biler å pleie, høres bra ut. snart tennis albue da..;)

Oki, men er det noe særlig å kjøre med bilen uvokset/forseglet da?

Tennisalbuen er godt på vei allerede, men det er jo så morro.

Har for første gang brukt "ordentlige" produkter fra autogeek, å det kan ikke sies med ord engang hvor mye lettere jobben er når man bruker skikkelige saker.

Min bil er behandlet med royalshine lakkonservering, og er temmelig blank, men håper å få den til å skinne ennå mer!!

VW Caddy 1.9 TDI 2oo5

Lenke til kommentar
Del på andre sider