Gå til innhold

Audi S2 Coupè 1991, noen spm.

Ranger emnet

LeeCoo

Anbefalte innlegg

Hey

Er 17år nå, har begynt på billappen og har begynt å se etter førstebil. Har fått et øye for Audi S2.

Ser noen som ligger ute på autodb, en til blant annet 130høvdinger som er gått 190 000km ca, hva kan jeg regne med må byttes?. Er det noe å satse på en bil som har gått såpass ?

Er en annen og som har gått 240 000km ca, den hadde hatt stor service nylig osv.

Eneste jeg stusser med disse bilene er jo at de er gamle og kjørt langt, og ganske mange er rævkjørte ?

Så, kom med innspill ? Hadde det vært jævlig dyrt å satt inn en S2 som er gått f.eks 190 000km på verksted å sagt at de skulle bytte alle slitedeler ?

Har liksom ikke lyst på en bil som er ødelagt hele veien, har dårlig erfaring med det når det gjelder lettmc tiden min :(

Hvordan er forsikringa og ? Sette på far min eller meg ? Jeg har hatt lettsykkelen 2 år i mitt navn å kjørt ulykkesfritt, vet ikke om det hjelper ?

mvh

LeeCoo

Ford F250 7.3 Turbo Diesel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsikring på deg selv kan du glemme..

Og er jo en del deler som begynner å blir slitne på så gamle biler som helt sikkert ikke har hatt en pen oppvekst. Regn med at foringer, bremser, hjullagere og sånne ting er slitent hvis det ikke allerede er byttet. Caliperne bak er også litt dritt, då disse begynner å henge.

1993 Audi S2 coupe

2000 Audi A4 1.9TDI sedan

X 1990 Audi Coupe Quattro 20VT

X 1998 Audi A4 1.8 TurboQuattroSport Sedan VRAK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ville ikke annbefale som første bil.

kan du ikke skru selv er slik bil liten vits å eie,koster mye å holde i drift + forsikring.

Helt enig. Som førstebil bør du finne noe annet med MYE mindre hk og som er ekstremt mye billigere å forsikre enn en S2!

Som uerfaren sjåfør og litt tung høyrefot hadde det sikkert ikke vart lenge før bilen og (enda verre) du hadde blitt deformert.....

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dyr i drift vil si mye vedlikehold ? Hvor mye bruker denne på mila ? Si den er original med 220hk eller hva det er.

En S2 med snill kjøring kan du få godt under literen på mila, er heller ikke noe mer vedlikehold på denne enn andre biler. Originalt har 3B-motoren 220 hk og ABY-motoren 230 hk.

Hva tror dere om 200sx S14 da ? Eller Audi S4 ?

De er omtrent like dyre å forsikre som S2. Vent med slikt til du kan kjøre, noe du ikke kan like etter å ha fått lappen! BTDT.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fult klar over at jeg ikke er verdensmester i kjøring når jeg har fått lappen. Har iallfall greid å kontrollere meg en del på lettsykkelen (jeg vet det effektmessig ikke kan sammenlignes)... Ser på folk jeg kjenner, kjører som bare faen, han ene kræsja første dagen han hadde lappen. Har ikke planer om å være høy på pæra jeg, heller prøve å ta det me ro og ha i bakhodet hele veien at jeg er en uerfaren sjåfør. Så vil fortsatt ha en S2...

Så, noen spesielle svakheter med S2'er som jeg burde vite om ?

Ford F250 7.3 Turbo Diesel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjekk det meste, prövekjör. Foringer er helt sikkert ferdig. Hjullager, spindelkuler, og ja det meste for veiholdning sjekk nöye. Sjekk etter lekkasjer og liknenede, og sjekk girkassen da denne ikke taaler alt for mye i 3b bilene.

Dette er blitt gamle biler og trenger litt TLC, men gode biler, er dyre deler paa disse bilene, bare saa du er klar over det, men kan du skru litt selv er det en fordel.

4Rings to rule them all!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp deg en Audi 80 competition!! :)

Tøff bil med quattro, og mye mer driftsikker enn Audi's turbomotorer..

Da blir du kjent med disse bilene, og kan evt gå over til S-bil etterhvert..

Som andre over her sier; det blir fort veldig dyrt å kjøre S-bil dersom du ikke har skrudd noe særlig bil før. Så er det ofte småfeil som dukker opp underveis, dette kan fort gi mer frustrasjon enn glede...

Likeledes dette med effekten...Enig med det som blir sagt over - fort gjort å kjøre over evne..Og skade seg.

Burde vært mer enn 18-års grense på disse bilene...Hehe... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider