ailenrock Skrevet August 31, 2007 Rapporter Share Skrevet August 31, 2007 Her en dagen sluttet cd-spilleren min å virke. Jeg tok den ut, og målte strøm ut fra iso-kontakten, som viste 12 volt. Jeg tenkte med en gang at spilleren var ødelagt, men sjekket hos en forhandler, og der virket den helt fint. Nå har det seg slik at jeg tenkte dette var en liten jobb, så jeg skulle fikse dette selv, ved å spleise litt kabler osv, og satte i gang. Når jeg satt der slo det plutselig gnist mellom to av ledningene.. Resultatet av dette var at jeg satt igjen med en spiller som fortsatt ikke virker, og nå har lyset i dashbordet tatt kvelden! Har sjekket sikringene, de er hele..lyset i dashbordet går vel på samme sikring som de små lyspærene som viser om du har håndbrekk på, osv? Det er nemlig bare lyset i speedometer, turteller, og bensin/temp som ikke virker.. Noen som har forslag til hva jeg kan gjøre? Både med lyuset, og spilleren.. takk Siter Audi AS3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tplassen Skrevet September 1, 2007 Rapporter Share Skrevet September 1, 2007 hvilke ledninger prøvde du å ta strøm fra da? siden du spleiset noen ledninger.. må være forsiktig med å spleise ledninger;) sjekket sikringen på spilleren din? den sitter vel bak spilleren? evt. like ved spilleren din (bak). lysene dine kan ha tatt kvelden pga overspenning.. kan godt være at det er feil med strømmen til spilleren din.. ta ut spilleren din, sjekk alle koblingene bak, at det ikke er brudd noen plass.. Er best og tryggest å ta en skikkelig feilsøking før du spleiser sammen noen ledninger:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ailenrock Skrevet September 1, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 1, 2007 har sjekket sikringen på spilleren, den er like hel. men om lyset i dashbordet gikk pga overspenning, så ville vel sikringen gått først? hva ville du gjort, levert inn bilen? er førsteårslærling, lønningene er ikke høyest.. Siter Audi AS3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tplassen Skrevet September 1, 2007 Rapporter Share Skrevet September 1, 2007 Sikringer skal gå dersom det blir overspenning,ja. Men koblinger med "strømtyver" (regner med at det er det du har brukt?) kan forårsake feil i el-nettet ditt siden det ikke er beregnet / lagd til å være for noe annet enn hva det er orginalt.. Dersom du har en kamerat som er kyndig med det elektriske, så ville jeg spurt han først, før du eventuelt leverer den inn for feilsøking.. (fastpris på feilsøking) Jeg ville i allefall ha fjernet den spleisinga av ledningene..for så å startet med å se etter feil bak spilleren..koblinger,brudd o.l.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SnuRRe Skrevet September 3, 2007 Rapporter Share Skrevet September 3, 2007 Varsellampene i dashen for håndbrekk etc skal ihvertfall ikke gå på samme kurs som belysninga. De skal vel lyse nesten uansett selv om dashen blir mørk. Er det strøm i begge uttakene i iso-pluggen? Er jo ofte en med konstant strøm(til memory på spillern) og en som går på tenning. Målt tenningsledningen også? Siter 1998 VW Golf IV 1,8 Highline Solgt 1989 VW Passat GL Sedan 1,8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg