Gå til innhold

Prosjekt UNP-1368 (Lt.Dub)

Ranger emnet


Polardego

Anbefalte innlegg

Dette prosjektet er dedikert til Jan Hegen-Jacobsen, tidligere eier og befal i forsvaret å som i flere år tjenestegjorde i Israel og Libanon. Jan ble vi så vidt kjent med i våres da han ønsket at noen skulle ta over og vare på hans gamle Golf GLD som stod i garasjen.

 

Han besøkte oss på Vaerste og hadde en fin dialog med oss hele veien. Men helt i sluttfasen og like før bilen skulle hentes gikk Jan bort ved sin hytte ved Hvaler. Vi hørte ingenting om dette før nå i høst og fikk kjøpe ut bilen fra Jan's familie. Hvil i fred Jan.

 

Bilde.jpg

 

Jan tok denne Golfen med til Libanon og Israel som tjenestebil, dette er det skiltene som han brukte på den der nede...

 

Men tilbake til bilen.

 

1981 VW Golf GLD med 54 hk dieselmotor. Sort med rødt interiør. Jeg tror ikke det er levert mange av denne utgaven i Norge...

 

Utstyr som er standard på denne er GTi-dash og speil, bronsetona ruter, ekstra kråm, påkosta interiør og i tillegg er den utstyrt med takluke.

 

Bilde_001.jpg

 

Jan hadde bilen siden ny, bare overtatt av andre i familien før han igjen overtok den. Den har rullet 282 000 og har vært lakket opp en gang før, noe som tyder på at dette har vært en bil som er blitt satt pris på.

 

Bilde_003.jpg

 

Og hva er det med Golf 1 og hengerfeste...

 

Bilde_002.jpg

 

Felgene som står på ble levert med bilen når den var ny...

Interiøret er VELDIG rødt, en herlig kombinasjon sammen med sort...

 

Bilde_004.jpg

 

Planer for denne er som følger:

 

Utvendig:

 

Der er jeg ikke helt enig med meg selv, men det kommer... Har veldig lyst på 8 x 15 ATS Cup, vil passe bra til fargen tror jeg. Samme farge, muligens med noen ekstra lag klarlakk... Soltak fra Audi 80 m/vipp blir det også.

 

Innvendig:

 

Det røde teppet skal beholdes, mens Recaro LX trukket opp i rødt okseskinn tror jeg ville ha blitt lækkert, samme med dørtrekkene. Bilen skal lydisoleres ekstra og endelig får jeg bruk for basskassa som ligger igjen etter at DGS2 ble banebil...

 

Bilde_005.jpg

 

Teknisk:

 

Jeg ønsker å putte oppi en 1.9 TDi enten 110 hk eller 130 hk som skal chippes av ES-tuning avd. Østfold. Razor mener at 130 hk Tdi da vil yte ca. 175 hk med 400nm og det kan jo bli intressant...

 

Servo skal også monteres og vurdere også et antirollbar-kit fra H/R, samme som DGS2 har.

 

Men vi får sjå etterkvart...

 

Bilde_006.jpg

Parts and Retards - Størst på senk i Norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

artig bil og historie.

Er ikke det 1,6/54hk i denne?

 

1,5/50hk ble vel slutt på i 1980.

 

Klart det har noe å si, er jo hele 100nm i 1,6..

Ikke rart at dem har hengerfeste bakpå da.

 

Ah, du har nok rett der. Hadde jo en kompis jeg øvelseskjørte litt med på slutten av 80-tallet, han hadde en 82 Passat Diesel med 54 hk...

 

Er nok derfor slepefestet er der ja... :batman:

Parts and Retards - Størst på senk i Norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Hello,

 

Skjer det noe med prosjektet?

 

 

Jeg har jo ingenting å gjøre jeg vet du... :idea:

 

Desverre har ikke døgnet blitt utvidet fra 24 til 36 timer, så jeg har ikke hatt tid til annet enn å sette den bort på låven og handla motor.

 

Den blir påbegynt i vinter. Må få ferdig den nylakkerte 78 Golf LS'n som står i garasjen nå først. Den skal selges.

Parts and Retards - Størst på senk i Norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår