Øyvind Ryeng Skrevet Oktober 19, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2003 Tatt for fem minutter siden, rett ut av vinduet. Fellesnevnere: f/2.8 og 2 sekunders lukketid. Bilde nummer 2 viser en hjullaster som brøyter snø. EDIT: fem minutter senere laver det ned igjen! Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Oktober 21, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2003 Her er fruktene av en tidligere natts sladdearbeid: Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Oktober 21, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2003 Hordan ser vinteren ut i resten av dette vakre landet? Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evjen Skrevet Oktober 21, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2003 Originally posted by tekNetium Her er fruktene av en tidligere natts sladdearbeid: Tøft bildet, var det en parodi på den Audi Quattro reklamen eller? ;) Uansett, hadde vært tøft om du kunne fått til et par 20 bilder av Audi`n i full drift-action. Siter - 1994 BMW 525iXA Touring - 1995 BMW 525tdsA Touring -SELGES- x 1994 BMW 525i E34 x 1989 BMW 316i Coupê x 1986/7 2x Mazda 929 vintersleder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndySix Skrevet Oktober 21, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2003 Dritbra bilder! Men her har du vel ikke brukt et standard digicam til 2 lapper vel? :) EOS 10D? ;) Siter mvh Andy 2002 BMW 320Ci M-Sport (til salgs) www.alfa156.net // www.evo.no || www.andycam.no \\ www.98super.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Oktober 21, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2003 Tøft bildet, var det en parodi på den Audi Quattro reklamen eller? ;) Uansett, hadde vært tøft om du kunne fått til et par 20 bilder av Audi`n i full drift-action. Hvilken Quattroreklame? Den har jeg visst ikke fått med meg... :( Bilder av Audien "In Action" er på gang! Må bare finne en person som er kompetent nok til å følge bilen med søkeren, samtidig som han trykker på utløseren. Akkurat det var faktisk vanskeligere enn jeg trodde (å finne en annen person enn meg som klarer det). Alternativet er å få en annen til å sladde med Audien, mens jeg selv tar bilder, men tanken på å låne ut min kjære til en annen person skjærer meg i hjertet. Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Oktober 21, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2003 Originally posted by Andy156 Dritbra bilder! Men her har du vel ikke brukt et standard digicam til 2 lapper vel? :) EOS 10D? ;) Nei, jeg brukte et Canon PowerShot A60, som selges til rundt 2500 på nettbutikkene. Kameraet er UTROLIG bra til den prisen, det kan jeg garantere! :) EDIT: Flere bildeeksempler finnes her: http://www.bilforumet.net/showthread.php?s=&threadid=17289 Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evjen Skrevet Oktober 21, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2003 Originally posted by tekNetium Hvilken Quattroreklame? Den har jeg visst ikke fått med meg... :( Gikk for en stund siden både på TV og i bil-blader, Vi Menn osv. Reklamen gikk ut på at det var to eskimoer eller noe sånt som fant dekk spor i snøen. Den eldste indianern putter finger i spora og slikker på den etterpå, så sier han: "Quattro... Audi Quattro!". Siter - 1994 BMW 525iXA Touring - 1995 BMW 525tdsA Touring -SELGES- x 1994 BMW 525i E34 x 1989 BMW 316i Coupê x 1986/7 2x Mazda 929 vintersleder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndySix Skrevet Oktober 21, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2003 Hehe da ble jeg godt lurt. Trodde du hadde brukt vidvinkel linse på det siste der. Men ser jo nå at det er et sammensatt bilde.. doh.. ;) Kan du stille lukkertid selv på det kamera? Siter mvh Andy 2002 BMW 320Ci M-Sport (til salgs) www.alfa156.net // www.evo.no || www.andycam.no \\ www.98super.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Oktober 21, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2003 Reklamen gikk ut på at det var to eskimoer eller noe sånt som fant dekk spor i snøen. Den eldste indianern putter finger i spora og slikker på den etterpå, så sier han: "Quattro... Audi Quattro!". Haha, så enestående genialt! :D Hehe da ble jeg godt lurt. Trodde du hadde brukt vidvinkel linse på det siste der. Men ser jo nå at det er et sammensatt bilde.. Kan du stille lukkertid selv på det kamera? Skal etterhvert kjøpe meg ei vidvinkellinse til kameraet mitt, ja. PowerShot A60 har disse manuelle inntillingsmulighetene: *Hvitbalanse *Mange ulike fargemodi; blant annet "sort-hvitt" og "nøytrale farger" som jeg ofte bruker. *Oppløsning og kompresjon (selvsagt) *Lukkertid (fra 1/1250 til 15 sekunder) og blender (fra f/2,8 til f/8.0) *ISO-tall (fra 50 til 400) *Blitzstyrke *Man kan endre lysmålingsmetode (Evaluerende, sentrumsdominert og punktmåling) *Endre fremtrekk (burstmode: over et bilde i sekundet tas fortløpende, 2 og 10 sekunder forsinkelse fra man trykker på utløseren til bildet tas) Har antageligvis glemt noe nå, men det får så være. At det er et godt kamera er jeg ikke i tvil om! Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Oktober 21, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2003 However, jeg vil også nevne at kameraet bare er 2 megapiksler (maks 1600*1200). For de som ønsker seg flere funksjoner og over 3 megapiksler kan jeg henvise dem til PowerShot A70 eller Canon S50. Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Oktober 22, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2003 Oh yeah! Nok en hærlig (herlig?) dag i Tromsø! EDIT: Det er bare ubeskrivelig vanskelig å ta gode bilder i overgangen mellom lys og mørke (dødt lys), samtidig som det snør, samtidig som man ikke kan bruke blitz i frykt for å overeksponere forgrunnen på bildet, samtidig som man fyrer opp ISO-tallet på kameraet for å gjøre bildebrikken mere lysfølsom (som igjen gir bildestøy), samtidig som man tenker på å kjøpe seg stativ! Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hersker Hans Skrevet Oktober 22, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2003 Fikk prøvd urverket litt i går jeg, litt morsomt å nesten tryne tre ganger på asfalten på vei bort til bilen, og så måle 0-100 på 8 sek med g-tech, med litt sporadisk spinning fra et og et hjul mens man akselrer kjennes det ut som.. Snøen har ikke kommet enda da. Siter Driftfun.com 1967 Chevrolet Camaro LS1/T56 1990 Chevrolet Van 6.5 g30 1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Oktober 26, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2003 "Urverk", hehehe... Slik ser Tromsø ut idag: Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jens Skrevet Oktober 26, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2003 Trenger ikke stikke til vg og se livebilder fra hele verden når vi har deg her :D "Tromsø by night" :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg