Gå til innhold

Årets vinterbilder!

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

• Svar 64
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by tekNetium

Her er fruktene av en tidligere natts sladdearbeid:

Tøft bildet, var det en parodi på den Audi Quattro reklamen eller? ;)

Uansett, hadde vært tøft om du kunne fått til et par 20 bilder av Audi`n i full drift-action.

- 1994 BMW 525iXA Touring

- 1995 BMW 525tdsA Touring -SELGES-

x 1994 BMW 525i E34

x 1989 BMW 316i Coupê

x 1986/7 2x Mazda 929 vintersleder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøft bildet, var det en parodi på den Audi Quattro reklamen eller? ;)

Uansett, hadde vært tøft om du kunne fått til et par 20 bilder av Audi`n i full drift-action.

Hvilken Quattroreklame? Den har jeg visst ikke fått med meg... :(

Bilder av Audien "In Action" er på gang! Må bare finne en person som er kompetent nok til å følge bilen med søkeren, samtidig som han trykker på utløseren. Akkurat det var faktisk vanskeligere enn jeg trodde (å finne en annen person enn meg som klarer det).

Alternativet er å få en annen til å sladde med Audien, mens jeg selv tar bilder, men tanken på å låne ut min kjære til en annen person skjærer meg i hjertet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Andy156

Dritbra bilder! Men her har du vel ikke brukt et standard digicam til 2 lapper vel? :)

EOS 10D? ;)

Nei, jeg brukte et Canon PowerShot A60, som selges til rundt 2500 på nettbutikkene. Kameraet er UTROLIG bra til den prisen, det kan jeg garantere! :)

EDIT: Flere bildeeksempler finnes her:

http://www.bilforumet.net/showthread.php?s=&threadid=17289

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by tekNetium

Hvilken Quattroreklame? Den har jeg visst ikke fått med meg... :(

Gikk for en stund siden både på TV og i bil-blader, Vi Menn osv.

Reklamen gikk ut på at det var to eskimoer eller noe sånt som fant dekk spor i snøen. Den eldste indianern putter finger i spora og slikker på den etterpå, så sier han: "Quattro... Audi Quattro!".

- 1994 BMW 525iXA Touring

- 1995 BMW 525tdsA Touring -SELGES-

x 1994 BMW 525i E34

x 1989 BMW 316i Coupê

x 1986/7 2x Mazda 929 vintersleder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reklamen gikk ut på at det var to eskimoer eller noe sånt som fant dekk spor i snøen. Den eldste indianern putter finger i spora og slikker på den etterpå, så sier han: "Quattro... Audi Quattro!".

Haha, så enestående genialt! :D

Hehe da ble jeg godt lurt. Trodde du hadde brukt vidvinkel linse på det siste der. Men ser jo nå at det er et sammensatt bilde.. Kan du stille lukkertid selv på det kamera?

Skal etterhvert kjøpe meg ei vidvinkellinse til kameraet mitt, ja. PowerShot A60 har disse manuelle inntillingsmulighetene:

*Hvitbalanse

*Mange ulike fargemodi; blant annet "sort-hvitt" og "nøytrale farger" som jeg ofte bruker.

*Oppløsning og kompresjon (selvsagt)

*Lukkertid (fra 1/1250 til 15 sekunder) og blender (fra f/2,8 til f/8.0)

*ISO-tall (fra 50 til 400)

*Blitzstyrke

*Man kan endre lysmålingsmetode (Evaluerende, sentrumsdominert og punktmåling)

*Endre fremtrekk (burstmode: over et bilde i sekundet tas fortløpende, 2 og 10 sekunder forsinkelse fra man trykker på utløseren til bildet tas)

Har antageligvis glemt noe nå, men det får så være. At det er et godt kamera er jeg ikke i tvil om!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh yeah! Nok en hærlig (herlig?) dag i Tromsø!

vinter%20008.jpg

vinter%20009.jpg

vinter%20010.jpg

EDIT: Det er bare ubeskrivelig vanskelig å ta gode bilder i overgangen mellom lys og mørke (dødt lys), samtidig som det snør, samtidig som man ikke kan bruke blitz i frykt for å overeksponere forgrunnen på bildet, samtidig som man fyrer opp ISO-tallet på kameraet for å gjøre bildebrikken mere lysfølsom (som igjen gir bildestøy), samtidig som man tenker på å kjøpe seg stativ!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk prøvd urverket litt i går jeg, litt morsomt å nesten tryne tre ganger på asfalten på vei bort til bilen, og så måle 0-100 på 8 sek med g-tech, med litt sporadisk spinning fra et og et hjul mens man akselrer kjennes det ut som..

Snøen har ikke kommet enda da.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider