Gå til innhold

Bilen dør når turtallet synker fort

Ranger emnet

acoupe

Anbefalte innlegg

hei,

Av og til når jeg tar inn clutsjen i fart og slipper gassen, så faller turtallet så langt ned at bilen dør. Dette skjer av og til. Men til vanlig så skjer det som regel at turtallet hopper litt, mellom 500-1000omdr, så stabiliserer det seg etter hvert.

Er det noen som vet hva dette kan komme av?

Kan det være pluggene eller noe?

Bilen er en 2000mod skoda octavia 1.6.

Takker for all hjelp jeg kan få:)

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oljegris rundt gasspjeldet kanskje.. Hadde det problemet på en 96 polo.. er det konfilter på den?

ja mulig, kan sjekke i morgen!

Det er ikke åpent filter på den, men k&n innsats filter med ett par hull i boksen. Hadde dette problemet før jeg lagde noen hull i boksen og, men dog ikke så ofte som nå, men ble ikke plutselig oftere etter jeg lagde noen hull, har på en måte gått relativt gradvis.

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...
ja mulig, kan sjekke i morgen!

Det er ikke åpent filter på den, men k&n innsats filter med ett par hull i boksen. Hadde dette problemet før jeg lagde noen hull i boksen og, men dog ikke så ofte som nå, men ble ikke plutselig oftere etter jeg lagde noen hull, har på en måte gått relativt gradvis.

Har du prøvd å tette igjen hullene midlertidig, for å sjekke om det blir noe bedre?

93 Nissan 180 sx Driftebil

09 Rexton 270xdi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 months later...

Da var problemet fikset.

Og det var gasspjeld styringsenheten.

Selve mekanismen i denne enheten hadde løsnet av en eller annen grunn, og prisen på en ny slik var ikke værre enn 4500,-, kun for delen, uten arbeid :rolleyes:

Men det er nå fikset, og alt er som før, deilig :)

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider