Kadettgt Skrevet September 1, 2007 Rapporter Share Skrevet September 1, 2007 Jeg vurderer å kjøpe min bestefars trofaste 240 ettersom han skal kjøpe seg nye bil. Dette var en bil han kjøpte ny i 85 og denne er kjørt kun 70000 km. Derfor vil jeg helst ikke bytte ut motoren men heller bygge på den ettersom dette er et veldig bra utgangspunk. Bilen er så å si prikkfri, nesten ikke rust eller noe. Men jeg vil ikke ha en orginal 240 med automat og 116 hk, det blir litt for tamt;). Automatkassa skal ut og tenkte på å sette inn turbo. Jeg har også tenkt litt på å sette på ett insprøytningssytem istedenfor gasser viss dette lar seg gjøre? Viss noen har noen gode råd om hva/hvordan jeg bør gjøre dette hadde det vært topp:) Dvs hvilke deler jeg trenger og hva jeg burde bytte osv. Er ganske grønn på dette og trenger derfor noen gode råd Takker på forhånd!:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet September 1, 2007 Rapporter Share Skrevet September 1, 2007 Hvorfor ikke holde den original? Og heller kjøpe deg et objekt som du kan bruke penger på! Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kadettgt Skrevet September 1, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 1, 2007 Har begrenset med midler!:P 17 år og student på heltid! Og denne bilen får jeg så og si gratis. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet September 1, 2007 Rapporter Share Skrevet September 1, 2007 Har begrenset med midler!:P17 år og student på heltid! Og denne bilen får jeg så og si gratis. Nettopp derfor burde du holde den original. Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet September 1, 2007 Rapporter Share Skrevet September 1, 2007 Har begrenset med midler!:P17 år og student på heltid! Og denne bilen får jeg så og si gratis. Da er det jo ingen vits i å trimme bilen.Da kommer utgiftene på løpende bånd. Originale 1-eiers Volvoer er det få av, spesielt med den lave km-standen. Jeg ville holdt den original, men det er jo ditt valg :) Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kadettgt Skrevet September 1, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 1, 2007 Sitter i tenkeboksen foreløpig, men hvis jeg skal trimme den hva er det som tregs av deler for å sette inn turbo? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet September 1, 2007 Rapporter Share Skrevet September 1, 2007 Motoren din er ikke et spesielt godt utgangspunkt for turbokonvertering. Det enkleste er nok å få tak i en turbomotor med motorstyring fra en Volvo 940. Men igjen, dette bør du virkelig ikke begi deg utpå riktig enda. Kjøp gjerne bilen til bestefattern, men ikke "ødelegg" den før du engang har fått lappen. Turbotrimming kan koste deg fra ca 20.000 til ca 200.000 kroner, men selv helt uten trimming kan denne bilen gi deg mange fine stunder. Selv har jeg nettopp gjenoppdaget lykken i en bil med 21 hk pr liter... Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
245 gl Skrevet September 1, 2007 Rapporter Share Skrevet September 1, 2007 Du skriver at bilen er fin og nesten ikke rust,bruk da heller pengene på å få / holde den i skikkelig stand...pene originale 240'er begynner nesten å bli mangelvare nå...:) Siter http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=129803&page=1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kadettgt Skrevet September 1, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 1, 2007 Hvordan er det og skifte fra automat til manuellkasse på disse bilene?er dette en krevende jobb? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Riff Skrevet September 1, 2007 Rapporter Share Skrevet September 1, 2007 Ville nok ha holdt den original ja. Kanskje senk og slikt.. men motorbytte på en bil som har så lav km stand er bare dumt. For å få turbo blir det å bytte ut mot en original turbomotor, og da har den gått rundt en 100 000 mer en den du har, og da er jo sjarmen med bilen borte. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet September 1, 2007 Rapporter Share Skrevet September 1, 2007 Hvordan er det og skifte fra automat til manuellkasse på disse bilene?er dette en krevende jobb? Tja, i tillegg til selve girkassa må du ha nytt svinghjul, clutch selvsagt og clutchpedal med oppheng og wire. I tillegg må du sikkert bytte mellomaksel og muligens girkassetravers. Men hvorfor skal du bytte girkasse på en kosebil som denne? Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kadettgt Skrevet September 1, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 1, 2007 Hehe;)Synes det er mye kjekkere å kjøre en kosebiler med manuellgir. Tør jeg spørre hvilken bil du har funnet lykken med 21 hk per liter? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet September 1, 2007 Rapporter Share Skrevet September 1, 2007 Hehe;)Synes det er mye kjekkere å kjøre en kosebiler med manuellgir. Tør jeg spørre hvilken bil du har funnet lykken med 21 hk per liter? Denne: 6,2-liter diesel på 130 hk. Riktignok planlegger jeg et motorbytte til en motor med 22 hk pr liter, men det skal jeg ikke gjøre før jeg er ferdig med å bygge en bil med 240 hk pr liter... Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chall Skrevet September 1, 2007 Rapporter Share Skrevet September 1, 2007 Denne: 6,2-liter diesel på 130 hk. Riktignok planlegger jeg et motorbytte til en motor med 22 hk pr liter, men det skal jeg ikke gjøre før jeg er ferdig med å bygge en bil med 240 hk pr liter... hehe,syke reodor :D Siter -Volvo 740 T6 prosjekt- - Bruksbilen: Volvo 940LT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet September 1, 2007 Rapporter Share Skrevet September 1, 2007 hehe,syke reodor :D Må jo erte ferskingene litt ;) Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.