Gå til innhold

Kompressor problem..

Ranger emnet

G_Yog

Anbefalte innlegg

Har en kompressor fra biltema.. Den fungerer stort sett sånn at den lader opp til 8 bar og kutter slik den skal gjøre.. Her om dagen starta jeg den og gikk for å vaske en felg.. da jeg kom tebake en stund etter sto den fortsatt og gikk og lå på ca 4bar.. Nå vil den ikke pumpe over 4 bar.. Noen som vet hva feilen kan være.. ?? bortsett fra at det står biltema på siden..

PoloGti-99: 8x14",clean,Bur,omnicomp bremser

Impala-65: To be: torq trust II 8x18", lav!

MantaB-82: Slædde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er to uttak på tanken.. et rett ut på midten av enden.. og et annet med regulator på.. Det er manometer på begge.. ingen lekkasjer her.. Det er den nest største kompressorn til biltema..

17-6033_l.jpg

PoloGti-99: 8x14",clean,Bur,omnicomp bremser

Impala-65: To be: torq trust II 8x18", lav!

MantaB-82: Slædde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må sjekke bladventilene under topplokket. Dette er noen tynne blad 0,7mm???? kansje som kan knekke.

Vil tippe du har to stk. Ene til innsug og en til utblås.

Vis det er en 1syl er det bare å ta av toppen, er det en 2syl kan du jo evt bruke en trykkmåler og kontrollere trykket rett ut fra sylinderen, da vil du se om det er noe avvik. Og hvilken sylinder feilen ligger på. Men er nok en grei skrujobb uansett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant fire tynne plater på ca 10x40mm.. alle var hele.. Den tykke plata som lå over var litt brun(rust) i åpningene.. kan dette være årsaken?

litt vanskelig å svare på uten å ha sett det. Men jeg har mine tvil. Hvordan ser sylinderen ut oppi???

Kan det vere at den ikke klarer å suge inn luft??? Luftfilter osv??

Ellers vil jeg foreslå og teste med en trykkmåler ut ifra sylinderen. Det bør ligge mellom 8-10 bar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider