Gå til innhold

Automat Oljeskift

Ranger emnet


bassbone

Anbefalte innlegg

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Begynn med kald kasse. Fyll på til det renner ut. Start motor og etterfyll på nytt til det renner ut. Gå gjennom alle gir (ca. 30 sek. i hvert gir). Kjenn på bunnpanna til kassen. Når den er passe varm (37C - kroppstemperatur) åpner du påfyllingshull og etterfyller evt. lar det renne av. Begynner du med kald kasse tar det ca. 10 minutter før bunnpanna er 35C (ved 15-20C romtemperatur).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Sku skifte på min kasse idag.

Har en Audi 100 2.8E Quattro.

Kor i F.. e påfyllings hullet?

Kom sikkert ut 3-4liter men fikk bare en liter på.

Nu e det feil på den, d lyser i alle gir viserne(kordan gir den står i) samtidig, å jeg høre det surkle i kassa..

Akkurat som om den ikke rekke ned til ojla.

Glenn-Andre Thomassen:Kjør hardt, kjør stil, kjør Audi bil:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja men dette funker dessverre ikke.

Sku gjørne ha sett bilde av dette.

<for det påfyllings hullet som er rett på sia av girkassa er jo så lavt.

Fikk en liter på der, etterpå tok jeg og ut påfyllings pluggen oppe ved utgående aksel på framdiffen og fylte vel litt over en liter til på der..

Men når jeg starter bilen å kjører gjennom girene minsker ikke nivået noe, å skrur jeg ut den nedre påfyllings pluggen i kassa spruter d jo ut der igjen.

Men isåfall, ingen forskjell om den går eller ikke..

Men tru hvorfor det slurper i kassa, alle lysene i gir indikatoren lyser og kick-dovn funkjsonen ikke virker lengre???

PLEASE HJELP!

Glenn-Andre Thomassen:Kjør hardt, kjør stil, kjør Audi bil:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk bra te slutt.

Bare fylle på olje til det renner over, så starte og kjøre gjennom alle giran i 10 sek i hvert gir, så la den stå å gå i Park, så etterfylle igjen til det renner ut.

MEN, kassa må ikke bli varm, for da utvider olja seg å nivået blir feil..

Etterpå måtte jeg til Audi forhandler å nullstille feilminnet på girkassa, da den gikk i feilmodus da motor ble startet uten korrekt oljenivå på girkassa...

Lekkert:)

Glenn-Andre Thomassen:Kjør hardt, kjør stil, kjør Audi bil:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår