Gå til innhold

Er det noe som taler mot å kjøre en '76 Porsche 924 som bil nr. 2?

Ranger emnet

MediaSUV

Anbefalte innlegg

Vi trenger en bil til, noe billig, som kan brukes til å kjøre ungene fram og tilbake til spilling, kickboksing, venner og sånt. Og jeg vil ha noe som er over 30 år, så jeg slipper unna styret med årsavgift og dyr forsikring. En Porsche 924 1976-modell som ser helt grei ut og skal være i god teknisk stand kan jeg få for rundt 25 000 kroner på skilter i Norge (fra Tyskland). Er det noe som taler imot å bruke den noen år som bil nummer to? Det er jo fruen som skal kjøre den mest, men hun er vant til Datsun 260Z og Mazda MX-3, som vi har hatt tidligere. Et par andre biler jeg har sett på, har vært Toyota Celica 2.0 GT og Datsun 180B SSS, som jo er både sjeldnere og litt mer spesielle. Men så er det dette med Porsche-navnet da. "Nei, vi trengte ei gammel kasse å kjøre ungene til spilling i, så jeg kjøpte en Porsche..." Klyse, heh? ;)

Men er disse bilene håpløse på vinterføre (har som sagt kjørt sportsbiler som bil nr. 2 før, også på vinteren), sluker de bensin, eller noe lignende? De bør vel være noenlunde kollisjonssikre i forhold til standarden på den tiden siden de er beregnet på å tøffe nedover Autobahn i god fart.

Meninger mottas med takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter en 2,0l med k-jet på de, ikke ille bensinforbruk. Rust er det heller ikke så mye av da de er galvaniserte. Men vær ops på skader i karossen, der kan det fort komme rust

Men sørg for at det elektriske fungerer. Og at du ikke kjøper en med dogleg girkasse men en med audi kasse. Jeg hadde dogleg i min, og de synkroniseringene blir fort slitt og deler er dyrt. 4 og 5 trinns audi kassa er mye bedre, dogleg kassa har først opp til venstre mens audi kassene har normalt sjaltemønster.

Jeg rasa også motoren, men det var pga, slitte stempelringer. Og høy varme, tror ikke den er noen svakhet. Tok ikke lang tid å bytte motor heller;)

Morsom "drivers car":)

Team HS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, girkassen kjenner jeg til. Men det er ikke "dogleg" på de første modellene, de har Audi-kassen. Må bare få en som er i helt original stand, ellers blir det normal forsikringspris på den. Forresten, jeg trekker kanskje tilbake det om at vanlig Golf er kjedelig. Iallfall når det er så strøkent som denne:

http://www.blocket.se/vi/13267369.htm?ca=15_s

Lenke til kommentar
Del på andre sider