Gå til innhold

Tv antenne til bil

Ranger emnet

Megamann89

Anbefalte innlegg

Hei! Formoder at det er en av de nye digitale tv tunerene (mpeg4) som kan drives på 12V du har installert i bilen siden det analoge signalet blir slått av om 1 år. Da trenger du en vanlig UHF antenne som kan motta hele UHF-båndet - med andre ord kanal 21 til 69 eller 470 til 862 MHz. Det finnes mange slike fine små antenner til å monteres på bord, bokhylle, eller i vinduskarm som du kan bruke. Mange av de er flate og ikke høyere en 10/15 cm og kan fint plasseres på hattehyllen i bakvinduet f.eks.

Noe sånt som dette:

http://www.netonnet.no/Product/Product.aspx?Iid=155669

Eller denne som du kan montere ute på biltaket:

http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=16472008

VW IV R32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg skulle tro det er bedre med digitalt i bilen siden du da i teorien skal ha perfekt bilde så lenge du har signal. Med analog kan det være værre og få stilt inn i en mobil enhet som en bil. Og som sagt; analoge nettet slukkes neste høst.

Det digitale bakkenettet kommer ikke om ett år, men ER komt :) for mange her på vestlandet f.eks og starter opp borte hos deg om noen dager...og resten av sør norge i løpet av høsten. Nord norge må vente til neste år.

Hvilken bil er det du skal installere i? Skal det vises tv når du kjører eller når du står i ro? Den antennen du refererer til er sikkert ok. Men skal du bruke en digital tuner ville jeg brukt en av de jeg linket ovenfor...eller av den typen. :m'm:

VW IV R32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja; det går fint å få inn signalene i bilen. Dersom du f.eks bruker Clas Ohlson antennen jeg linket til og monterer den ute på bilen skulle du være godt rustet. Du trenger en digital mottaker med et kort i akuratt som en satelittmottaker. Det er gode rabatter på andre(tredje osv.) mottaker dersom du kjøper en til huset. Som sagt er disse mottakerene beregnet for å kunne virke på 12V for at de skal kunne brukes på hytten, i båten eller bilen i ditt tilfelle. :) I en stasjonsvogn skulle det være lett og gjemme mottakeren, og den har HDMI utgang for å koble dirrekte til evt. flatskjerm(er) som du har i bilen.

http://www.rikstv.no/

VW IV R32

Lenke til kommentar
Del på andre sider