Gå til innhold

Har problemer med B230et'n min

Ranger emnet


Vomaz

Anbefalte innlegg

var å kjørte litt på ACR og motoren røykte noe fryktelig.. (den bruker endel olje)

 

turboen er sjekket og skiftet, såe mistenker ventiltetningene el ringene!

 

så jeg er på tur å ta av toppen for å skifte tetningene (igjen) men så tar jeg en komptest før jeg løsner toppen, og på sylinder 3 var kompen 10.5 og 1,2 og 4 hadde ca 12 i komp..

 

hvilken olje er det dere anbefale til en b230et?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du hadde i allefall bedre komp enn det jeg hadde. 11,5 på syl 4, 5 på syl 3, 2 på syl 2 og 8 på syl 1...hehe...

Det som hadde skjedd på min var at styringene hadde gått føyka, så det hadde blitt såpass varmt at ventilfjærene hadde blitt varma opp og mista spennet sitt.

Kunne trykke ned løfterne med fingern og det var med dobble ventilfjærer, hehe...

 

10/40 delsyntetisk turbo olje funker kalas.

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du hadde i allefall bedre komp enn det jeg hadde. 11,5 på syl 4, 5 på syl 3, 2 på syl 2 og 8 på syl 1...hehe...

Det som hadde skjedd på min var at styringene hadde gått føyka, så det hadde blitt såpass varmt at ventilfjærene hadde blitt varma opp og mista spennet sitt.

Kunne trykke ned løfterne med fingern og det var med dobble ventilfjærer, hehe...

 

10/40 delsyntetisk turbo olje funker kalas.

 

da tar jeg å slenger på 405 toppen... den skal vist være i orden..

 

 

men da et nytt spm!! hvordan får man tettet hullene etter mekanisk dysene.. vet man får kjøpt "lokk" på KG-trimming, men jeg vil ha bilen kjørbar snarest mulig:happyhappy:

 

holder dysene trykket dersom jeg setter de i hullet eller vil de sprette ut ved turbotrykk??:uhhmmwhat?:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal nok gå bra. Trykket fra tenning på en turbo motor er ikke så mye høyere enn trykket fra en vanlig suge motor.

 

Og enkelte har jo og kjørt med dyser der på turbo motorer.

 

får prøve det :happyhappy:

 

kan gi svar om resultater etterpå:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

B21et har jo dysene i toppen,og det fungerer fint det.. men det er låseplater som holder de nede pga. turbotrykket. det er det ikke på f.eks b23e sugemotor. konverterte en b23e til turbo engang og sikra dysene med låseplater for sikkerhets skyld :) er så tamt med bensin som brenner!

bare klipp ut noe tynnplåt og borr to hull i. et for dysa og et for 6mm skruen som holder dyseholderen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

B21et har jo dysene i toppen,og det fungerer fint det.. men det er låseplater som holder de nede pga. turbotrykket. det er det ikke på f.eks b23e sugemotor. konverterte en b23e til turbo engang og sikra dysene med låseplater for sikkerhets skyld :) er så tamt med bensin som brenner!

bare klipp ut noe tynnplåt og borr to hull i. et for dysa og et for 6mm skruen som holder dyseholderen..

 

ja, kan nok være en ide.. skal se hva jeg får til;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår