Gå til innhold

Ruud Racing


BBS_RS

Anbefalte innlegg

  • Svar 108
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Tror at når man får på tørsump panna kan man nesten sette motoren 10-15cm lenger ned,men det er det jo girkassa som avgjør og motoren kommert også lenger bak dette gjør jo at vekt fordelingen blir bedre også (langt ned ,langt bak)

Det satt en volvo sugemotor på 220 hk

som gjorde 58,7 sek på rudskogen og 1,00 på vålerbanen

i spesial saloon så kjøre egenskapene er det ikke noe galt med ;)

Tror heller ikke at tidene blir noe bedre, for det er bedre tak i den nye motoren, men heller motsatt ...den kan jo bli ukjørbar

Blir vel å skru effekten ned å lære bilen å kjenne:)

 

Skal prøve å få bilen til å se ut som en gatebil å m. skilt:eek: :eek:

 

Kommer med flere bilder etter vært

 

 

Noen som vet om noen som sandblåser/glassblåser

mangnesium felger. Har 12 stk som trenger en facelift:op :op

 

Mvh Jan Øivind

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by EscortCossie

Cosworth YB motoren er rimelig tung, selv om den har aluminiums topp. Har ikke eksakte tall, men tipper på runt 100kg uten kasse.

 

Det er jo ikke så tungt... eller?

En S14, som er 2,3 liter 16v M3 motor, veier ca 128 kg.

Dette er motor, svinghjul, innsug og eksosmanifold.

Dette er tall fra bmwforumet.. ikke mine tall ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enig så enig.. hadde han hatt den minste interesse av slikt så hadde han satt motoren i en ford! og bygd bmw`n med en skikkelig suge maskin!

 

sierran han hadde var norges mest harry synes jeg. var overstyla og helt ubrukbare kjøreegenskaper..

 

vet om en som kommer som er mye råere, har ikke samme effekten, men skikkelig understell, bremser og er en ekte rs500... den er virkelig grom. jens hanestad er i ferd med å fullføre motor..

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kjetilr

enig så enig.. hadde han hatt den minste interesse av slikt så hadde han satt motoren i en ford! og bygd bmw`n med en skikkelig suge maskin!

 

sierran han hadde var norges mest harry synes jeg. var overstyla og helt ubrukbare kjøreegenskaper..

 

vet om en som kommer som er mye råere, har ikke samme effekten, men skikkelig understell, bremser og er en ekte rs500... den er virkelig grom. jens hanestad er i ferd med å fullføre motor..

 

jeg vil nå si at ruud har skikkelig bremser,understell +++

jeg da men.

sint e36 touring til salgs

vr6 bunnpanne ønskes kjøpt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kjetilr

på den nye er det bra. sierran var en annen historie. bilen jeg mener er bedre er bedre enn sierran han hadde.. kanskje minst like bra som m3 en da dette oxo har vært en værsting dtm bil med over 500 hk.. magnesium understell osv..

 

er fortsatt ikke enig med deg.

 

mvh

sint e36 touring til salgs

vr6 bunnpanne ønskes kjøpt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ruudracing er ikke noe å se opp til, han vet ikke noe mere om motorer en de fleste andre ... I så fall ville han ikke valgt å skape et MISSFOSTER... eller kanskje jeg heller kan kalle haugen for BASTARD????

 

 

Synnes dette ble negativt....har aldrig påstått noe annet en at det eneste jeg gjør/kan er å fylle bensin å vri på tenninga...når det gjelder motor(dette utfører V.S motor)

Mens å sette sammen en bil er dåg lettere:rolleyes:

Hva jeg gjør heller har gjort synnes jeg du skal ta lang F.......å d.... i ,å prøv heller å skap noe selv som holder mål da....

Du kan kanskje begynne med nettsiden din....

 

Det finnes mange sånne jesus eksempler...alle har hørt om den ,men ingen har sett den

 

Å etter den andre utalelsen du kom med

Kan jo fortelle deg at BMW motorer er dyre å trimme, og skal du konvertere til Turbo på en BMW-så er jo det å ta et par hundre skritt tilbake til oldtiden

 

Bmw motorene er noe av de gromeste motorene å konvertere til TURBO,å når det kommer til stykket 500++++kan man like greit prøve å se alle andre steder en på regninga for det begynner å bli ganske kostbart

sefølgelig er e34 m5 3,6 og 3,8 dyrere å trimme en en vanlig 4rer

dette er jo de motorene som er mest popis å konvertere...pga volum= mye/lett effekt!!

Men nå kan jo ikke jeg så mye om dette da ...så jeg skal ikke utale meg ,men lykke til med nettsiden;)

 

Mvh Jan Øivind Ruud

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by kas

 

er fortsatt ikke enig med deg.

 

mvh

 

hva er det du ikke er enig i?. at en org rs 500 dtm bil ikke er like grom som en m 3 dtm bil. Denne bilen vil jeg påstå har like bra understell, bremser og kjøre egenskaper som denne m3 en til jan øivind ruud. Dette pga at disse bilene var konkurenter på slutten av 80 tallet.De måtte jo endre regelverket pga sierran sin suverenitet til tider. ble for kjedelig. sier ikke at ruud racing bmw`n er dårligere, men at denne rs 500 bilen er minst på høyde med den. Ganske sikker på at disse 2 bilene vil kjøre jevnt med dahlmøkk rundt banen. Bli artig å se hva ruud får til med kjøreegenskaper på bilen. Var jo noe han manglet på sierran da..

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kjetilr

 

hva er det du ikke er enig i?. at en org rs 500 dtm bil ikke er like grom som en m 3 dtm bil. Denne bilen vil jeg påstå har like bra understell, bremser og kjøre egenskaper som denne m3 en til jan øivind ruud. Dette pga at disse bilene var konkurenter på slutten av 80 tallet.De måtte jo endre regelverket pga sierran sin suverenitet til tider. ble for kjedelig. sier ikke at ruud racing bmw`n er dårligere, men at denne rs 500 bilen er minst på høyde med den. Ganske sikker på at disse 2 bilene vil kjøre jevnt med dahlmøkk rundt banen. Bli artig å se hva ruud får til med kjøreegenskaper på bilen. Var jo noe han manglet på sierran da..

 

vi er enige...

visste ikke at det var en løpsbil du pratet om(rs500)

det jeg ikke var enig i var at ruud ikke hadde skikkelig understell på forrige sierran.der var det store bremser,skikkelig drivverk og greie dempere mener jeg men det rakk aldri å bli stilt inn skikkelig.

problemet med m3`n hans blir nok værre med 710 gamp.

med ca 400 er nok den m3`n opptimal.

den er lett i utgangspunktet og blir ikke akkurat tyngre når jeg er ferdig med den så den blir nok helt ukjørbar uten lodd.

og org rs 500 er grom grom gromt...så lenge det ikke er en 2.0 is i utgangspunktet.

 

mvh

sint e36 touring til salgs

vr6 bunnpanne ønskes kjøpt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette er en skikkelig værsting med det meste. magnesium bærebruer, senterbolt felger osv... er en org rs 500 med det meste av gromt. vet faktisk ikke om det finnes mer gromme deler til sierra enn det som er på den.. og da tenker jeg ekte racing parts...

 

 

 

kommer på gatebil til våren.. gleder meg masse..:D

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår