Gå til innhold

Ruud Racing


BBS_RS

Anbefalte innlegg

  • Svar 108
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Originally posted by GtiCars

 

Kan jo fortelle deg at BMW motorer er dyre å trimme, og skal du konvertere til Turbo på en BMW-så er jo det å ta et par hundre skritt tilbake til oldtiden..... BMW velger jo å holde seg unna TURBO fordi de har riktig innstilling til ekte motorteknikk.....

 

Ruudracing er ikke noe å se opp til, han vet ikke noe mere om motorer en de fleste andre ... I så fall ville han ikke valgt å skape et MISSFOSTER... eller kanskje jeg heller kan kalle haugen for BASTARD????

 

GTIcars

 

skam deg...unødvendig uttalelse

sint e36 touring til salgs

vr6 bunnpanne ønskes kjøpt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns denne tråden er på godt på vei til å bli ødlagt nå.

 

 

Disse komentarene om hvem som har greie på hva og hvem som har beste internett sider er bare tull.

 

 

Og den som sier at det er et skritt tilbake å bygge turbo i en bmw er ihvertfall helt på jordet. Vis man skal få mye hk ut av en stor bmw motor så er det dette/ kompressor det beste å gjøre. De som sier noe annet har aldri prøvd/sett på en bmw med dette!!!!

 

Og dessuten finnes det ikke noe bedre enn en bmw 6`er lyd med avsluttning av en dump ventil :)

:pimp EYE CANDY :pimp

 

:titties: RACING :titties:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jonte

 

Kan jeg få lov til å spørre hvorfor du kaller Hans Dahlback for Dahlmøkk? (Jeg antar det var han du siktet til)

 

greit at bilen hans går bra, men mer oppskrytt og uholdbar bil har nesten ikke vært tilstede på gatabil før.. beklager hvis jeg tråkka på noen vag følelser.;)

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke bare kjøpe en E36 banebil, de går jo bedre enn sånne bastardbygg? Dette med skilter osv. er jo bare tull, bilen blir jo aldri brukt på veien uansett.

 

Og delta i skikkelige konkuranser? Men det blir kanskje ikke like lett å hevde seg der som på Gatebil der de andre utpå banen er noen slitne cossier og 240'er med budsjett på like mye som Sparco-stolene dine koster?

-x 1988 Ford Sierra Cosworth

-x 1991 Mazda 323

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by GtiCars

 

Et skritt er feil, 1000 skritt er vel mere riktig... Men å montere på en kompressor blir noe helt annet.. Jeg har drevet med Turbo på BMW, og hentet ut 400 hk på det meste (3,2 litern).. Det gikk bra, men jeg mener at dette er gammelt og på vei ut..

Mulig at du mener noe annet, men da har du kanskje ikke så bra innsikt i dette...

Dette er en bra bygget bil: Den har sugemotor med skreddersydd Inn/ut systemer, racingkasse, bra bremser/understell og riktig dimisjon hjul (ikke for store, som mange her tror hjelper)..

 

Vil tro at de fleste med overdimensjonerte turboer, kjører rævva rundetider....

 

GTIcars

 

Vis det meste du har klart å hente ut av 3,2 l`ern er 400 hk så førstår jeg at du ikke er helt gla i snurrer. For det er jo drit dårlig!!! Hvor mye lada du den med?

At turbo er gammel stemmer, men at det er på vei ut....det kommer helt ann på innenfor hva du mener?? gatebil,racing,båt,anleggsmaskiner,diesel???

Og hvilken innsikt jeg har bør du vel ikke snakke om, før du veit det? Du nevner dette med bra bygget bil.....men du nevner ikke hva den er bra bygget til?.

 

Mener du at sugemotor er på vei inn og turbo/kompressor på vei ut?

 

Dessuten dette med at de med ovedim.turbo`er kjører dårliger??

 

Sinnsykt usaklig sagt. Er i hovedsak han som sitter inni bilen som avgjør rundetidene.

 

Men men......vi andre på forumet her må vel bare bite i gresset å se at vi har fått en Ascona/ RDL til

:pimp EYE CANDY :pimp

 

:titties: RACING :titties:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by GtiCars

 

400 hk er kansje lite, men jeg ville ha den fullt kjørbar også :) Og var vel det meste automatkassa tålte...

Vet ikke noe om deg, men siden du mener Turbokonvertering på BMW er et skritt fremover :)

En bra bygget bil, skal kunne klare rundetider som stemmer i forhold til hvor mye du henter ut av motoren... Alt annet er møkkarbeide... Min bil bygges for å kunne klare rundetider som er opp i mot det en bil maksimalt klarer med ca 300hk...

 

Jeg er ikke usakelig, bare sinnsykt korekt....

 

GTIcars

 

Hadde du giddi å sagt hvor mye du lada den bmw? altså 3,2 litern har 321 hk orginal for å få 400hk ut av den så er det eneste du kan ha hat av turbo i en den være en bordvifte

 

Dessuten 3,2 literene har da aldri kommet med automatkasse? Eneste den har kommet med er smg kasse og den har jo bl.annet harteg henta ut over 500hk med. (kan hende det var et annet frima).

:pimp EYE CANDY :pimp

 

:titties: RACING :titties:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by GtiCars

 

Et skritt er feil, 1000 skritt er vel mere riktig... Men å montere på en kompressor blir noe helt annet.. Jeg har drevet med Turbo på BMW, og hentet ut 400 hk på det meste (3,2 litern).. Det gikk bra, men jeg mener at dette er gammelt og på vei ut..

Mulig at du mener noe annet, men da har du kanskje ikke så bra innsikt i dette...

Dette er en bra bygget bil: Den har sugemotor med skreddersydd Inn/ut systemer, racingkasse, bra bremser/understell og riktig dimisjon hjul (ikke for store, som mange her tror hjelper)..

 

Vil tro at de fleste med overdimensjonerte turboer, kjører rævva rundetider....

 

GTIcars

 

helt enig med deg faktisk...

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er jo en misforståelse hos folk med altfor mye testosteron at bilen med 700 hk er alltid raskest. Det hjelper lite med den effekten når bilen oppfører seg som en olabil. Har ikke veigrep hverken i sving eller på rettstrekka. mulig det er mest underholdende, men ikke for meg. For min del er det artigst med en bil som kjører raske rundetider/har gode kjøreegenskaper og er korrekt bygd.

 

teknisk så er gti cars langt foran de fleste her da han har (som han sier selv) sinnsykt korrekte meninger.

 

jeg sier ikke at turbo ikke gir effekt, men de med vanlig budsjett vil oppleve ukjørbarhet i forhold til suge effekt som er mer direkte.

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kjetilr

er jo en misforståelse hos folk med altfor mye testosteron at bilen med 700 hk er alltid raskest. Det hjelper lite med den effekten når bilen oppfører seg som en olabil. Har ikke veigrep hverken i sving eller på rettstrekka. mulig det er mest underholdende, men ikke for meg. For min del er det artigst med en bil som kjører raske rundetider/har gode kjøreegenskaper og er korrekt bygd.

 

teknisk så er gti cars langt foran de fleste her da han har (som han sier selv) sinnsykt korrekte meninger.

 

jeg sier ikke at turbo ikke gir effekt, men de med vanlig budsjett vil oppleve ukjørbarhet i forhold til suge effekt som er mer direkte.

 

 

Dette er del vel ingen som er imot????

:pimp EYE CANDY :pimp

 

:titties: RACING :titties:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by GtiCars

 

Bordvifte :D ler så jeg griner her... morsom du e :)

 

Ladet den med 0,7bar ... hvis det sier deg noe :D

 

og turboen var bitte bitte liten :) bilen skulle slippe draget, når jeg slapp gassen.. og den skulle kunne ha et drag som kunne holdes på et visst nivå... noe de fleste har problemer med på overdimm turboer...

 

Vi er vist ganske langt unna denne trådens egentlige formål :rolleyes:

 

Starter seriøst å lure på om du kødder eller hva du gjør?

 

Var det smg kasse du hadde? eller ??

 

Lader du den med 0,7 bar får du ut mye mer, har du noe papirer på dette?

 

Det andre du snakker om, du som har så god greie på dette burde jo vite hva man skal montere for å slippe det :)

 

men du kan jo svare meg på pm så slipper vi å ødelgge mer av tråden

:pimp EYE CANDY :pimp

 

:titties: RACING :titties:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kjetilr

 

greit at bilen hans går bra, men mer oppskrytt og uholdbar bil har nesten ikke vært tilstede på gatabil før.. beklager hvis jeg tråkka på noen vag følelser.;)

 

Synes det er dårlig å kalle han jeg. Ser ikke poenget. Hvorfor er bilen oppskrytt? Og grunnen til at den er så uholdbar er vel det at han kjører den så på kanten som man kan klare for å få ut mest mulig effekt, at det er fort gjort. Slikt skjer. Synes Golfen er rå jeg, og det er jeg vel ikke alene om. Han har lagt mye tid og penger i den bilen, også skal man bare drive på å kalle han ditt og datt. Hva med at du presterer lignende? Og han har vel ikke bare en bil heller..

 

VAG følelser er ikke noe jeg bryr meg om. Glem det. Den bilen der er vel litt av hvert.. :)

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår