Gå til innhold

Ruud Racing


BBS_RS

Anbefalte innlegg

gticars:jeg er ikke noen kjent trimmer men vet at m3 aldri kom med automatkasse uten om i usa(slik som jeg har)

hvis det er s5232us motoren du mener så er tallene bra men er det euromotoren du mener er det latterlige tall du kommer med.

dessuten skjønner jeg ikke hvor alle får det fra at det er så dyrt å trimme bmw 6`er.de fleste jeg vet om som har trimmet bmw-motorer har gitt ca 3000 for grenrør,8000 for turbo,2500 for ic og ca 15000 for datasprut og 1900 i slanger.dette har gitt nesten 500 hk på m5025 motoren med dreide stempler.

dette er nesten under det man ofte må gi for et turbokit som gir 80-100 hk i motor.

jonte:desverre så er nok dahlback golfen oppskrytt.det er et meget imponerende bygge men han har ikke gjort stort selv,brukt ca 500k tilsammen for noe han selv sier kostet 4.5 mill og som spinner i 250km/t.skrytt på seg mange hk og er veldig glad i å prate noe som desverre ikke kommer til hans fordel

 

mvh

sint e36 touring til salgs

vr6 bunnpanne ønskes kjøpt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 108
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

jaja.. bruke et par mill og kjøre fire runder er liksom ikke min stil.. men hadde jeg hatt økonomi som han så hadde jeg hvertfall satset på holdbarhet + å holde meg på banen. hva er vitsen med sine alle ca hester når det er harley davidson opplegg. kjør ti min og skru 3 dager.. hva med å kjøre effekten litt ned så det holder? kanskje folk ikke får oppfatninga at det er usolid.

 

at bilen er gromt bygd er det ingen tvil om, men å kalle det golf er nok feil.. heller en bastard.. men med tanke på utgangspunktet i en golf så er det bra gjennomført. er litt kritisk akkurat nå, innrømmer gjerne det...

 

beklager at jeg kalte han det da, hvis det gjør at du føler deg bedre..;)

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by GtiCars

 

dette er korrekt, det jeg sier...

 

Det var ikke SMG.. denne bilen hadde jeg i 1993, og det var ikke annet en en E21 323i ... satte inn en BMW M102 motor, og trimmet den opp.. forsøkte først med manuel girkasse, men pga vekten så gikk den bedre med automat.. Lettere å kontrollere også, da den spant når en dro på i 150+ .. Den bilen var raskere en det meste jeg har prøvd i ettertid.. Vekten på bilen var 950kg... :) Og toppfarta var 210km.t ..

Dette er bare en av omtrent 40 biler jeg har eksperimentert med...

 

GTIcars

 

BMW M102 motoren på 3,2 l kommer vel i 2 typer

 

1 yter 197 hk orginalt

 

2yter 252hk orgianlt, denne har vel orgianlt montert turbo som lader ca 0,4 bar vis jeg ikke husker helt feil.

 

Så at du har fått 400hk ut av denne???bytta du turbo?,tubokonverterte du en 197 hk?....trodde det snakka om s52 motoren jeg.

Åssen fikk du vekten på den ned fra 1220 kg til 950 tilegg til å sette inn en 7`er motor?

 

Da forstår jeg jo hva du snakker om at turbo på bmw er flere skritt tilbake vis det er motorer fra 1978-86 du snakker om. Du kan da ikke sammenligne dette med nye motor`er.....!!

:pimp EYE CANDY :pimp

 

:titties: RACING :titties:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by GtiCars

 

Feil !!!

M102 er kun på 252 HK. på 3,2liter opp til 1983 og 3,4 liter til 1987 som var slutten på turbomorroa til BMW

 

197 hk. er en M30 motor.

 

Åssen jeg fikk vekten så lav??? er vel ikke noe å spørre om.... skriver ikke alt jeg gjorde med den, da bilen ble til spiker i 1995

 

GTIcars

 

Så jeg gjorde en liefers der ja....men ikke for å være kverrulant men denne lagd til og med 84 og den andre til og med 87, og bmw henger fortsatt med i turbo morra, innen diesel

 

Men åssen du fikk 0,7 bar og 400 hk ut av den?

 

Og du må si deg enig at en du ikke kan sammenligne en så gammel turbo motor med en av de nye typen bmw motor`er med turbo?

:pimp EYE CANDY :pimp

 

:titties: RACING :titties:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by GtiCars

 

Kan jo fortelle deg at BMW motorer er dyre å trimme, og skal du konvertere til Turbo på en BMW-så er jo det å ta et par hundre skritt tilbake til oldtiden..... BMW velger jo å holde seg unna TURBO fordi de har riktig innstilling til ekte motorteknikk.....

 

Ruudracing er ikke noe å se opp til, han vet ikke noe mere om motorer en de fleste andre ... I så fall ville han ikke valgt å skape et MISSFOSTER... eller kanskje jeg heller kan kalle haugen for BASTARD????

 

GTIcars

 

så du har ikke skrevet det jeg reffererer til her da altså;)

sint e36 touring til salgs

vr6 bunnpanne ønskes kjøpt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by GtiCars

 

Første spørsmål, sa jeg hentet ut 400 hk maks på den, men jeg kjørte aldri med bilen da.. var mye på den tiden... kjørte med 0,7 bar, og den ytet en del over 300 hk... momentet ble anslått til å ligge på 460 NM som også var enormt på den lille bilen..

 

andre spørsmål: vet ikke om andre BMW motorer med turbo en 2002 og 745iA ....

 

GTicars

 

 

Syns da du tydlig sa at dette var en bruksbil, og du ikke ville hente ut mer av den???

 

En annen ting det med å sette inn en sånn motor i noe av dårligste karoserri bmw har bygd(med tanke på kjøre egenskaper) Er jo stikk imot det alt det du har sagt og mener.

 

Mange diesel motor med turbo.....både e-36`er og e-39 sikkert andre oxo

 

I og med at du drar opp 02 turboen......dette er jo et bevis på hva bmw blir når man setter inn snurrer.

:pimp EYE CANDY :pimp

 

:titties: RACING :titties:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by GtiCars

 

Hadde lite peiling da... er mange år siden, ville nok gjort mye annerledes i dag :)

 

Jaja vi får jo kanskje gi oss der.

 

Ser ikke helt for meg hva annet en turbo/kompressor som virklig skremmer opp effekten på bmw motorene.

 

Og bmw`ene er jo tross alt en av de bilene som orginalt har kjøre egenskaper som tåler at man bygger litt motor

:pimp EYE CANDY :pimp

 

:titties: RACING :titties:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kjetilr

 

greit at bilen hans går bra, men mer oppskrytt og uholdbar bil har nesten ikke vært tilstede på gatabil før.. beklager hvis jeg tråkka på noen vag følelser.;)

Givende diskusjon det her.....

Bra at alle kunne bli "enige" til slutt :rolleyes:

 

Når det gjelder Dahlback, så blåser jeg egentlig i hvor mye hester han har eller ikke har..

Den bilen er så syykt gjennomført bygget!

Får ståpels på ryggen hver gang han gir alt på den syyke audi femmeren... Jeg vet hva jeg ser, og det holder lenge for meg, for den bilen er syyk!!

 

Hadde vært morro å sett den i drag en gang, fordi det er mange biler som kanskje ser ut til å gå bedre.

Men det mange glemmer er at de fleste av dissen bilene smeller, og ruser og humper avgårde, mens Golfen bare akselrerer og drar jevnt og fint :D

Det tror jeg det er mange som blir lurt av...

 

Det blir artig å se hvordan det går med nye bilen til Jan Øyvind, og jeg synes folk her burde støtte han isteden for å drive å slenge dritt..

Prøv å få til noe selv og slit for det isteden for å hakke på alle andre !!

 

Mvh

Lethal

---- Power is nothing without control----

 

Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede)

 

- 1984 Volvo 240

- 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt)

- 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt)

- 1983 Ford Sierra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å gjøre mitt for å få denne tråden til topic så kan jeg jo poste de bildene vi tok av Ruud sin cossie i sommer ;)

 

19.jpg

20.jpg

10.jpg

11.jpg

 

;)

---- Power is nothing without control----

 

Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede)

 

- 1984 Volvo 240

- 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt)

- 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt)

- 1983 Ford Sierra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår