Gå til innhold

Ruud Racing


BBS_RS

Anbefalte innlegg

det som er litt merkelig er at folk klager nesten hele året på at han med den bilen+++ ødelegger bilen og den er ikke noe kul,går ikke såååå fælt+++ og når den de har snakket slikt om ikke dukker opp på et treff så er det:faen.hvorfor kom ikke han a?jeg som hadde gledet meg så til å se bilen hans.....uhhmmwhat?

 

mvh

sint e36 touring til salgs

vr6 bunnpanne ønskes kjøpt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 108
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Originally posted by Lethal

Givende diskusjon det her.....

Bra at alle kunne bli "enige" til slutt :rolleyes:

 

Når det gjelder Dahlback, så blåser jeg egentlig i hvor mye hester han har eller ikke har..

Den bilen er så syykt gjennomført bygget!

Får ståpels på ryggen hver gang han gir alt på den syyke audi femmeren... Jeg vet hva jeg ser, og det holder lenge for meg, for den bilen er syyk!!

 

Hadde vært morro å sett den i drag en gang, fordi det er mange biler som kanskje ser ut til å gå bedre.

Men det mange glemmer er at de fleste av dissen bilene smeller, og ruser og humper avgårde, mens Golfen bare akselrerer og drar jevnt og fint :D

Det tror jeg det er mange som blir lurt av...

 

Det blir artig å se hvordan det går med nye bilen til Jan Øyvind, og jeg synes folk her burde støtte han isteden for å drive å slenge dritt..

Prøv å få til noe selv og slit for det isteden for å hakke på alle andre !!

 

Mvh

Lethal

 

 

enig at det ikke er mange av bilene som går fint, men de kjører noen runder hvertfall.. faktisk nesten like under holdende med de med mindre effekt som kjører en stund synes jeg da.

 

Men helt enig at det er en enormt fin lyd i dahlback bilen. Jeg har faktisk tro på nye bilen til jan øyvind, men mener effekten kan bli vel høy. kanskje bilen oppfører seg bedre med litt lavere effekt. denne har jo skikkelig understell oxo, så kanskje det blir skikkelig fart i svingene..

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kjetilr

 

 

enig at det ikke er mange av bilene som går fint, men de kjører noen runder hvertfall.. faktisk nesten like under holdende med de med mindre effekt som kjører en stund synes jeg da.

 

Men helt enig at det er en enormt fin lyd i dahlback bilen. Jeg har faktisk tro på nye bilen til jan øyvind, men mener effekten kan bli vel høy. kanskje bilen oppfører seg bedre med litt lavere effekt. denne har jo skikkelig understell oxo, så kanskje det blir skikkelig fart i svingene..

 

han kommer til å kjøre med ca 400 hk i begynnelsen for dette er nok det optimale for denne bilen.

og kjøre egenskaper er det mer enn nok av så det blir spennende å se hvordan den oppfører seg.

 

mvh

sint e36 touring til salgs

vr6 bunnpanne ønskes kjøpt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaja.. bruke et par mill og kjøre fire runder er liksom ikke min stil.. men hadde jeg hatt økonomi som han så hadde jeg hvertfall satset på holdbarhet + å holde meg på banen. hva er vitsen med sine alle ca hester når det er harley davidson opplegg. kjør ti min og skru 3 dager.. hva med å kjøre effekten litt ned så det holder? kanskje folk ikke får oppfatninga at det er usolid.

Kjetilr: Jeg ser ikke at du bygger en tusenhesters Ford RS200-motor, stapper den nedi en Ford Fiesta lastet med karbonfiberdeler, samt konverterer den til 4WD? Og når du bygger en bil med et dreiemoment som tangerer mange lastebiler ville sikkert du også ha små problemer med driftsikkerheten.

 

Det blir artig å se hvordan det går med nye bilen til Jan Øyvind, og jeg synes folk her burde støtte han isteden for å drive å slenge dritt.. Prøv å få til noe selv og slit for det isteden for å hakke på alle andre !! Mvh Lethal

WORD! Bra sagt!

 

Første spørsmål, sa jeg hentet ut 400 hk maks på den, men jeg kjørte aldri med bilen da..

Det er jo ikke noe problem å sveise igjen wastegaten og bare la bilen stå i garasjen...

 

Har vi fått en ny "Ascona" / "RDL" på forumet nå a, i form av "GtiCars"......

Ser sånn ut :(

 

Ladet den med 0,7bar ... hvis det sier deg noe og turboen var bitte bitte liten bilen skulle slippe draget, når jeg slapp gassen.. og den skulle kunne ha et drag som kunne holdes på et visst nivå... noe de fleste har problemer med på overdimm turboer...

Kan du forklare hva du snakker om her? Fordi jeg sjønner ikke et kvekk.

 

den golfen er jo omtrendt renspikka audi racing historie med golf karosseri....

Det er ikke så langt unna sannheten, faktisk.

 

Og når det gjelder DB-Golfen vs. motoreffekt: jeg kan ikke huske sist Dahlbäck fikk bremset bilen på en benk som taklet effekten; har ikke hørt noe som helst i det siste, iallefall.

 

Jeg har foran meg Bilsport 19/2000, og her står det:

"Effekt: Maxeffekt vid 7.800-8.200 RPM. Sannolikt 850-950 hk, men det är en "teoretisk" siffra ännu så länge. Max uppmätt vridmoment: 927 nm vid 5.250 RPM" i faktaruten. Dypere inne i selve teksten står det: "Hans Dahlbäck har gjort en enda effektmätning, på en rullande landsväg i Norge. Över 5.500 RPM gick det inte att köra, därefter spann däcken hejdlöst på rullarna och mätresultaten blev mycket osäkra. Toppeffekten är lagd till området 7.800-8.200 RPM men redan vid 2.250 RPM gav motoren 927 Nm i vridmoment. Omräknat til hästkrafter motsvarar det 680 hk, men da har motorn alltså 3.000 RPM kvar till det område då den ger maxeffekt."

 

Uansett, DB-Golfen er noe av det råeste bilbygget jeg noen sinne har sett, både i Norge og Sverige. Mannen skal ha credits fordi han faktisk klarte å hale iland et sånn vanvittig prosjekt, det er jo en helt utrolig prestasjon som "oss vanlige" folk garantert ikke hadde hatt mot til å begynne på engang! Jeg er takknemmelig for at Hans Dalbäck bygger slike biler, så vi andre har noe å se opp til. Han er en inspirasjon, iallefall for meg, og sikkert mange andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hekt enig! at folk ikke bare kan komme med litt positive ting om de som legger all sin makt i å lage en skikkelig fet bil. Hvis noen har lyst til å lage en show bil (etter som jeg har forstått var det meningen med sierraen til ruud) så må de jo få lov til det hvis de vil. Det er jo litt av morroa å ha en showbil. All respekt til biler som for eksempel autopower golfen. Kult at de får til så fine rundetider med en bil på 120hk. Jeg mener bare at det er unødvendig å hakke ned på andre prosjekter bare fordi de ikke bare passer dine ønsker.

Bayern Meister Werk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tekNetium: ville nok ikke ha gått over 500 hk jeg da.. og hadde kanskje kjørt mer enn 4 runder..

 

ikke bruk bilsport som en mal for hva som er riktig. Burde gjøre som triggerhappy gjorde.. legge fakta på bordet.. han leverte papir fra per guldbransen..

 

 

dahlback golfen er veldig gromt bygd ingen tvil om det, men er det for mye effekt i forhold til det delene ellers tåler? Hva er grunnen til at det skjer ting hele tia? Men at mannen er et ikon i vag miljøene er det ingen tvil om.. Produktene selger seg sjøl når en har noe gromt...

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes at alle postere bør skamme seg littegranne... Her slenges så mye dritt om folk som faktisk gidder å ta seg tid og råd til å bygge biler som gir almenheten mye show og morro på div. treff i løpet av sommer halvåret. Samma faen for meg om ikke ruud har noe peil på motor trim, han klarer i alle fall å kjøre bedre enn de fleste som har posta inn her regner jeg med.... Dahlback Golfen er i samme liga, en kar som har klart å realisere noe de fleste sikkert drømmer om å ha i garasjen.. skulle nesten tro at mange av de inne på forumet bare er en gjeng med misunelige fjortiser med blod trimma tsx`er i garasjen. Fortsett å gasse å ha det kult, gleder meg til 2004 sesongen:D

det blir ikke fæst uten skinnvæst, og du e, itj fin uten mokkasin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda det er helt klart mulig at effekten er litt overdrevet. Akkurat den golfen er jo kanskje annerledes, for den er jo lagd for å gå fort i svinger også, utentlig gjør det. mens ruud sierraen var som sagt mer en lekebil.

Men det er jo veldi mange som kommer i vrakpant biler med masse effekt og sveisa sperre, uten å ha brukt en krone på understell. syntes det er mye verre. Likevel går det alltid utover de som har slitt mest. Jeg setter det litt på spissen, men poenget kommer vel frem(?).

Jeg er helt enig hva du sier. Har bare inntrykk av a folk slenger med leppa uten å ha grunn for det

Bayern Meister Werk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by audi 90quattro

Synes at alle postere bør skamme seg littegranne... Her slenges så mye dritt om folk som faktisk gidder å ta seg tid og råd til å bygge biler som gir almenheten mye show og morro på div. treff i løpet av sommer halvåret. Samma faen for meg om ikke ruud har noe peil på motor trim, han klarer i alle fall å kjøre bedre enn de fleste som har posta inn her regner jeg med.... Dahlback Golfen er i samme liga, en kar som har klart å realisere noe de fleste sikkert drømmer om å ha i garasjen.. skulle nesten tro at mange av de inne på forumet bare er en gjeng med misunelige fjortiser med blod trimma tsx`er i garasjen. Fortsett å gasse å ha det kult, gleder meg til 2004 sesongen:D

 

 

har faktisk en blodtrimma er50 i garasjen:D

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jonte

Kjetilr:

 

Du klager på alle biler som er modifisert til den minste grad.

 

Hva med at du bare holder kjæft og holder deg til hjulkapsler på stålfelger og oransje blinklys.

 

 

hva med om du slutter å si hva andre skal gjøre? ikke glad i overstyla biler som har snevre bruksområder jeg. min mening, mitt problem hvis det skulle være det..

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by audi 90quattro

Synes at alle postere bør skamme seg littegranne... Her slenges så mye dritt om folk som faktisk gidder å ta seg tid og råd til å bygge biler som gir almenheten mye show og morro på div. treff i løpet av sommer halvåret. Samma faen for meg om ikke ruud har noe peil på motor trim, han klarer i alle fall å kjøre bedre enn de fleste som har posta inn her regner jeg med.... Dahlback Golfen er i samme liga, en kar som har klart å realisere noe de fleste sikkert drømmer om å ha i garasjen.. skulle nesten tro at mange av de inne på forumet bare er en gjeng med misunelige fjortiser med blod trimma tsx`er i garasjen. Fortsett å gasse å ha det kult, gleder meg til 2004 sesongen:D

 

jeg kommer ikke til å skamme meg hvertfall.jeg har lagt ned så mye tid i visse omtalte biler at jeg føler jeg har rett til å uttale meg.

 

mvh

sint e36 touring til salgs

vr6 bunnpanne ønskes kjøpt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår