Gå til innhold

Fjerne spylukt fra stoff - hvordan?

Ranger emnet

ovlov86

Anbefalte innlegg

Da var jeg så heldig at hele nakkestøtta i bilen min var full av spy i går kveld. æsj. :uhhmmwhat?:

Er det noen som har noe bra tips for å vaske dette? Er lissom lukta som henger igjen.

[x] 2 x 1984 Volvo 240GL [x] 1987 Toyota Camry 2,0 XLi [x] 1980 Volvo 245 L [x] 1994 Ford Scorpio CLX

[x] 1995 Honda Accord 2,0iLS [o] 1991 Volvo 740 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe. skjedd meg 2 ganger selv det der.. ene gangen var "bare" hele dørtrekket. åpna døra, spylte den med høytrykk med såpe også høytrykk uten såpe for så å la den stå med døra oppe å sola i noen timer.. andre gangen var i sete. prøvde alt mulig rart men lukta ble aldri borte.. så fikk lånt en sånn vann damp vaske greie. aner ikke hva det heter men er vist bare varmt vann(damp) å skal si det gjorde susen.. men beste er nok å ikke kjøre rundt på fulle folk ja.. eller kjerringer da. de som spyr :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et problem med den er at det blir seigt da.. Og ja, jeg skyllte godt.. Turtle Nano extreme tror jeg den heter..

Jøss, jeg har jo brukt den mange ganger, men aldri opplevd at det ble seigt.. Ser vist ut som jeg har blitt snytt for dårlige opplevelser fra mange ting hittil :)

1988 Golf II aka. Helene

Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå"

Øge: "Kunne vært lengre..."

Tollak: "Å?"

Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meguiars Odor eliminator skal være god på dette, har heldigvis ikke hatt problem med spy i bilen min, så hvor bra den funker på dette vet jeg ikke, men om du prøver den kan du godt si ifra hva du syntes.

Jeg har testet denne, og det funker som f mot spylukt også. Mye bedre enn X-it! Anbefales på det varmeste, men sørg for å vaske godt først.

'00 Mercedes ML konebil

'98 Mercedes C220 arbeidsbil

'94 Fiat Coupe 16V morobil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betalt fikk jeg jo... :p

Problemet er at jeg skulle hatt vekk lukta pronto, uten måtte bestille noe greier på nettet....

Angående å kjøre rundt på fulle folk. Blir LENGE til neste gang.... Selv om jeg tjente en tusenlapp på lørdag... :p

[x] 2 x 1984 Volvo 240GL [x] 1987 Toyota Camry 2,0 XLi [x] 1980 Volvo 245 L [x] 1994 Ford Scorpio CLX

[x] 1995 Honda Accord 2,0iLS [o] 1991 Volvo 740 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spydde ned en drosje i Danmark engang, BÅDE utside og innside, så sikker sjef ut der jeg hang ut av bakvinduet mellom byen og "matet" duene, og hun som kjørte ville absolut ikke ha noe extra!!!! Var faktisk Volvo det også....V70...he he

Fulle folk vil jeg ikke ha i bilen, da skal det være en kritisk situasjon og liv det står på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider