Gå til innhold

Lappen er borte :S

Ranger emnet


Recaro

Anbefalte innlegg

Mornsann..

var ute å tok meg en søndagstur idag, så møtte jeg på en volvo var veeeldig down for å kjøre omkapp... så vi dro på , selvfølglig var onkel blå ute på motorsykkel og fikk fatt i meg... målte meg til 127 i ei 60 sone, vet man ikke burde tråkke for hardt i 60 sona, men er ei veeldig rett og oversiktelig strekke..

 

så nå lurer jeg på hva jeg kan få til straff... politiet tok førerkortet mitt i så fall, men snakker vi ubetinget dom, og hvor lenge mister jeg lappen sånn ca.... er så deppa at det er sykt nå... :S

- "97" Hyndai Coupe, 2.0 140

- "89" modell fotgjenger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 89
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

en kompis måtte sitte inne i 28 dager for 105 i 50sone. så ubetingen fengsel kan det hende du får ja=\ kjipt det der.

 

faen ass... detta blir kjipt hvis jeg må det.. politimannen sa jeg det kunne være formildene at jeg var kun 18 år og ikke hadde hatt lappen lenge... :S

- "97" Hyndai Coupe, 2.0 140

- "89" modell fotgjenger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må nok belage deg på ubetinget fengselsstraff her, ja.. Har sett noe varierende rettspraksis for denne grensen i en 60-sone, men høyere hastigheter enn 110 har jeg tilgode å se at ikke medfører ubetinget, dessverre..

 

Det er for øvrig ikke riktig, slik det hevdes her at alle som mister førerkortet må møte i retten. Derimot må du påberegne dette, idet overtredelsen er såpass betydelig.

 

Det er heller ikke riktig at botens størrelse fastsettes ut fra inntekt ved hastighetsovertredelser. Dette benyttes ved promillesaker, bortsett fra ved "lavpromille".

 

Videre er det atter igjen ikke riktig at du vil idømmes ubetinget fengselsstraff OG bot. For ditt vedkommende vil evt. ubetinget fengselsstraff føre til at bot bortfaller.

 

Avslutningsvis synes jeg det høres uhyre lite sannsynlig ut at lav alder og begrenset kjøreerfaring skal kunne være noen formildende omstendighet.

2001 Audi RS4 2.7 Biturbo & 2010 Ifor Williams CT177

2013 Volkswagen Caravelle 180BiTDI 4Motion DSG

2008 Toyota Land Cruiser 200 V8 Arctic Trucks AT35 (deleier)

1998 Yamaha R1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trur det blir ubetinget dom og bot;) sorry og måtte skuffe deg. en kompis måtte sitte inne 30 dager på hof for 121 i 60 sona... så den er kjip. du får stille opp med advokat i rettsaken når den kommer opp.. du må uansett i retten, alle som mister lappen må det..boten kommer ann på hva inntekten din

 

Ikke alle som mister lappen må i fengsel. Jeg godtok alt på stedet (91 i 60), og fikk bare et brev i posten 2-3 uker senere.

 

Men når du kjører så fort at det er fengseslstraff inne i bildet så må du nok i retten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må nok belage deg på ubetinget fengselsstraff her, ja.. Har sett noe varierende rettspraksis for denne grensen i en 60-sone, men høyere hastigheter enn 110 har jeg tilgode å se at ikke medfører ubetinget, dessverre..

 

Det er for øvrig ikke riktig, slik det hevdes her at alle som mister førerkortet må møte i retten. Derimot må du påberegne dette, idet overtredelsen er såpass betydelig.

 

Det er heller ikke riktig at botens størrelse fastsettes ut fra inntekt ved hastighetsovertredelser. Dette benyttes ved promillesaker, bortsett fra ved "lavpromille".

 

Videre er det atter igjen ikke riktig at du vil idømmes ubetinget fengselsstraff OG bot. For ditt vedkommende vil evt. ubetinget fengselsstraff føre til at bot bortfaller.

 

Avslutningsvis synes jeg det høres uhyre lite sannsynlig ut at lav alder og begrenset kjøreerfaring skal kunne være noen formildende omstendighet.

 

Uff, detta kanke gå bra... :S Var forøvrig Rosenkrantz gata jeg kjørte i....

 

så man kanke få både fengsel og bot altså... jaja, noe som hjalp litt ihvertfall, men håper jeg får en stooor saftig bot isteden ass,,,

- "97" Hyndai Coupe, 2.0 140

- "89" modell fotgjenger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, detta kanke gå bra... :S Var forøvrig Rosenkrantz gata jeg kjørte i....

 

så man kanke få både fengsel og bot altså... jaja, noe som hjalp litt ihvertfall, men håper jeg får en stooor saftig bot isteden ass,,,

 

127km/t i Rosenkrantz gata. Det er mange hus som ligger tett opp til den gata. Mange fotgjenger overganger og utkjørsler. Er ikke noe landevei. Her blir det nokk fengsel og en saftig bot. Fengsel får du uansett.

 

Har ikke noe sympati. Å kjøre så fort i Rosen er rett og slett å kjøre uten hode.

 

Du får kose deg bak muren en mnd tid.

[V]2012 Skoda Octavia RS+, Race Blue Metalic

[x]2008 Toyota Auris 2,0 D4D TTE Edition, Night Sky Black

[x]1998 Nissan Skyline R34 GT-T, Sølv perle

[x]1993 Honda Civic HB Vti, Milano Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Videre er det atter igjen ikke riktig at du vil idømmes ubetinget fengselsstraff OG bot. For ditt vedkommende vil evt. ubetinget fengselsstraff føre til at bot bortfaller.QUOTE]

 

Hvor har du fått dette fra? Det er da så absolutt ikke uvanlig at folk idømmes ubetinget fengselsstraff OG forelegg/bot...

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

127km/t i Rosenkrantz gata. Det er mange hus som ligger tett opp til den gata. Mange fotgjenger overganger og utkjørsler. Er ikke noe landevei. Her blir det nokk fengsel og en saftig bot. Fengsel får du uansett.

 

Har ikke noe sympati. Å kjøre så fort i Rosen er rett og slett å kjøre uten hode.

 

Du får kose deg bak muren en mnd tid.

dette sier du bare fordi du får tunnelsyn av å kjøre i 40 da pysa..! La nå de store gutta få leke med livet på en voksen måte.:drive2

 

 

Det jeg derimot er skeptisk til er ikke bare hvordan hyundaien men VÆFFAL volvoen han kjørte mot klarte å oppnå en så høy hastighet... Got NOZ?

Sperra.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår