Gå til innhold

Lappen er borte :S

Ranger emnet

Recaro

Anbefalte innlegg

En jeg kjenner hadde 120- og noe i 60-sona. Han skulle i fengsel, men slapp unna med samfunnsstraff pga personlige årsaker med familien

hmm, kanskje du ikke vil ut med det, men åssen personelige årsaker kan man få det pga.? Vil gjøre det meste for å unngår ubetinget fengsel, skumleste brevet jeg fikk med dommen, og mente at det stod at hvis jeg hadde kjørt i 125 så hadde jeg fått en betinget dom, går det ann og klage på nøyaktigheten til måleapparatet ? kjørte i 126,9..

- "97" Hyndai Coupe, 2.0 140

- "89" modell fotgjenger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 89
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hmm, kanskje du ikke vil ut med det, men åssen personelige årsaker kan man få det pga.? Vil gjøre det meste for å unngår ubetinget fengsel, skumleste brevet jeg fikk med dommen, og mente at det stod at hvis jeg hadde kjørt i 125 så hadde jeg fått en betinget dom, går det ann og klage på nøyaktigheten til måleapparatet ? kjørte i 126,9..

Er ikke helt sikker hva de personlige årsakene var, men faren hadde nettopp død, så det spilte vel inn i bildet.

Måleapparatet trekker vel fra 3 km/h i feilmargin, så du hadde vel egentlig 130 km/h da. Uansett en kjip situasjon du er i nå. Du fikk lære det på den tunge måten, men skal samtidig være glad for at det ikke kom springende småfolk inn på veien her.

- 1993 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro

- 1992 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro

- 1991 Audi 100 C4 2.3E AAR 10v Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skulle du kanskje tenkt på før du gassa på?

Du skulle kanskje få deg lappen før du begynner å kommentere om hvordan andre kjører? Ser du meg slenge ut slike idiotiske kommentarer?

Gleder meg til du får deg lappen og mister den, og en eller annen sutreunge kommer og sier at det skulle du tenkt på før. DA blir du nok glad.

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skulle kanskje få deg lappen før du begynner å kommentere om hvordan andre kjører? Ser du meg slenge ut slike idiotiske kommentarer?

Gleder meg til du får deg lappen og mister den, og en eller annen sutreunge kommer og sier at det skulle du tenkt på før. DA blir du nok glad.

Eirik

har ikke fyern lappen engang? da kan han ihvertfall bare holde kjeft.... faen så mange bedrevitere det er her, og når de ikke har lappen selv en gang kan de ihvertfall bare putte en sokk i kjeften...

- "89" modell fotgjenger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke helt sikker hva de personlige årsakene var, men faren hadde nettopp død, så det spilte vel inn i bildet.

Måleapparatet trekker vel fra 3 km/h i feilmargin, så du hadde vel egentlig 130 km/h da. Uansett en kjip situasjon du er i nå. Du fikk lære det på den tunge måten, men skal samtidig være glad for at det ikke kom springende småfolk inn på veien her.

oki, men mener at det stod 126,9 på den vidoen nedesert i hjørnet... men, da er vel kanskje trekt fra allerede, neimen om jeg vet... vet bare at jeg skulle kjørt 1,9 km saktere... men,men.. Som sagt tidligere tror jeg det er minimale sjangser for at en liten unge skulle spretti uti veien ved travbanen der... er jo ikke hus der i det hele tatt...og de få som er der er bak en sånn støymur.

- "89" modell fotgjenger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en bot kan svi like mye, men når man går på skole og pluteslig blir innkalt til 3 ukers fengsel, så kan man miste skoleplassen.. men sååå langt tenkte vel ikke du, så spar meg for den lille moralpreknen din

Eh, jo det var så lang jeg tenkte, derav svaret mitt at fengsel svir mer --> større lærepenge.

Så kan jo du svare ærlig: Kommer du til å være mer obs på råkjøring i fremtiden nå, enn du tror du ville blitt med en bot på f.eks 15 000? I så fall er jo dette et stjerne-eksempel på at systemet fungerer. Bare synd du måtte erfare det på den kjipe måten :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh, jo det var så lang jeg tenkte, derav svaret mitt at fengsel svir mer --> større lærepenge.

Så kan jo du svare ærlig: Kommer du til å være mer obs på råkjøring i fremtiden nå, enn du tror du ville blitt med en bot på f.eks 15 000? I så fall er jo dette et stjerne-eksempel på at systemet fungerer. Bare synd du måtte erfare det på den kjipe måten :(

kan si at jeg hadde kjørt myye saktere hvis jeg hadde fått 15 k ibot og kanskje mista lappen i 9 måneder og kanskje en liten samfunnstjeneste...

- "89" modell fotgjenger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag kom dommen da...

ble akkurat sånn som den var i brevet...

-25 månder uten lappen

-20 dager med pallespikring

men trukke jeg fikk no bot, han nevnte det ihvertfall ikke, ble litt overrasket, selv om flere av dere har sagt at bot + fengsel ikke er vanlig.. men,men :)

- "89" modell fotgjenger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag kom dommen da...

ble akkurat sånn som den var i brevet...

-25 månder uten lappen

-20 dager med pallespikring

men trukke jeg fikk no bot, han nevnte det ihvertfall ikke, ble litt overrasket, selv om flere av dere har sagt at bot + fengsel ikke er vanlig.. men,men :)

Why am I not surprised? :-)

Synd, trist, leit. Men temmelig velfortjent, kan vi vel være enige om.

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Why am I not surprised? :-)

Synd, trist, leit. Men temmelig velfortjent, kan vi vel være enige om.

joa er jo det.. men,men thats life... :)

meeen snakka med advokaten min, han sa etter ett halvt år kunne jeg søke om å kjøre moped, men trodde dette bare gjaldt for de over 20 jeg, vet du no om det el?

- "89" modell fotgjenger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

joa er jo det.. men,men thats life... :)

meeen snakka med advokaten min, han sa etter ett halvt år kunne jeg søke om å kjøre moped, men trodde dette bare gjaldt for de over 20 jeg, vet du no om det el?

Nei, detta veit jeg faktisk ikke. Har hørt så mye rart. Jeg vet at det gikk an tidligere, men jeg er usikker på om det går an nå, ettersom moped ikke lenger bare krever et kompetansebevis, men har blitt en egen førerkortklasse... Ring en politiadvokat ved Trafikkavsnittet i et eller annet politidistrikt eller Statens Vegvesens juridiske apekatter og spør.

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bra det er noen som kan inrømme at de også liker å bruke bilen sin litt også.... er brukbart avhengig av lappen selv, men får bruke kompisene mine litt nå hehe.. men tror jeg må si opp helgejobbingen, har ikke sjangs til å få kommet meg dit.. men,men

Alle er vi glade i å kjøre fortfort innomellom, det er bare måten man gjør det på som avgjør om man er idiot... Ja jeg har selv mista lappen i 4 mnd som 18-åring og fersk sjåfør :) Synd for deg at du mista lappen og alt det der men når du kjører sånn der du vet det er 60-sone så må du ikke bli rasket over at det svir :biker

Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en bot kan svi like mye, men når man går på skole og pluteslig blir innkalt til 3 ukers fengsel, så kan man miste skoleplassen.. men sååå langt tenkte vel ikke du, så spar meg for den lille moralpreknen din

En bot kan aldri svi veldig mye iogmed at man kan uten anna grunn enn at man spør få avdrag à 500kr/mnd. Det er ihvertfall min erfaring etter nærmere 30000 i fartsbøter, noen vel fortjente og noen bare ren uflaks. Og har man liten eller ingen inntekt så kan man få den ned i 100kr mnd (ihvertfall for en lang periode) via en søknad med litt dokumentasjon. Selv staten lar en stakkar ha til livets opphold.

Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, detta veit jeg faktisk ikke. Har hørt så mye rart. Jeg vet at det gikk an tidligere, men jeg er usikker på om det går an nå, ettersom moped ikke lenger bare krever et kompetansebevis, men har blitt en egen førerkortklasse... Ring en politiadvokat ved Trafikkavsnittet i et eller annet politidistrikt eller Statens Vegvesens juridiske apekatter og spør.

hmm, oki den er grei... skal ringe og høre, men de vet jo nestne ikke sine egne regler så jeg vet ikke jeg... når jeg skulle øvelskjøre på lett-sykkel, så visste ikke politiet/statens vegvesen om at det ikke var lov å ølveskjøre alene med følgebil, men det visste trafikkskolen... Onkel blå sa at det var lovlig, mens statens vegvesen ikke kunne gi meg noe svar...

- "89" modell fotgjenger

Lenke til kommentar
Del på andre sider