Gå til innhold

Lappen er borte :S

Ranger emnet

Recaro

Anbefalte innlegg

Forstår at du har nick som Juristen... Inleggene dine er nyttig lesning

Mhm. I den grad du eller andre måtte synes at de er nyttige, takker jeg for komplimentet.

Men jeg diskuterer sjelden med meg selv (ikke skriftlig, i alle fall), så vi må nødvendigis la en stor del av "æren" tilfalle de andre som deltar i diskusjonene her, fortrinnsvis dem som har noe annet enn sure oppstøt å bidra med.

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 89
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har selv hatt "æren" av å bli stoppet av UP.Da var snittet målt over 6,8km og ble 141km/t i 90-sonen.

Resultat = 7800,- i forelegg og 2 prikker.Dette ble vedtatt på stedet.

Når skjedde dette? Det høres ut som om du slapp VELDIG billig unna, ettersom dette etter alle kunstens regler skulle ha medført førerkortbeslag med påfølgende tap av førerrett og et temmelig heftig forelegg, DERSOM dette skulle ha skjedd i de siste år.

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

127km/t i Rosenkrantz gata. Det er mange hus som ligger tett opp til den gata. Mange fotgjenger overganger og utkjørsler. Er ikke noe landevei. Her blir det nokk fengsel og en saftig bot. Fengsel får du uansett.

Har ikke noe sympati. Å kjøre så fort i Rosen er rett og slett å kjøre uten hode.

Du får kose deg bak muren en mnd tid.

Var ikke midt i Rosen, var oppe ved 70 sona ved macdonalds, men han begynte ikke måle meg før 70 sona var slutt... og ved åssiden vidregående er det ikke akkurat så veldig tett bebygd... Den volvoen hadde passert meg i 190 når jeg lå i 70 sona, jeg gira ned og var oppe i ræva hans rett før avkjøringen til solbergelva...

snakka med sjåføren seinere på kvelden hehe,

- "97" Hyndai Coupe, 2.0 140

- "89" modell fotgjenger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ett Block Watne hus/konteiner og en koriansk rusten blikkbox klarer det er utrolig. Men hva tenker man når man prøver seg mot en VOLVO... Alle vet at en traktor ikke flytter seg særlig raskt.

Finnes forskjeller fra 40 til ca.130....

Dette vet til og med du sucker

Har faktisk ikke rust på bilen min så blææ hehe... VOlvoen hadde hele Rosen på seg da, til å ta meg igjen... kjørte ifra han rett etter tunnelen, så la jeg meg i fartsgrensa, men når han kom som ett skudd "måtte" jeg jo bare dra på.

Åja, jeg samtykket til førerkortbeslaget, så liten eller ingen vits i å ikke gjøre det, nå får jeg fratrekk på tiden på førerkortbeslaget fra igår til rettsaken kommer opp...han hadde meg jo på tape. var forresten en Sivil UP på motorsykkel som tok meg..

- "97" Hyndai Coupe, 2.0 140

- "89" modell fotgjenger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når skjedde dette? Det høres ut som om du slapp VELDIG billig unna, ettersom dette etter alle kunstens regler skulle ha medført førerkortbeslag med påfølgende tap av førerrett og et temmelig heftig forelegg, DERSOM dette skulle ha skjedd i de siste år.

Dette skjedde over Saltfjellet i 2005.

Herren i blått tok hensyn til at all forbikjøring skjedde på en hensynsfull og trafikksikker måte, der alle tegn ble gitt i god tid, og at sjåføren hadde mye erfaring og at det var hans første fartsbot.

Jeg la meg flat med engang og innrømte at jeg hadde nok kjørt fort, men sikkert.Å kjøre forbi 6 trailere i slengen på en rett strekning syntes han var helt ok, han gjorde jo det samme ;)

Var en grei fyr faktiskt.

Bilforumet.no
Super Moderator

-Out of order-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette skjedde over Saltfjellet i 2005.

Herren i blått tok hensyn til at all forbikjøring skjedde på en hensynsfull og trafikksikker måte, der alle tegn ble gitt i god tid, og at sjåføren hadde mye erfaring og at det var hans første fartsbot.

Jeg la meg flat med engang og innrømte at jeg hadde nok kjørt fort, men sikkert.Å kjøre forbi 6 trailere i slengen på en rett strekning syntes han var helt ok, han gjorde jo det samme ;)

Var en grei fyr faktiskt.

Åja :-) Ja, det er godt å høre at onkel av og til kan bruke sunn fornuft. Han har trukket fra såpass at du akkurat beholdt lappen, da. Det var jo ganske hyggelig gjort :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

127km/t i Rosenkrantz gata. Det er mange hus som ligger tett opp til den gata. Mange fotgjenger overganger og utkjørsler. Er ikke noe landevei. Her blir det nokk fengsel og en saftig bot. Fengsel får du uansett.

Har ikke noe sympati. Å kjøre så fort i Rosen er rett og slett å kjøre uten hode.

Du får kose deg bak muren en mnd tid.

Å kjøre så fort i 60-sone er UANSETT å kjøre uten hode....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kjøre så fort i 60-sone er UANSETT å kjøre uten hode....

den der må du faen meg forklare meg!

Jeg ser stadig vekk veier langt pokker i voldt på landet og i skauen der det hverken bor eller lever en kjeft.

men farta er jo beregnet på syklister

ikke la deg lure av hva som står PÅ skiltet. men heller omgivelsene.

fartsgrensene i norge er jo tåpelige fra og med dag en. de er jo til og med underdimensjonerte for store kjøretøy. da kan du tenke deg grunnen til at så mange bilister sovner bak rattet. fordi det rett og slett er KJEDLIG å kjøre bil i norge!:drive2

Sperra.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider