Gå til innhold

Lappen er borte :S

Ranger emnet

Recaro

Anbefalte innlegg

Jaja Recaro blir full pakke med oppkjøring og teoriprøve på nytt også da.

Men du har vel et par år og forbrede deg på.

Kjønner ikke at dere tør å kjøre sånn, ihvertfall for mitt vedkommende er lappen alt for viktig for meg til å kunne miste den.

mhm, blir ny oppkjøring da, er vel ikke det verste det da... bota og oppkjøringa/teorien er 0 stress, men er det at jeg kanskje får ubetinget dom som sviiir..

- "97" Hyndai Coupe, 2.0 140

- "89" modell fotgjenger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 89
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det kan så være. Men det er likefullt mulig å dømmes til begge deler.

Jeg synes for øvrig at det virker fornuftig å ha en praksis der bot/forelegg "bortfaller" (rettere sagt subsumeres) ved idømmelse av ubetinget fengselsstraff.

Nå var vel heller ikke spørsmålet hva som var mulig, men hva som var sannsynlig i dette tilfellet? Derav også min ordbruk som pekte på hans sak spesifikt. Jeg blir voldsomt overrasket dersom HAN får ubetinget fengselsstraff OG bot.

2001 Audi RS4 2.7 Biturbo & 2010 Ifor Williams CT177

2013 Volkswagen Caravelle 180BiTDI 4Motion DSG

2008 Toyota Land Cruiser 200 V8 Arctic Trucks AT35 (deleier)

1998 Yamaha R1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var vel heller ikke spørsmålet hva som var mulig, men hva som var sannsynlig i dette tilfellet? Derav også min ordbruk som pekte på hans sak spesifikt. Jeg blir voldsomt overrasket dersom HAN får ubetinget fengselsstraff OG bot.

FÅr håpe det blir en saftig bot isteden... Har jo ingen inntekt siden jeg går på skole, har jo sommerjobb og sånt da. men det er jo ikke store greiene.. =)men noen sier at man teller med inntekten og andre sier at det ikke gjør det men,men... får se hva som skjer ;)

- "89" modell fotgjenger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får uansett ha lykke til med saken:) Kjøre fort i ei 60sone er vel noe de fleste har gjort som har INTERESSE av å tråkke på pedalen.. Bare at noen har mer flaks enn andre.

interesse eller ei. jeg holder jevn fart uansett fartsgrense. enten det er 60 eller 100.

SEFF har alle kjørt fort! de som klager og motsier prater piss

Sperra.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FÅr håpe det blir en saftig bot isteden... Har jo ingen inntekt siden jeg går på skole, har jo sommerjobb og sånt da. men det er jo ikke store greiene.. =)men noen sier at man teller med inntekten og andre sier at det ikke gjør det men,men... får se hva som skjer ;)

Som både jeg og Juristen har nevnt på allerede, så fastsettes ikke størrelsen på bot/forelegg på grunnlag av inntekt for hastighetsovertredelser..

2001 Audi RS4 2.7 Biturbo & 2010 Ifor Williams CT177

2013 Volkswagen Caravelle 180BiTDI 4Motion DSG

2008 Toyota Land Cruiser 200 V8 Arctic Trucks AT35 (deleier)

1998 Yamaha R1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som både jeg og Juristen har nevnt på allerede, så fastsettes ikke størrelsen på bot/forelegg på grunnlag av inntekt for hastighetsovertredelser..

hvorfor i alle dager skal di vite hva du tjener, hvor du jobber da?

hvis jeg fikk en langt høyere bot enn moren til en kompis av meg som ikke har jobb. hun ble stoppen på samme strekning i 147km/t og fikk 10 000 og jeg ble stoppet i 149/km/t og fikk 18 000?

det er samme overskreds gruppe. 146-152km/t....

Dette skjedde samme dag. med et mellomrom på 30 min. 02.00 og 02.30 på natten. onsdag i fellesferien, eneste er at hun har hatt lappen i 20 år mer enn meg da.. selv om ikke det skulle ha store betydningen.

fikk foresten 18dager betinget fengsel begge to. og prøve tid på 2 år:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke midt i Rosen, var oppe ved 70 sona ved macdonalds, men han begynte ikke måle meg før 70 sona var slutt... og ved åssiden vidregående er det ikke akkurat så veldig tett bebygd... Den volvoen hadde passert meg i 190 når jeg lå i 70 sona, jeg gira ned og var oppe i ræva hans rett før avkjøringen til solbergelva...

snakka med sjåføren seinere på kvelden hehe,

Høyrest ut som vi iallfall er kvitt ein av to idiotar for ei stund!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist, kondolerer :( Du hadde nok litt for høy hastighet der. Når jeg var 18 var jeg like "idiot" Men 4års erfaring har hjulpet på.

Finnes mye værre som bla fyllekjøring. Ta det som en lærepenge!

Et tips om man bare "MÅ" gi på. Se på alle biler/sykler som potensielle UP! Kjør kun fort når du er "alene" på veien (Eller med andre som deg.. ;))

2009 Mitsubishi Lancer 1.8 Instyle + CVT

X 2006 Mitsubishi Colt CZT

X 2002 Mitsubishi Pajero Pinin 2.0 GDI

X 2002 Seat Leon 4 1.8t 180hk

X 2003 Smart Roadster Coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kjenner jeg han som kjørte den 240`en som paserte deg. Tror han hadde litt større fart en deg. Hehe.. blir nok litt palle spikring på dere 2. Litt penger ut fra konto.

Men sånn er det når man ikke tenker...

[V]2012 Skoda Octavia RS+, Race Blue Metalic

[x]2008 Toyota Auris 2,0 D4D TTE Edition, Night Sky Black

[x]1998 Nissan Skyline R34 GT-T, Sølv perle

[x]1993 Honda Civic HB Vti, Milano Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kjenner jeg han som kjørte den 240`en som paserte deg. Tror han hadde litt større fart en deg. Hehe.. blir nok litt palle spikring på dere 2. Litt penger ut fra konto.

Men sånn er det når man ikke tenker...

traff han på statoil dagen etterpå..han hadde hatt godt over 200 ;)

men faen ass...

fikk lappen idag med forlsag om dom.

66 km/t fikk jeg over...

25 måneder uten lappen og 20 dager i fengsel..

vet det var ei 60 sone, men faen a, detta var for drøyt...

- "89" modell fotgjenger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

traff han på statoil dagen etterpå..han hadde hatt godt over 200 ;)

men faen ass...

fikk lappen idag med forlsag om dom.

66 km/t fikk jeg over...

25 måneder uten lappen og 20 dager i fengsel..

vet det var ei 60 sone, men faen a, detta var for drøyt...

Haha, over 2 år uten lappen! (Burde fått mer spør du meg)

Kom deg inn bak murene og finn ut en fin måte å skaffe penger til tråsykkel på!

-1987 Bmw e30 "m3", prosjekt

-1987 Bmw e30 2 dørs banebil prosjekt

-1997 Toyota HiAce 2,4D Turbo arbeidshest

x1993 Bmw e36 318i, widebody prosjekt

x1991 Bmw e36 316 vinterbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider