Gå til innhold

Problem etter montering av volvo penta topp

Ranger emnet

SStande

Anbefalte innlegg

fikk problener etter at jeg monterte en volvo penta topp på en 230k motor. etter oppsettet på den toppen så skal det bli 148 gamp som skal virke nokså bra.

har en solex forgasser (34/34) men får den ikke til å gå på den gasseren har prøvd alt i min makt!! ble latere en med en org. topp som satt der fra før..?? noen som har forslag til hva som kan være problemet?

det eneste jeg kan finne ut er at det er gasseren de er problem med.

reg reimen sitter 110% riktig å tenninga er stillt litt over(det er normalt på en slik topp)

skal prøve en pierburg gasser i morgen istede bare for å se om det er gasseren..:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk problener etter at jeg monterte en volvo penta topp på en 230k motor. etter oppsettet på den toppen så skal det bli 148 gamp som skal virke nokså bra.

har en solex forgasser (34/34) men får den ikke til å gå på den gasseren har prøvd alt i min makt!! ble latere en med en org. topp som satt der fra før..?? noen som har forslag til hva som kan være problemet?

det eneste jeg kan finne ut er at det er gasseren de er problem med.

reg reimen sitter 110% riktig å tenninga er stillt litt over(det er normalt på en slik topp)

skal prøve en pierburg gasser i morgen istede bare for å se om det er gasseren..:/

Er vel heller at du har extrem lav komp med K motor bunn og penta topp. en k motor har forbrenings rom i stempel og "flat# topp. og siden du mest sansynlig har bare byttet topp og ikke stemplene.Og dermed får du nå forbrenings rom i både topp og i stempel = meget lav komp.Lav komp uten turbo er ikke noe å trakte etter .....

Mvh Ken

76mod 242 bus bil

82mod 242 /prosjekt STOR sugis.

95mod 940 d24tic.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe,er vel ingen som har en komplett 230A blokk liggende som de skulle vert kvitt da? så jeg slipper å vente en mnd før jeg får tak i..!

Nei men jeg har 4stk greie stempler til B230F om du er interessert i dem.

Nissan Primera SRi 1996

X-BMW 520i 1991 X-Volvo 745 GLT 16v 1990 X-Volvo 360 STING 1988 X-Volvo 740 GL 1986 X-Volvo 245 gl 1991

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm har 2 * 50 mm men ikke sikker på om jeg skal bruke dem selv,bygger rettstilt 2,6 l 16v rødblokk suge motor med GLT eksos kam og rå emnes innsug kam slipt av khølner,custom rettstilt innsug til 2*50 mm webre el 48 mm separate spjell hus med data sprut.custom grenrør 4-2-1 i 3"

76mod 242 bus bil

82mod 242 /prosjekt STOR sugis.

95mod 940 d24tic.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm har 2 * 50 mm men ikke sikker på om jeg skal bruke dem selv,bygger rettstilt 2,6 l 16v rødblokk suge motor med GLT eksos kam og rå emnes innsug kam slipt av khølner,custom rettstilt innsug til 2*50 mm webre el 48 mm separate spjell hus med data sprut.custom grenrør 4-2-1 i 3"

mmm,hørtes heftigt ut:D er sugis som gjelder:D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider