joakim@hortensgutta Skrevet September 3, 2007 Rapporter Share Skrevet September 3, 2007 Hei! Driver å ser på 3x12" som vi skal putte inn i en russebil. dynaBel DY9312 12" Alu-membran Subwoofer 4 ohm Aluminiumsmembran Presis bass - Kraftig 2x50 Oz magnet 300W RMS - 600W Maks - 2,5" Svingspole Kraftig og stabil konstruksjon God utlufting - Meget prisgunstig Planen er 3 av disse basserene. Det jeg da lurer på er om det holder med en av denne forsterkeren her. Dynabel BF2252 2 x 225Watt i 4ohm. http://www.mamut.com/dynabel/subdet585.htm Eller klarer den ikke mer en 2 stk? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet September 3, 2007 Rapporter Share Skrevet September 3, 2007 Dei vil ikkje matche kvarandre pga impedansen. Kjøp ein monoforsterker som er stabil i 1 ohm Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joakim@hortensgutta Skrevet September 3, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 3, 2007 Hva med denne da? Klarer den 3 stk av den subben? Skjønner ikke helt greia med impedanse http://www.mamut.com/dynabel/subdet299.htm Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ePiFaNT Skrevet September 3, 2007 Rapporter Share Skrevet September 3, 2007 Er det noen spesiell grunn til at dere har valgt de elementene og akkurat 3 stk? Personlig ville jeg nok heller kjøpt èn DY9815 ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joakim@hortensgutta Skrevet September 3, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 3, 2007 Er ikke noen spesiell grunn til at vi har valgt 3 stk, eller at vi har valgt akuratt den egentlig nei. Men vi vil ha et par bassere da det vil gjøre det enklere for oss å gjøre noe kult med oppsettet. I tilegg vil jeg vel egentlig tro at 3 av denne basseren vil spille høyere enn 1 dy9815, selvfølgelig vil de ikke spille like pent, men det er etter vår mening ikke det viktigste i en russebil. Men kan noen eventuelt hjelpe meg med et oppsett da? Skal ha 2-4 bassere og 1-2 forsterkere til å drive dette. Kunne tenkt meg noe i den prisklassen jeg har satt opp, altså ca 1000kr per bass og 2-3 tusen for forsterkeren, og ja det må være fra dynaBel sine sider :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sqwannabe Skrevet September 3, 2007 Rapporter Share Skrevet September 3, 2007 om maksimalt lydtrykk er målet, ville jeg kanskje gått for dette: http://www.mamut.com/dynabel/subdet299.htm Forsterkeren leverer 1200wrms i 1ohm og 4 stk DY9215. paralellkoble alle 4 på ampen, så blir det 1ohms last:) akkurat det dem tåler - 300wrms hver.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joakim@hortensgutta Skrevet September 3, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 3, 2007 Blir noe av det jeg kommer til å kjøre men blir nok litt annet. Kommer til å gå for 4 stk DY9312 12" Etter hva jeg har skjønt skal disse spille litt bedre med tanke på kvalitet enn DY9215, så da blir det en mellomting i allefall. For å dra disse blir det 2 stk BF4501, for da blir det å kjøre 2ohm isteden. Virker ikke det greit? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet September 3, 2007 Rapporter Share Skrevet September 3, 2007 Kjøp 1stk BF4501 forsterker, også kan du kjøpe 2stk 15" cerwin vega av meg, i custom kasse/r... bor i åsgårdstrand ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg