Juristen Skrevet September 3, 2007 Rapporter Share Skrevet September 3, 2007 Hehe... Fikk en artig idé, som nok vil sette flere sinner i kok. I disse tider, hvor man snakker om å gi ungdom førerkort på prøve osv, er det vel naturlig at man også setter effektbegrensninger for unge førere. Vi har det jo allerede på motorsykkel; lett, mellomtung og tung. Hva med en begrensning som sa at ingen under f eks 23 år fikk lov til å kjøre biler med høyere effekt enn 100 hk? :) EDIT: Man måtte selvsagt også hatt en begrensning på effekt/vekt, i tilfelle noen klarte å skru sammen en skikkelig lettvekter. Tipper at det ville medført færre ulykker, mindre grisekjøring og IKKE MINST at færre hadde fått stygge flekker på rullebladet sitt i ung alder. Just my two cents worth... Og til dere unge verdensmestere, som har hatt lappen i alt fra en uke til to år, som nå klikker i vinkel: Jeg tror aldri dette vil kunne realiseres, men det er en artig diskusjon... Siter Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet September 3, 2007 Rapporter Share Skrevet September 3, 2007 veel, effekt begrensning? kjøp en smart roadster og gi den 100 hk. Kjøp en "gocart" med skilter, gi den 100 hk. det finnes alltid en annen utvei, forslaget er en god tanke men har desverre for mye utveier som gjør at den ikke er realiserbar. Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Juristen Skrevet September 3, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 3, 2007 veel, effekt begrensning? kjøp en smart roadster og gi den 100 hk. Kjøp en "gocart" med skilter, gi den 100 hk. det finnes alltid en annen utvei, forslaget er en god tanke men har desverre for mye utveier som gjør at den ikke er realiserbar. Les innlegget på nytt, etter EDIT. Vet at det ikke er realiserbart, fordi det vil være for mye motvilje mot det, men jeg kan ikke se at det er så veldig mange utveier, hvis du ser bort fra den du nevnte :-) Siter Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet September 3, 2007 Rapporter Share Skrevet September 3, 2007 greit for meg da jeg er over 23 år.. og kjører en bil med 90hk .. sååh.. kjør på! ville ikke fungert i praksis og innført noe sånn uansett! hva med de som er 18 som kjøper en volvo 240 da.. mange av dem har vel 115hk som standard?`.. da blir jo alle kjørende rundt i usikre biler som Golf 2 / 3 og div farlige småbiler da Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sugekopp Skrevet September 3, 2007 Rapporter Share Skrevet September 3, 2007 altså.. halo?! jeg har da kjørt MER gris med en 50hk's bil på vinterføre enn jeg har med en 190hk's E30. Mk2 escorten kan kjøres gris den å! Effekten på bilen er ikke problemet til ulykker. ikke er det farta eller. farta utgjør bare smellen. spm er heller HVA er grunnen til at det smeller. og det er idioter som ikke er våkne i den tiden de kjøre, kuker med så mye annet i bilen, ikke ha reflexer nokk eller at de bare rett og slett kjører gris og ikke kan ratte. Siter Sperra.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Juristen Skrevet September 3, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 3, 2007 greit for meg da jeg er over 23 år.. og kjører en bil med 90hk .. sååh.. kjør på! ville ikke fungert i praksis og innført noe sånn uansett! hva med de som er 18 som kjøper en volvo 240 da.. mange av dem har vel 115hk som standard?`.. da blir jo alle kjørende rundt i usikre biler som Golf 2 / 3 og div farlige småbiler da Plombering og annen moro. Som på motorsykler. Da kan du ha Volvo 240, men ikke mer enn 100 hk. Siter Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet September 3, 2007 Rapporter Share Skrevet September 3, 2007 Tror du mange ungdommer vil ha en gammel 240 på 100hk? Bilen veier tross alt rundt 12-1400kg.. Skal jo ha trekk-kraft opp bakker også.. Hvis det isåfall skulle vært noen effektbegrensning, tror jeg grensa hadde passet bedre på 150hk.. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet September 3, 2007 Rapporter Share Skrevet September 3, 2007 Plombering og annen moro. Som på motorsykler. Da kan du ha Volvo 240, men ikke mer enn 100 hk. "Alle norges mopeder gjør også bare 45km\h" su ser paradokset? Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet September 3, 2007 Rapporter Share Skrevet September 3, 2007 Plombering og annen moro. Som på motorsykler. Da kan du ha Volvo 240, men ikke mer enn 100 hk. det vil jo da bli ned-klassifisering av biler og ergo bør da forsikring gå ned.. skulle vært fastpris på forsikring Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sugekopp Skrevet September 3, 2007 Rapporter Share Skrevet September 3, 2007 og bilen bør bli billigere!!! Siter Sperra.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Juristen Skrevet September 3, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 3, 2007 "Alle norges mopeder gjør også bare 45km\h"su ser paradokset? Selvsagt. Men blir man tatt for det, blir man straffet. Selv om noen dreper, bør vi ha en lov mot drap - kan ikke gi opp å ha en lov selv om noen bryter den. Ser du poenget? :) Siter Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Juristen Skrevet September 3, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 3, 2007 det vil jo da bli ned-klassifisering av biler og ergo bør da forsikring gå ned.. skulle vært fastpris på forsikring Helt enig i at forsikringspremien burde gå ned. Det er faktisk et veldig godt poeng, jeg tenkte ikke på det først, men det er jo enda en god grunn til å innføre en slik begrensning :) Siter Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Juristen Skrevet September 3, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 3, 2007 og bilen bør bli billigere!!! Ja, så klart. På den måten kan unge bilfører få råd til forholdsvis nye biler med god sikkerhet, istedenfor gamle rustholker uten ABS og setebelter i baksetet. Siter Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Juristen Skrevet September 3, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 3, 2007 Tror du mange ungdommer vil ha en gammel 240 på 100hk? Bilen veier tross alt rundt 12-1400kg.. Skal jo ha trekk-kraft opp bakker også.. Hvis det isåfall skulle vært noen effektbegrensning, tror jeg grensa hadde passet bedre på 150hk.. Nei, selvsagt tror jeg ikke det :) Misforstå meg rett, jeg sier ikke at dette er et godt forslag, men jeg blir ikke overraska om politikerne snart kommer med noe lignende. Drit i at jeg sa 100 hk. Eller 150. Eller 125. La oss heller si at vi må ha en begrensning på x antall hestekrefter per kilogram vekt. Poenget var ikke å sette en absolutt hk-grense (da ville ma jo ikke klare å dra enkelte biler), men å sette antall hk i stil med størrelsen og vekta på bilen, sett i lys av at unge og/eller uerfarne førere ikke bør kjøre spreke biler på offentlig vei. Siter Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet September 3, 2007 Rapporter Share Skrevet September 3, 2007 nå kan jo dette ha tilbakevirkende effekt da.. hvor da de over 23 som da "endelig" kan kjøre biler med mere "effekt" begynner å kjøre gris og.. greit nok at man som 23åring er mer "voksen" men mange henger desverre litt etter selvom Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.