pyrox Skrevet September 3, 2007 Rapporter Share Skrevet September 3, 2007 Har kjøpt meg en litt stor motor som jeg skal ha i Opelen min. Har vert i kontakt med GM Norge anngående hvilke tekniske oppdateringer som må til på bremser og understell for å få den godkjent. Men desverre uten at de kunne hjelpe.. Er det noen som vet beste veien å gå for å finne andre tilsvarende biler som har fått godkjennt større motor og hvilke forsterkninger det dreier seg om? Finnes det et register over typegodkjenninger? På forhånd takk for hjelp. Siter Lotus 3.6 Twin turbo Commodore B Coupé Motor #1 100% original Lotus Omega C36GET Motor #2 Lotus Omega Metanol Monster C36GET Mercedes ML 230 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet September 3, 2007 Rapporter Share Skrevet September 3, 2007 Hvor stor motor er det snakk i? Er det bilen i signaturen det er snakk om? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pyrox Skrevet September 3, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 3, 2007 Ja det er en Lotus motor. Den har jo bare 377hester orginalt, men jeg mener det ble bygget en Commodore eller Rekord med V8 på 8-900hk. Noen som ved hvordan han gikk frem med bremser ol. Gidder ikke finne opp hjulet på nytt for å si d sånn. Siter Lotus 3.6 Twin turbo Commodore B Coupé Motor #1 100% original Lotus Omega C36GET Motor #2 Lotus Omega Metanol Monster C36GET Mercedes ML 230 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet September 3, 2007 Rapporter Share Skrevet September 3, 2007 Mat for Frode Engelund det der... hvis ikke han vet,så er det ingen her i landet som vet... :) Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
780V8 Skrevet September 3, 2007 Rapporter Share Skrevet September 3, 2007 Gikk for mange år siden en Rekord med Twin-Turbo Chevy V8 i Skien/Porsgrunnskanten. Denne vet jeg eieren kjørte til Tüv i Tyskland og godkjente der. Da var det greit på BT etterpå. Hos Ringstad (RATS) går det en nyere Omega med Twin-Turbo Lexus V8, denne er vel også godkjent mener jeg, men det er vel bare å ta en telefon til dem å sjekke. Siter [ ] -88 Volvo 780 Bertone V8 [X] -86 Volvo 245 GLT V8 [X] -76 Porsche 911 Targa [X] -69 Plymouth GTX cab [X] -73 Volvo 164E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pyrox Skrevet September 3, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 3, 2007 Ok. Takk for den. Har han bedrift eller annen ofisiell kontaktadresse? Eller er han en sån type du bare kan kontakte direkte utan å plage han? Siter Lotus 3.6 Twin turbo Commodore B Coupé Motor #1 100% original Lotus Omega C36GET Motor #2 Lotus Omega Metanol Monster C36GET Mercedes ML 230 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
780V8 Skrevet September 3, 2007 Rapporter Share Skrevet September 3, 2007 Ok. Takk for den. Har han bedrift eller annen ofisiell kontaktadresse? Eller er han en sån type du bare kan kontakte direkte utan å plage han? http://www.rats.no/ Lykke til :) Edit: http://www.rats.no/omega_tg.html :) Siter [ ] -88 Volvo 780 Bertone V8 [X] -86 Volvo 245 GLT V8 [X] -76 Porsche 911 Targa [X] -69 Plymouth GTX cab [X] -73 Volvo 164E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pyrox Skrevet September 3, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 3, 2007 Har sendt mail. Får håpe på det beste. Siter Lotus 3.6 Twin turbo Commodore B Coupé Motor #1 100% original Lotus Omega C36GET Motor #2 Lotus Omega Metanol Monster C36GET Mercedes ML 230 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BossCat Skrevet September 3, 2007 Rapporter Share Skrevet September 3, 2007 Er vel bare å få tak i papirene på en Australsk Commodore, dei ble jo levert originalt med V8 Siter Bilforumet.noModerator: Lakk og Karosseri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
780V8 Skrevet September 3, 2007 Rapporter Share Skrevet September 3, 2007 Er vel bare å få tak i papirene på en Australsk Commodore, dei ble jo levert originalt med V8 Det var det en annen her på forumet som prøvde på. Australske modellen er en Holden Commodore og var ikke i nærheten av samme bil, så det går ikke.. Siter [ ] -88 Volvo 780 Bertone V8 [X] -86 Volvo 245 GLT V8 [X] -76 Porsche 911 Targa [X] -69 Plymouth GTX cab [X] -73 Volvo 164E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TG opel Skrevet September 4, 2007 Rapporter Share Skrevet September 4, 2007 Hos Ringstad (RATS) går det en nyere Omega med Twin-Turbo Lexus V8, denne er vel også godkjent mener jeg, men det er vel bare å ta en telefon til dem å sjekke. Det er en 94 mod omega med Lexus V8 med Kompressor. Den er etter det jeg ahr fått opplyst godkjent hos TUV i Tyskland ved hjelp fra SSPerformance. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pyrox Skrevet Oktober 9, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2007 Beklager å bumpe denne tråden opp igjen. Jeg har kontaktet alle bilklubber og verksteder i håp om å få hjelp men ingen kan svare. Etter å ha snakket med veldig mange hos Statens Veivesen kom jeg i kontakt med en kar som var kjent med saksgangen for typegodkjenning av ombygde biler der. Han kunne heller ikke svare helt på hvordan ting skulle gjøres, men viste at en søknad skulle inn i forkant av ombyggingen for å vise hvordan dette skulle gjennomføres teknisk. Tror han kalte de som skulle behandle søknaden SFOR? De krever teknisk spec. belastnings kalkulasjoner for forsterket hjuloppheng/karosseri, samt godkjente papir på alle delene som deltar i oppbyggingen. Det jeg lurer på nå før jeg må begynne helt fra grunnen av med tanke på flytte hjuloppheng fra en mer robust biltype til min er som følger: Har noen utført noen som helst oppgradering av bremser, hjuloppheng, styring eller drivlinje til Opel Commodore B GSE? I så fall setter jeg stor pris på å få vite hva og hvordan. Alt er av interesse. Alternativt må jeg kjøpe inn orginalt hjuloppheng fra en LO og montere, noe som blir litt dyrere og like masse arbeid, minst. Men da stemmer papirene i allefall. På forhånd takk for hjelpen. Siter Lotus 3.6 Twin turbo Commodore B Coupé Motor #1 100% original Lotus Omega C36GET Motor #2 Lotus Omega Metanol Monster C36GET Mercedes ML 230 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pyrox Skrevet Oktober 9, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2007 Beklager å bumpe denne tråden opp igjen. Jeg har kontaktet alle bilklubber og verksteder i håp om å få hjelp men ingen kan svare. Etter å ha snakket med veldig mange hos Statens Veivesen kom jeg i kontakt med en kar som var kjent med saksgangen for typegodkjenning av ombygde biler der. Han kunne heller ikke svare helt på hvordan ting skulle gjøres, men viste at en søknad skulle inn i forkant av ombyggingen for å vise hvordan dette skulle gjennomføres teknisk. Tror han kalte de som skulle behandle søknaden SFOR? De krever teknisk spec. belastnings kalkulasjoner for forsterket hjuloppheng/karosseri, samt godkjente papir på alle delene som deltar i oppbyggingen. Det jeg lurer på nå før jeg må begynne helt fra grunnen av med tanke på flytte hjuloppheng fra en mer robust biltype til min er som følger: Har noen utført noen som helst oppgradering av bremser, hjuloppheng, styring eller drivlinje til Opel Commodore B GSE? I så fall setter jeg stor pris på å få vite hva og hvordan. Alt er av interesse. Alternativt må jeg kjøpe inn orginalt hjuloppheng fra en LO og montere, noe som blir litt dyrere og like masse arbeid, minst. Men da stemmer papirene i allefall. På forhånd takk for hjelpen. Siter Lotus 3.6 Twin turbo Commodore B Coupé Motor #1 100% original Lotus Omega C36GET Motor #2 Lotus Omega Metanol Monster C36GET Mercedes ML 230 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.