Gå til innhold

Ingen av subene mine fungerer!?

Ranger emnet

xZoPpY

Anbefalte innlegg

Hallo..

Jeg vet at det er en slik tråd fra før av, men for å klarne litt opp her så lager jeg ny for å være på den sikre siden..

Jeg skal senere i dag ut på verksted igjen med bilen for å få fiksa opp i dette anleggsproblemet og vil derfor ha alt for meg som kan være feil

Hin dagen så sluttet plutselig subene å virke. Er kun framhøyttalerene som fungerer. Jeg vet ikke om dette kommer av at jeg heiste opp anlegget og noe kom i klem når jeg satt det påplass igjen, men det tviler jeg litt på..

Saken er ihvertfall at lysene på forsterkerene lyser, sikringene er hel og fin..

Spørsmålet er hvor jeg skal begynne feilsøkingen etter dette?

I og med at alle forsterkerene lyser så er vel remote kabelen iorden.. men siden INGEN av subene gir dunk fra seg, da må det jo være en smal sak å finne ut av. Noen av subene skal vel dunke om èn forsterker er dævv?!

Mulig jordingen? Må vel da finne ut av hvor alle jordingene sitter.. blir ikke så lett tror jeg..

Hva med signalkablene? Kan disse være ødelagt sånn uten videre?

Vil tror det er subene som har mista jord. Om det er alle så må vel alle subene være jordet på akkurat samme plass? Hva med strømtilførsel til subene? Jeg kan vel måle meg fram til om disse får strøm.. ?!

Høres det ut som jeg har litt kontroll på feilsøkingen som skal settes igang senere, eller er jeg på bærtur?

Har alltid spilt musikk med motoren igang..! Så er nok ikke batteri..

Setter pris på all hjelp jeg får! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mine slutta og å virke. spolen tok kvelden og det lukta svidd i bilen.

du sa du skulle sjekke jord? så lenge det lyser i ampen, så er det i alle fall strøm heilt dit.

prøv å måle spolene med et Ohm-meter. hvis subbene dine feks har 4ohms spoler, vil det vise rundt 4ohm på multimeteret. er det kortslutning, vil det vise 0ohm. og hvis det er brudd på spolen, vil du få VELDIG høy motstand(uendelig).

bare måle på terminalene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider