Gå til innhold

Koni støtdempere

Ranger emnet

Rieger

Anbefalte innlegg

Jøss. kurrant pris også.

Husker bare at et sett med Koni dempere til en Vectra, koster rundt 8000,- så Bilstein demperne koster jo halvparten! Men er det full sett (med fjærer og hele pakka)???

Trenger egentli ikke noen værsting dempere heller, men jeg skal jo mest sannsynlig senke bilen. I den sammenheng kunne jeg ha tenkt meg justerbart senkesett.. Noen som har en link til noe slikt(gjerne med pris)?

Hvor mye var den rabatten på da??

Er det mye justering osv når man skifter støtdempere?? Må jeg ha den på skikkelig verksted, eller holde det at naboen tar det svart??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vel litt med bruk og montering å gjøre og tenker jeg...

Jeg tror også at feil bruk kan skade Koni dempere.

Problemet er at mange skal ha bilen så stiv som mulig, og da setter de på justerbare Koni som de stiller på det stiveste.

Det sier seg vel egentlig selv at demperen ikke tåler dette.

Jeg hadde justerbare Koni på en Corsa en gang, og i bruksanvisningen som fulgte med demperene mener jeg det sto at mesteparten av justeringen var for å kompensere for slitasje i demperen. Altså, etter mange km. kunne en med denne justeringen stramme opp demperene.

Men, det enkleste er jo å kjøpe Bilstein, da får man kvalitet, og man slipper denne "plagsomme" justeringen :)

Frode H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Frode H.

Jeg tror også at feil bruk kan skade Koni dempere.

Problemet er at mange skal ha bilen så stiv som mulig, og da setter de på justerbare Koni som de stiller på det stiveste.

Det sier seg vel egentlig selv at demperen ikke tåler dette.

Jeg hadde justerbare Koni på en Corsa en gang, og i bruksanvisningen som fulgte med demperene mener jeg det sto at mesteparten av justeringen var for å kompensere for slitasje i demperen. Altså, etter mange km. kunne en med denne justeringen stramme opp demperene.

Men, det enkleste er jo å kjøpe Bilstein, da får man kvalitet, og man slipper denne "plagsomme" justeringen :)

Stemmer dette. Jeg satt alle demperne på det mykeste. Så det er ikke den feilen mine har gått fyken av i alle fall. Og Ja de er riktig montert.

Stig Johansson

Min BMW 318i E46 sedan:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=153402

Lenke til kommentar
Del på andre sider