Rieger Skrevet Oktober 19, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2003 Noen som vet hvor mye der koster for et sett med koni dempere til en bmw 325? Tenkte på Koni Sport, eller hva de nå heter... Og om noen vet om forhandlere i Tr.Heim!+?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode H. Skrevet Oktober 19, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2003 Koni begynner å få dårlig rykte på seg, mange opplever at nesten nye dempere tar kvelden.. Kjøp heller Bilstein, da får du kvalitet og gode kjøreegenskaper. Jeg betalte 4000kr for et sett Bilstein Sprint til min E36, dette var inkl. frakt (og BMWCCN rabatt) fra Auto Trio i Oslo. Siter Frode H. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rieger Skrevet Oktober 19, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2003 Jøss. kurrant pris også. Husker bare at et sett med Koni dempere til en Vectra, koster rundt 8000,- så Bilstein demperne koster jo halvparten! Men er det full sett (med fjærer og hele pakka)??? Trenger egentli ikke noen værsting dempere heller, men jeg skal jo mest sannsynlig senke bilen. I den sammenheng kunne jeg ha tenkt meg justerbart senkesett.. Noen som har en link til noe slikt(gjerne med pris)? Hvor mye var den rabatten på da?? Er det mye justering osv når man skifter støtdempere?? Må jeg ha den på skikkelig verksted, eller holde det at naboen tar det svart?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode H. Skrevet Oktober 19, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2003 4000kr for kun dempere. Jeg mener rabatten var 10 eller 15%. Det er ingenting som skal justeres når du har skiftet dempere, så dette kan du trygt få naboen din til å gjøre. Har du E30 eller E36? Siter Frode H. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rieger Skrevet Oktober 19, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2003 OK. Da blir det minst 5k med fjærer da. Har ikke bil enda. Driver å forhandler på en E36 nå. Noen andre dempere jeg bør vurdere`? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.Stream Skrevet Oktober 19, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2003 Få deg Bilstein. Jeg har gule Koni på min. Bakdemperene ble kaputt etter ca ett år. Greit nok at garanti dekker det. Men det er ikke bra nok for det. Har hørt flere som har hatt problemer med Koni som lekker olje. Siter Stig Johansson Min BMW 318i E46 sedan:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=153402 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PrinsWilhem Skrevet Oktober 19, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2003 Jeg har gule koni, og de er det ikke no problemer med.. de er ett par år nå.. Siter "My new years resolution is 1280x1024" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet Oktober 19, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2003 Originally posted by Mr.Stream Få deg Bilstein. Jeg har gule Koni på min. Bakdemperene ble kaputt etter ca ett år. Greit nok at garanti dekker det. Men det er ikke bra nok for det. Har hørt flere som har hatt problemer med Koni som lekker olje. Har vel litt med bruk og montering å gjøre og tenker jeg... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eivind windspoll Skrevet Oktober 19, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2003 Hør med ES Tuning på Tempe, han skaffer i hvertfall Koni, og sikkert også Bilstein. mvh Siter The Boss Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rieger Skrevet Oktober 19, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2003 Flott. Får ringe på dem i morra eller no Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode H. Skrevet Oktober 19, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2003 Har vel litt med bruk og montering å gjøre og tenker jeg... Jeg tror også at feil bruk kan skade Koni dempere. Problemet er at mange skal ha bilen så stiv som mulig, og da setter de på justerbare Koni som de stiller på det stiveste. Det sier seg vel egentlig selv at demperen ikke tåler dette. Jeg hadde justerbare Koni på en Corsa en gang, og i bruksanvisningen som fulgte med demperene mener jeg det sto at mesteparten av justeringen var for å kompensere for slitasje i demperen. Altså, etter mange km. kunne en med denne justeringen stramme opp demperene. Men, det enkleste er jo å kjøpe Bilstein, da får man kvalitet, og man slipper denne "plagsomme" justeringen :) Siter Frode H. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.Stream Skrevet Oktober 20, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2003 Originally posted by Frode H. Jeg tror også at feil bruk kan skade Koni dempere. Problemet er at mange skal ha bilen så stiv som mulig, og da setter de på justerbare Koni som de stiller på det stiveste. Det sier seg vel egentlig selv at demperen ikke tåler dette. Jeg hadde justerbare Koni på en Corsa en gang, og i bruksanvisningen som fulgte med demperene mener jeg det sto at mesteparten av justeringen var for å kompensere for slitasje i demperen. Altså, etter mange km. kunne en med denne justeringen stramme opp demperene. Men, det enkleste er jo å kjøpe Bilstein, da får man kvalitet, og man slipper denne "plagsomme" justeringen :) Stemmer dette. Jeg satt alle demperne på det mykeste. Så det er ikke den feilen mine har gått fyken av i alle fall. Og Ja de er riktig montert. Siter Stig Johansson Min BMW 318i E46 sedan:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=153402 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PrinsWilhem Skrevet Oktober 20, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2003 Mine står på det stiveste.. No problemo Siter "My new years resolution is 1280x1024" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode H. Skrevet Oktober 20, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2003 Mine står på det stiveste.. No problemo Hva skjer når du har god fart gjennom en sving og du treffer en hump du ikke visste var der, jobber understellet på bilen din slik det skal da? Siter Frode H. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mosfet Skrevet Oktober 20, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2003 Det er viktig at man ikke legger de ned etter at man har "luftet" de før man skal montere de.. Da blir det bare feil! Sikkert mange som legger de fra seg på gulvet mens de monterer... Hadde gule koni sport.. De var det heller ikke noe problem med! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg