Gå til innhold

Noen har krasjet i bilen min - Penger til den som leder meg til å fakke vedkommende

Ranger emnet

Tarant|no

Anbefalte innlegg

Hei,

Etter å ha parkert bilen min søndag kveld har noen kjørt inn i bilen min på høyre side. De har "sklidd" fra og med fordøren helt bakover til høyre bakskjerm. Er det noen måte å finne ut hvem som har gjort det? Det er ikke lagt noe lapp på ruta, jeg har snakket med nærmeste nabo som heller ikke har sett noe. Jeg får ikke lov til å anmelde det av politiet. Noen her ute som har sett noe?

Bilen er en gullfarget Toyota Yaris ved Vestkanttorget på Majorstuen i Oslo. Om noen kommer med tips som fører til den som har gjort dette utloves belønning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med at du ikke får lov å annmelde det?

Ringte først 02800 (politiet) som sa at "Jada, bare dra til sentrum politistasjon så går det fint å anmelde det." Men da jeg kom dit med bilder av hendelsen sa de at jeg ikke fikk lov til å anmelde det fordi det ikke var personskade og at jeg ikke visste hvem som hadde gjort det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh. Så vidt jeg veit, må man alltid anmelde slike saker for å i hele tatt få igjen penger på forsikringa? Eller?

Er vel sånn det er ja.

Hvis man ikke begge parter fyller ut skademelding...

Litt vanskelig det da når man ikke vet hvem den andre parten er.

JURISTEN!!!!!!!!!

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På sentrum politistasjon må det vel omtrent være et mord, før de gidder å hjelpe degangry2 Har selv blitt avvist der 2 ganger, og vet om flere andre som har opplevd det samme! Jeg trodde at de var pålagt å ta imot enhver anmeldelse av et kriminelt forhold, noe skade på annenmanns eiendom vel er definert som. Er vel strengt tatt POLITIET som skal finne gjerningsmannen!

Trond Gulbrandsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres temmelig tåpelig ut at Sentrum politistasjon ikke gidder å ta imot anmeldelsen. Alle vet at de ikke kommer til å gjøre noe for å finne ut hvem som har gjort det, for de har (faktisk) ikke ressurser til å tørke seg i ræva når de har vært på dass engang, men de plikter å motta anmeldelsen. Du kan jo fylle ut et sånt standard anmeldelsesskjema som de har liggende i skranken der, og få en bekreftelse på anmeldt forhold, som du så må ta med til forsikringsselskapet.

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min bil ble ramponert en gang.

Hadde vært på fest hos ei venninne, og dro derifra uten bilen.

Neste morgen er bilen ramponert og det ene skiltet stjålet.

De som bodde der hadde ringt politiet midt på natten for å fortelle atnoen var interessert i å komme seg inn, men de kom ikke.

De kom i egen interesse 4 timer etterpå.

I tillegg fikk en kamerat hull i hodet etter en gjeng som skulle inn.

Når det gjelder drap, da kommer de ikke....Men gjelder det årsavgifta, da OPPSØKER de deg :O

Uansett, de hadde avhør på halve befolkninga her, og fant ut hvem det var.

Dette skjedde i vinter.

7000 i erstatningskrav og 5000 i bot.

Har jeg hørt noe? NEEEI....tregt system.

Seat Leon 1.9 TDI PD

Chevrolet Tahoe SC x

VW Corrado G60 x

Audi 80 x

Jetta GTI x

Lenke til kommentar
Del på andre sider