Xander Skrevet September 3, 2007 Rapporter Share Skrevet September 3, 2007 Hei! Har forhørt meg rundtom og de fleste av oss har vel kommet frem til at feilen i bilen min må være at det er for lite olje i girkassa. Hva slags olje har jeg oppi her (Noen spesiell typebetegnelse, slik som W10-50 i vanlig olje...) og hvor fylles det på? Viktigste spørsmål: Hvor mye olje skal det være i kassa? Legger ved et par bilder av hva/hvor jeg antar det går å fylle: Først innbiller jeg meg at denne grønne proppen må skrus ut, men så fant jeg ut at den svarte tingen kunne fjernes - er det der jeg fyller? Her er et bilde som viser at det i hvertfall er gjennomgang i hullet der - et godt tegn? (Med dårlig at proppen var av og helt sikkert har vært det lenge?) <3-lig takk for svar! Siter Reservert Tesla Model S Saab 93 '09 Hyundai Coupe '06 - solgt. Audi A4 Cabrio '03 solgt. Hyundai Coupè '04 - solgt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Xander Skrevet September 5, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 5, 2007 Vel, da var olje fyllt. Men, det er fortsatt ikke noe olje på kassa. Noen tips til hva det kan være? Har fått beskjed om at det kan være en simring(?. En på et verksted gjettet på at det kunne ha gått hull i kassa. Kassa ble byttet på Møller av forrige eier. Han hadde kjøpt kassa i Sverige, da hadde den gått 63 000km. Nå har den gått ca. 35 000km mer. Jeg synes det er helt utrolig! Snakket med versktedet som tok det byttet, og de sa at det ikke var noe å gjøre, siden kassa var brukt, selv om de tok byttet. Og en feilmontering viste seg ikke så lenge etter(?). Bilen har, fra min side, heller ikke vært hardkjørt. Er ikke noe fan av det, så fatter ikke hvorfor dette kom så plutselig etter å ha hatt bilen i 8 mnd. Legger ut et bilde av oljen ca. 15 sekunder etter at den er fylt på på toppen: Så, hvis noen vil ha bilen skal de få den nå, til redusert pris. :P =) Skal uansett ha ny, så det passet absolutt ikke bra at dette skjedde nå. Manglet bare Eu-kontrollen, så tenkte jeg å selge bilen. Pokker! Beklager kvaliteten på bildene, har tatt de med mobil. Siter Reservert Tesla Model S Saab 93 '09 Hyundai Coupe '06 - solgt. Audi A4 Cabrio '03 solgt. Hyundai Coupè '04 - solgt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mathiasa Skrevet August 21, 2008 Rapporter Share Skrevet August 21, 2008 Hvor fant du påfyllings-plass for gearolje? Jeg har lett, men finner det ikke... hvor eer olje-filteret? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zimmern86 Skrevet August 21, 2008 Rapporter Share Skrevet August 21, 2008 oljefilteret ser du med en gang du såvidt bøyer deg over ramma i motorrommet. sitter som regel på undersiden. Du ser en alla avlangt,rund beholder..(svart) ikke godt forklart, men vis du googler opp et bilde av oljefilter, så finner du den ASAP:) Siter _________________________________ VW Touran Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EyeLid Skrevet August 21, 2008 Rapporter Share Skrevet August 21, 2008 NEEEEEEEEEI!!! STOPP STOPP STOPP!! Det hullet du har der er et inspeksjonshull som bl.a. lar deg se hvor du har merkene på veive - DU MÅ FOR ALL DEL IKKE HELLE OLJE PÅ HER DA DU SAUSER INN CLUTCHEN VED BRUK! Av-/Påfylling skjer via 17mm umbracopropper som sitter skrudd inn i girkassa. Du finner den ene under og den andre "oppe på siden". Har du klart å helle olje på clutchen din, må du for all del ikke gjøre annet enn å la bilen stå til alt renner ut (clutchens anleggsflate står jo til vanlig klemt, ergo renner det ikke på annet enn yttersidene) Siter innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mathiasa Skrevet August 21, 2008 Rapporter Share Skrevet August 21, 2008 takk eyelid:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg