Plumbo88 Skrevet September 3, 2007 Rapporter Share Skrevet September 3, 2007 Hei folkens! Har et ganske rart sprøsmål eller et dilemma om man velger å kalle det slik! For jeg eier nemligen en relativt strøken Corsa 1,4i 94mod (litt smårust) som har gått 140 000km. Bilen har slitt litt i det siste, med utskiftning av reg reim, topp og bunn pakning. Og utskiftning av front lykt etter en krash (med bulk i panser som jeg ikke har turt å røre). Men det som er det virkelige problemet er at de 60 hk som sitter i bilen faktisk ikke duger til en dritt! Det dumme er at jeg har forelsket meg i bilen og er ganske desperat etter å få litt mere krutt under panseret og kanskje på sikt, en annsiktsløftning på utsiden! Er det noen flinke folk der ute som vet hvordan dette gjøres eller hvor man får tak i slikt? Kom gjerne med forskjellige forslag (pris er ingen hindring)! Og er det mulig for en hobby-bilmekaniker som meg å få til dette? Må jeg begynne i det små? Ellers er jeg redd jeg blir nødt til å bytte ut min kjære "Corsa-Øgni" med noe annet!:angry: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CorsA Skrevet September 4, 2007 Rapporter Share Skrevet September 4, 2007 Letteste er vel å kjøpe feks en GSi Eller så får du jo litt av hvert på http://www.blitzpower.no/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Plumbo88 Skrevet September 5, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 5, 2007 Takker for svar, er det noen andre meninger der ute? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olsen_nissan Skrevet September 5, 2007 Rapporter Share Skrevet September 5, 2007 sett i c20xe/calibra!?(150hk) eller c20let/calibra turbo(204hk) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
heavybrg Skrevet September 5, 2007 Rapporter Share Skrevet September 5, 2007 2.0i fra Vectra kanskje? :angelsmili: Vet ikke om det har vært gjort men, skal jo være vesentlig sterkere enn en 1.4-liter... Corsa altså? De er jo litt "nette" da.. Hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Plumbo88 Skrevet September 6, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 6, 2007 men om man skal sette inn en annet mottor fra feks en calibra, blir det ikke mye modding/skifting av gir, bremser osv? eller er det bare å kjøpe og stappe rett i? =) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Corsa Tuner Skrevet September 7, 2007 Rapporter Share Skrevet September 7, 2007 Skal du ha inn større motor krever det en del nye deler. Må ha spesial drivaksler, motor og servo feste, sveise om eksos så det passer inn på nytt frontrør/grenerør. det enkleste er å finne en c16xe eller x16xel motor. c16xe har 109hk og x16xel har 100hk. Disse er bolt on i den bilen du har nå. Siter Audi A4 TDI Vectra B 1.8 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Plumbo88 Skrevet September 8, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 8, 2007 Tusen takk for et kjempe oppklarende svar "Corsa Tuner"! Men i hva slags bil sitter disse mottorene (c16xe og x16xel)? Høres ut som du har en del erfaring med slikt =) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Plumbo88 Skrevet September 8, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 8, 2007 Og hvordan er det med godkjenning av bilen etter en slik operasjon? På forhånd, takk =) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Corsa Tuner Skrevet September 9, 2007 Rapporter Share Skrevet September 9, 2007 c16xe sitter kun i 94mod corsa world cup og GSI, x16xel sitter i astra F hvertfall, mulig vectra B også. Kjøpte en x16xel på høggern for 5500.- i sommer. Ang godkjenning trenger du sikkert kun å bytte bremser foran samt stabstag. Mulig det er større bremsekraftforsterker på de med 1.6 men ikke sikker. Bak er det stort sett samme tromler . Siter Audi A4 TDI Vectra B 1.8 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Plumbo88 Skrevet September 9, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 9, 2007 Leste igjennom flere forum angående bytting av mottor i corsa og vectra. Hvor bla. annet du og en opelmekaniker ikke anbefaler 1,6 16v men i stedet 1,8 eller 2.0 mottorer ( 1.8 (X18XE) og 2.0 (X20XEV) ) ... mener du dette fremdeles? Regner med at å sette inn en 1,8 eller 2.0 mottor blir mye mer omfattende jobb i form av kunnskap og penger? Hadde jo vært dødsfett med noe så stort i en så liten bil! Men er i det hele tatt teknisk mulig? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Corsa Tuner Skrevet September 10, 2007 Rapporter Share Skrevet September 10, 2007 Du kan fint sette inn 1.8 og 2L ja, men da krever det nye deler som listet opp lengere opp. Godkjenning er heller ikke lett da corsa B er levert som størst med 1.6 16v og 109 hk. Finnes da ikke papirer på større motor i corsa. Har prøvd å få til no gjenom GM med min corsa A og 2.0 16v, men ser ikke ut til å få no hjelp. 1.6 motoren har dårlig rykte ja, sliter meds oljeforbruk og brente ventiler. Får du tak i en motor som er blitt overhalt på garantien så er dem bra. de nye stempla har oljedrenering og ventilstyringene blir brosjet opp litt. Siter Audi A4 TDI Vectra B 1.8 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Plumbo88 Skrevet September 10, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 10, 2007 Okej, men da får vi prøve å satse på en etterhvert! Tusen takk for hjelpen!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg