Gå til innhold

Hard på rattet og skriker:S

Ranger emnet

ole12

Anbefalte innlegg

Heisann.

Nå i det siste, så skriker bilen når jeg gir fult ratt-utslag. (altså svinger heilt til en side) Da begynne den å skriker felt.

Har også merket at når jeg står i ro, og skal svinge på ratte så blir det plutselig tungt og vri på ratte. Akuratt som om å kjøre en bil uten servo.

Når den er tung på ratte, så kjennes det ut som om jeg har kjørt på noe, for ratte "rykker" på en måte når jeg svinger på rattet.

Noen som vet hva jeg snakker om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.

Nå i det siste, så skriker bilen når jeg gir fult ratt-utslag. (altså svinger heilt til en side) Da begynne den å skriker felt.

Har også merket at når jeg står i ro, og skal svinge på ratte så blir det plutselig tungt og vri på ratte. Akuratt som om å kjøre en bil uten servo.

Når den er tung på ratte, så kjennes det ut som om jeg har kjørt på noe, for ratte "rykker" på en måte når jeg svinger på rattet.

Noen som vet hva jeg snakker om?

Min er helt make. Jeg har ikke fått sjekket det, men tror det er servopumpa som holder på å ta kvelden.

Jeg har også lest en plass, i det havet av kvitteringer jeg har, at servoslangen min svetter. Dette var i 2005. Sikkert en kompinasjon av lekk servoslange og gåen pumpe. Jeg ville sjekket dette =).

Er litt merkelig, for det kan høres ut som om dekkene tar ani hjulbuen. MEN, hvis bilen min står i ro et par dager, så er skrikingen borte, uansett hvormye jeg svinger, for så å komme igjen når jeg har kjørt litt.. :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Servopumpa er i slike situasjoner ganske gåen i tetninger.

Dere har fått et bra symptom på det i alle fall.

Min gikk bare til helvette , uten forvarsel.

Men før man bytter pumpa, prøv å ha i tetningsmiddel.

Det er slikt et stoff som får tetninger og pakninger til å ese seg opp igjen.

Hvis dette IKKE virker,DA kan man vurdere å bytte pumpa.

Er ikke så mye jobb, bare litt vanskelig å komme til.

Kjøpte en brukt en fra Skien.

Ny koster den vel et par tusen, klarer kanskje å presse ned prisen noen hundre hvis du ser deg litt rundt.

Men tror IKKE den brukes på så mange modeller.

Så på en på en passat 2.0 115hk 95mod, den passet tydeligvis ikke.

Seat Leon 1.9 TDI PD

Chevrolet Tahoe SC x

VW Corrado G60 x

Audi 80 x

Jetta GTI x

Lenke til kommentar
Del på andre sider