Gå til innhold

Ville du kjøpt en??

Ranger emnet


Willander

Anbefalte innlegg

Problemet her i landet er at bil er så dyrt at folk flest må tenke annenhåndsverdi ved kjøp av ny bil. Citroen har, delvis uforskyldt, et dårlig rykte her hjemme, og da blir bruktprisen deretter

 

Men en bil i denne prisklassen er ingen god investering uansett, så hvorfor ikke ta den helt ut?

Har faktisk sitti på med C6, og det er ikke mer komfortabelt hjemme. Mest stillegående bilen jeg har vært borti.

 

Dessuten syntes jeg den er knalltøff. Men kjøpt den? Nja.. Hvis jeg tar bort verditap, og samtidig får med en bra garanti, så jeg slipper å skru selv, så ja, gjerne..

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Mulig det bare er meg, men når jeg leser om avanserte fjæringsystemer, superduper air-condition osv så tenker jeg skyhøye regniner når det en gang blir ødelagt:angry:

 

Sikkert en kjempebra bil, men ville ikke kjøpt den om jeg hadde hatt så mye penger til bilkjøp..

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan godt hende at Citrøen er en god og komfortabel bil, har ikke så mye å si imot det, tvert imot.

Stilen? Vel.... bilene ser ut som dass, og er ikke direkte racerbiler, men smaken er som baken...

 

Er det noen som har kommet seg de 20 siste årene, så er det franskmannen.

Men de har ikke bestandig gjort det bra.

De har tatt igjen et stort etterskudd, de laget jo noe av det dårligste som var å finne på veiene.

Finn en gammal peugot å skru på, så får man se hvordan de gjorde ting før.

Motoren ble satte på bakken, så ble bilen bygd irundt der motoren sto.

 

Som en sammenligning tør jeg å påstå at GOLF 2 er bedre enn en Peugot 205 eller 405.

 

Men Citrøen? De har satt sammen bilene sine litt bedre

enn Peugot (og ev. VW)

Derfor er ikke fransk bil generelt bra eller dårlig, det er snakk om to såvidt forskjellige merker.

Seat Leon 1.9 TDI PD

Chevrolet Tahoe SC x

VW Corrado G60 x

Audi 80 x

Jetta GTI x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan godt hende at Citrøen er en god og komfortabel bil, har ikke så mye å si imot det, tvert imot.

Stilen? Vel.... bilene ser ut som dass, og er ikke direkte racerbiler, men smaken er som baken...

 

Er det noen som har kommet seg de 20 siste årene, så er det franskmannen.

Men de har ikke bestandig gjort det bra.

De har tatt igjen et stort etterskudd, de laget jo noe av det dårligste som var å finne på veiene.

Finn en gammal peugot å skru på, så får man se hvordan de gjorde ting før.

Motoren ble satte på bakken, så ble bilen bygd irundt der motoren sto.

 

Som en sammenligning tør jeg å påstå at GOLF 2 er bedre enn en Peugot 205 eller 405.

 

Men Citrøen? De har satt sammen bilene sine litt bedre

enn Peugot (og ev. VW)

Derfor er ikke fransk bil generelt bra eller dårlig, det er snakk om to såvidt forskjellige merker.

 

På en annen side heter det jo at Volkswagen skapte hot hatchen, Peugeot forbedret den. Tror 205 GTi 1.9 skal gå relativt greit i forhold til for eksempel en Mk1 GTi med 8v 112 hk.

Hva har du forresten av kilder til å si at franske biler var mye dårligere før? Tenker du kvalitet eller oppfinnsomhet nå?

Såvidt jeg vet, er det franskmenn som først lager "syke" ting (som forhjulstrekk), tyskere gjør det skuddsikkert (motsatt av GTi mot GTi visstnok) og japanere som gjør det billig.

Se bare på Tracion Avant. Eller interiøret på CX. Franske biler har alltid vært forut for sin tid.

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror selger gjør det lurt i at bilen står i Tyskland til noen vil ha den i Norge, ikke at bilforumet er en mal for norsk smak i alle aldersgrupper, men det sier likevel litt om fordommer vi har vokst opp med.. Hadde jeg fått bilen, hadde jeg tatt i mot og kjørt med glede ;)

Bil: 07 Volvo V70

 

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne bilen konkurerer faktisk med BMW 7-serie, Merce S-klasse osv..

 

Så hvorfor ikke, det er jo rein skjær luksus dette og på fransk vis.. Ikke så sportslig som tyskerene, men en glimrende komfortabel direktørbil..

 

Så ja, skulle jeg hatt en behaglig direktørbil så ville jeg vurderet den..

 

Men jeg hadde nok heller endt opp med denne: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=9187038&sid=xz2bacuiGxz440461

 

Hvorfor ikke skille seg ut og prøve noe nytt...

 

Denne bilen konkurrerer faktisk ikke med 7-serien eller S-classen. Ikke VW Phaeton heller for den saks skyld.

Se på både Top Gear og Fifth Gears innslag med bilen, begge programene sammenligner den med.. nettopp, en BMW 5 serie!

 

Det er bare Norges SYKE avgiftssystem som gjør at denne bilen koster så mye.

 

Jeg hadde forsåvidt kjøpt meg en Phaeton, om jeg skulle hatt en bil i den klassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde forsåvidt kjøpt meg en Phaeton, om jeg skulle hatt en bil i den klassen.

 

 

Det hadde nok jeg også gjort, men Phaeton har blitt en kjempeflopp for VAG. De produserer jo bare en liten del av antatt produksjon for at "ingen" vil ha den bilen, og folk i ledelsen hos VW har måttet ta hatten sin å gå for at de på død og liv ville ha en sjefsbil som VW nå ikke får solgt..

 

VW har dessverre ikke det riktige imaget eller for den saks skyld statusen som trengs for å kunne selge Phaton. Citroen har vel heller ikke helt det imaget heller, men jeg tror franskmennene heller vil ha C6 enn Phaeton.

 

Uten å sammenlikne bilene, men mer å sammenlikne eksemplet - så er det kun et fåtall i Europa som kjøper Nissan Maxima, Opel Signum og Skoda Superb. De som er ute å handle biler i det segmentet kjøper BMW 5-serie, MB E klasse og Audi A6 - og gjerne en to år gammel bil i stedet for ny Signum.

 

På samme måte handler Phaeton kundene seg heller en A8 for de som kjøper slik bil må neppe se to ganger i lommeboka før de signerer kontrakten.

 

Selv hadde jeg mer enn gjerne handlet både Phaeton og C6.

. . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når du skal ha deg en komfortabel bil i norge og du kikker etter biler i denne prisklassen så hvorfor ikke? hva er det som er bedre med en syvserie? begge disse bilene har enorme prisstap. kan bare si c6 er en vanvittig komfortabel bil. har vært passasjer i en slik for ikke så veldig lenge siden og det var en behagelig opplevelse.

(-) 98 Citroën Xsara VTS

(x) 01 Citroën Saxo VTS

(x) 89 Mitsubishi Colt 1,5 glxi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår