klovnster Skrevet September 4, 2007 Rapporter Share Skrevet September 4, 2007 akkurat.. vi målte til "praktisk" bruk.. greit nok at produsentene måler med en konstant 1ohms last, men slike finnes ikke i høytalere :p Siter '97 Polo Color Consept 1,6l Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BeemerZ1 Skrevet September 4, 2007 Rapporter Share Skrevet September 4, 2007 akkurat.. vi målte til "praktisk" bruk.. greit nok at produsentene måler med en konstant 1ohms last, men slike finnes ikke i høytalere :p Ikke noe prob å få til en noenlunde stabil last på f.eks. 1 Ohm :) Hvis noen har med en slik forsterker til Rudskogen kan vi jo ta en måling. Dere har oscilloskop? Siter Mvh Stian Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB. Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
klovnster Skrevet September 4, 2007 Rapporter Share Skrevet September 4, 2007 oscilloskop har vi ja :) tenkte å få målt en av de nyere typene soundmagus og.. MEN, har sykt mye annet å fikse på rudskogen, så får se om det blir tid til noe testing :) Siter '97 Polo Color Consept 1,6l Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjaa Skrevet September 5, 2007 Rapporter Share Skrevet September 5, 2007 Jeg står til disposisjon med min soundmagus hvertfall til helga, får se om vi får tid, av erfaring pleier vi å få dårlig med tid til tider ja :p Men syns det var rart dere målte i 1ohm.. For soundmagusen er oppgitt effekt og alt ved 2ohm, og det står minimum 2 ohm last, på både den nye og den gamle.. Har prøvd å kjøre min i 1 ohm men da gikk den i protect, men det var FØR jeg fikk STRØM dog.. Siter Lupo GTI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zetec Skrevet September 5, 2007 Rapporter Share Skrevet September 5, 2007 Ikke noe prob å få til en noenlunde stabil last på f.eks. 1 Ohm :)Hvis noen har med en slik forsterker til Rudskogen kan vi jo ta en måling. Dere har oscilloskop? Hva skal man med en konstant last da? det er jo overhode ikke interessant engang. Kjører du rundt med en motstand koblet på forsterkeren din eller? 1 Ohms last fikk vi ved å parallellkoble 4 stk 4 ohms spoler, ja man får en impedanseøkning når man drar på litt, men den er ikke voldsom. Vi fikk ut 45 Volt sånn ca og 28A på høyttalerutgangen, mens jeg får langt høyere spenning på mine to pioneer amper, 5000SPL har 57 Volt og 2000SPL'en har 70 Volt. (Dette er henholdsvis 1500w rms og 2000w rms amper) Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jsolg Skrevet September 5, 2007 Rapporter Share Skrevet September 5, 2007 ja må vel teste den i 2ohm for at den skal yte max, hvertfall det det står. som bjaa sier. Siter Mercedes 190e 2.0 -91 Mercedes 190e 2.3-16v -87 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
klovnster Skrevet September 5, 2007 Rapporter Share Skrevet September 5, 2007 vi testa den gamle versjonen, som er stabil i 1 ohm.. Siter '97 Polo Color Consept 1,6l Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dagblix Skrevet September 6, 2007 Rapporter Share Skrevet September 6, 2007 Grunnen til at man skal teste disse tingene med et motstandsnettverk med kontrollert termisk drift er at da kan man også sammenlikne resultater med andre mennesker. Målingen som er gjort her er jo helt grei for akkurat dette anlegget men hvis vi skulle sammenliknet anlegg for eksempel så ville det blitt vanskelige tall å forholde seg til. Så Zetec fikk vel akkurat det han var på jakt etter. Det hadde vært digg hvis man kunne målt på begge måtene, slik at man fikk både en teknisk korrekt og en praktisk måling å snakke om. Motstander er jo skrekkelig enkle mennesker. litt tendens til rakettforsking her nå he he. jeg tror jeg skal stjele denne tråden som link inn i min tråd om hvordan måle impedanse, her har man jo litt god info som vil bidra til tråden. det skulle vært en stand på slike treff dere skal ha hvor man kunne få målt anlegget sitt, litt som en anlegg dynobenk he he, finnes det? Siter Gitarist, lydtekniker og ingeniør lydkommunikasjonssystemer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
klovnster Skrevet September 6, 2007 Rapporter Share Skrevet September 6, 2007 hehe, jeg og zetec er på div treff da :p bare å spørre om vi har tid til å måle :p Siter '97 Polo Color Consept 1,6l Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dagblix Skrevet September 6, 2007 Rapporter Share Skrevet September 6, 2007 hehe, jeg og zetec er på div treff da :p bare å spørre om vi har tid til å måle :p Tenk da kunne man hvertfall skiltet med "offisielle" målinger når vi brager til vennene våre om hvor mye gauda vi har i bagasjen Siter Gitarist, lydtekniker og ingeniør lydkommunikasjonssystemer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dagblix Skrevet September 6, 2007 Rapporter Share Skrevet September 6, 2007 Ikke noe prob å få til en noenlunde stabil last på f.eks. 1 Ohm :)Hvis noen har med en slik forsterker til Rudskogen kan vi jo ta en måling. Dere har oscilloskop? Hvordan bruker dere oscilloskopet egentlig? Jeg tror jeg skal gjøre noen slike tester. Siter Gitarist, lydtekniker og ingeniør lydkommunikasjonssystemer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
klovnster Skrevet September 6, 2007 Rapporter Share Skrevet September 6, 2007 enkelt forklart: stiller opp alt vi kan før signalet klipper :) Siter '97 Polo Color Consept 1,6l Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dagblix Skrevet September 6, 2007 Rapporter Share Skrevet September 6, 2007 enkelt forklart: stiller opp alt vi kan før signalet klipper :) Kjører dere proben rett på en høyttalerkabel? Siter Gitarist, lydtekniker og ingeniør lydkommunikasjonssystemer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BeemerZ1 Skrevet September 6, 2007 Rapporter Share Skrevet September 6, 2007 Kjører dere proben rett på en høyttalerkabel? Du vet vel hvordan man måler spenning? I parallell med lasten, altså på høyttalerutgangene på forsterkeren med last koble til. Siter Mvh Stian Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB. Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zews^^ Skrevet September 6, 2007 Rapporter Share Skrevet September 6, 2007 Vi fikk ut 45 Volt sånn ca og 28A på høyttalerutgangen Ved 1,6 ohms last målte dere da. Ikke akkurat 1 ohm det. Siter #1985 Opel Rekord 2.2i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg