Gå til innhold

v242tic`s volvo 242 2,8L 16v turbo

Ranger emnet

v242tic

Anbefalte innlegg

Hvordan funker den speedo'n der?

Elektrisk eller wire?

Speedon er elektrisk ja, fungerer med flere forskjellinge typer givere og er programerbar slik at d stemmer med antall pulser i forhold til trggerhjul.

B23 2,7Liter sugemotorbunn selges komplett i deler eller sammen satt. alt av deler nytt eller nymaskinert. PM ved intersesse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 274
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

På tide me litt mere oppdateringer. Ny tilton 3 skive clutch er nå montert.

DSC00150-1.jpg

DSC00176-1.jpg

Sellholm girspake med shortshift ble montert

DSC00181-1.jpg

Holder på å lage nytt instrumentpanel i aluminium med VDO instrumenter. Blir 100 mm turteller og speedometer, og 52 mm bensinmåler, turbotrykk, olje trykk og temp, vanntemp, voltmeter og div lys som shiftligt feilkoder osv

DSC00115_1.jpg

DSC00177-1.jpg

DSC00180-1.jpg

Bilde av interiør

DSC00183-1.jpg

Bilen er nå kjørbar igjen etter mange timer med skruing og modufiseringer.

Ny bremsing ble bestilt i dag, fikk time 17/4 og kommer tilbake med tall og video fra bremsing når den tid kommer.

Blir spennede og se va maskinnisten er god for=)

300km/t speedometer, blir artig å se om volvon klarer så fort:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oi, di VDO målerne må ha ha kosta en del!

og det er di eneste målerne som faktisk ser bra ut, di og volvo sine orginale, bra valg!

er bare harry med hvite målere...

må få opp bilder åssen du monterer di og lager "dasjen" :)

MVH Raymond Myrland

940 front ønskes.

960 intriør ønskes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oi, di VDO målerne må ha ha kosta en del!

og det er di eneste målerne som faktisk ser bra ut, di og volvo sine orginale, bra valg!

er bare harry med hvite målere...

må få opp bilder åssen du monterer di og lager "dasjen" :)

De koster litt ja, men så er de de eneste instrumentene som er bra ut å da som du sier.

Skal få lagt ut noe bilder når jeg begynner å lage plata å kobler d opp vett.

B23 2,7Liter sugemotorbunn selges komplett i deler eller sammen satt. alt av deler nytt eller nymaskinert. PM ved intersesse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe jeg handla faktisk samme målere for noen mnder siden

Ser bra ut derre oeb, bli sånn æ å kjæm t å gjør d. men tru æ ska bruk svarteloksert aluplate.

Har du fått veiv råda å stempel no da? åss va kvaliten på d?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan har du gjort det med veivhusventilasjonen? kjører du originalt der?

kjører med orginal veihusventilasjon ja, bare at jeg har catch tank for oppsamling av olje. Blir så jeg skal lage utak for ventilasjon i ventildekselet, men har ikke noe prolem me trykk i motoren.

Catch taken er koblet til luftfiltert så jeg får sug gjennom catch tanken. da blir oljen liggende i tanken og du slipper og få den oljen som evnt kommer inn på insugsia på motoren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg få sitte på hvis jeg kommer? Har lyst til å sitte på en skikkelig bil.

kan ikke låve noe, da d er mange som er spurt om å få sitte på. Er heller ikke sikkert d blir banekjørin da jeg har operert i skuldra i dag. må bli bra først. Men ustilling av biln blir d nåkk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser bra ut derre oeb, bli sånn æ å kjæm t å gjør d. men tru æ ska bruk svarteloksert aluplate.

Har du fått veiv råda å stempel no da? åss va kvaliten på d?

bare halvferdig på bildet der, blir glassblåst og pulverlakkert svart.

har ikke fått veiv osv enda nei, har vært forsinkelser men skulle visst bli sendt i April. Glad jeg skal kjøre med "gamle" motoren i år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider