Gå til innhold

v242tic`s volvo 242 2,8L 16v turbo

Ranger emnet

v242tic

Anbefalte innlegg

• Svar 274
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

bare halvferdig på bildet der, blir glassblåst og pulverlakkert svart.

har ikke fått veiv osv enda nei, har vært forsinkelser men skulle visst bli sendt i April. Glad jeg skal kjøre med "gamle" motoren i år.

du har vel ikke fått til å tegnet av en mal av instrument plata di?

oki, lang leveringstid da ja. bra du har bil å lek dæ me i år du å da;)

B23 2,7Liter sugemotorbunn selges komplett i deler eller sammen satt. alt av deler nytt eller nymaskinert. PM ved intersesse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Gikk bra på bremsinga, ble 666nm/464 hk på hjulan ved 1,5 bar laddetrykk. Jeg gav meg på 1,5 bar da d ikke ga så mye mere effekt fra 1,3 bar og oppover. Hadde faktisk mere effekt på lave turtall sist jeg var og bremset enn jeg hadde nå. grunnen til d er at jeg kjørte med "raka rør sist" sist så motoren pustet lettere. Hadde montert lyddemper som er levert med JT 3" men den er for restriktiv til høyere effekter, så den blir byttet ut med en friflow demper.

Tror nokk også at kamakslingene er alt for slapp for så stort volum. Skal montere grommere kammer og bygge om til mekaniske trykkere i løpet av sommeren, blir også montert custum aluinnsug. så satser på ny bremsing til høsten. Må jo passere 500 hk på hjula;)

Men for all del er fornøyd med effekten jeg fikk og bilen går meget bra.

Kommer med film og bilder fra bremsinga snart.

En litt kjedlig episode som inntraff dagen før jeg skulle på bremsing var at jeg ble rygget på av en annen bil da jeg sto parkert. Slik at hele venstre dør ble smaddrett, fikk seg også en liten trøkk i B stolpen og kanalen.

Men var egentlig heldig at jeg bli truffet i døra så skadene ble litt begrenset, men veldig surt uansett.

Har bestilt ny dør fra volvo så nå blir d oppretting og lakkering i neste uke. Skal få lagt ut noen bilder av skaden/opprettinga når jeg får overført bildene til pcn.

B23 2,7Liter sugemotorbunn selges komplett i deler eller sammen satt. alt av deler nytt eller nymaskinert. PM ved intersesse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var vel helst potta som var for restriktiv her Dre.. Ikke selve 3" røret! ;)

Apple racing og mange andre lager vel gode potter,men uansett kvalitet på potta så spørs det om du får ut like mye effekt på lave turtall som det du hadde ved bruk av rake rør!?

Regner med det ikke er gjort noen andre forandringer,siden du gir JT potta all skylda for tapet av bunndrag.. :)

Det er jo ikke så mye eksos som skal ut på lave turtall uansett,så bare lurte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider