Gå til innhold

v242tic`s volvo 242 2,8L 16v turbo

Ranger emnet

v242tic

Anbefalte innlegg

gratulerer med bra tall:D Er vell fornøyd med disse eller var målet 500?hehe

Takker=) Er mer enn fornøyd med effekten. Har vel klart å passere 500 på hjulan med mere laddetrykk. men ga åss dær da jeg vill ha en holbar motor. var så vitt over 700nm i benken me litt mere trykk.

B23 2,7Liter sugemotorbunn selges komplett i deler eller sammen satt. alt av deler nytt eller nymaskinert. PM ved intersesse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 274
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

da mener kansje du at 3" blir for lite til å nå over 500hk å da ;) hehe..

men tipper bilen din går helt villt, bygger noe ala selv...

prøve å bremse i mai/juni, med 3,5" da hehe

3" holder til mye mere enn 500 hk, men den lydemperen til JT er en laberynt uten like, så den blir litt trang til høye effekter;p

B23 2,7Liter sugemotorbunn selges komplett i deler eller sammen satt. alt av deler nytt eller nymaskinert. PM ved intersesse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var vel helst potta som var for restriktiv her Dre.. Ikke selve 3" røret! ;)

Apple racing og mange andre lager vel gode potter,men uansett kvalitet på potta så spørs det om du får ut like mye effekt på lave turtall som det du hadde ved bruk av rake rør!?

Regner med det ikke er gjort noen andre forandringer,siden du gir JT potta all skylda for tapet av bunndrag.. :)

Det er jo ikke så mye eksos som skal ut på lave turtall uansett,så bare lurte.

Er ikke gjort noen andre forandringer enn å montere lydemper. Gir ikke lydemperen all skylda for litt lavere effekt, men den gikk merkabart dårligere etter at jeg monterte den så den har vel litt av skylden for d. Fikk turborykk tidligere uten dempere så d har vel en innvirking;p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Qoute:'3" holder til mye mere enn 500 hk, men den lydemperen til JT er en laberynt uten like, så den blir litt trang til høye effekter'

Er vel flere forskjellige JT potter da,for min har kun et perforert rør som går rett gjennom potta..

Drit å bli påkjørt sånn ja!

Ble påkjørt bakfra i et lyskryss av en taxi 4 dager etter jeg tok ut min nylakkerte toførr.

Står der og venter på grønt lys, så kommer det en som ikke gidder å vente :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snurra er litt i største laget, men skal ha mere effekt så derfor den ble valgt. Vuderer å gå med litt på kompressor størrelse og litt opp på eksoshus.Målte ikke baktrykk under bremsinga for jeg har ikke laga uttak, men skal lage d for å se hvor mye mottrykk d er. men tror ikke eksoshuset er for lite, effektkurven er gjevn opp til 6000+ rpm, da stuper effekten. men d er mest sansynlig pga at jeg kjører med GLT kammer de peaker rundt 6000rpm.

Men hvilket eksoshus har dere vilet anbefalt da?

Får 0,5 bar laddetrykk på ca 2500+ rpm.

Var stort sett bare døra som fikk seg en trøkka ja, liten bulk på kanalen ellers gikk d bra heldigvis. Men surt uansett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den døra var faktisk helt ny. Trond kjøpt den siste døra som va å få i ny, før han lakkert den. surt det da. faen..

Ja jævli surt ja. Men har bestilt meg ny dør på volvo så d blir like bra som før, så d går faktisk å skaffe dører til 242 enda.

En annet bra tips er at VP autoparts har skrapelister og komplette lister til 142 74 mod, de passer til 242. koster 80 kr stk for skrapelister for de som trenger d.

Lenke til kommentar
Del på andre sider