Gå til innhold

Fra K motor til A motor

Ranger emnet

mikael

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en bil som originalt hadde en K motor, og har nå satt inn en A motor. Men får den ikke til å gniste. Hverken fra fordeler eller coil. Har satt inn fordeler og coil fra en A motor. Er det forskjell på ledningsnettet i K motor og A motor, sett bortifra coil biten hvor det er store forksjeller? Tenker påinnenfra og inn til motorrommet. Må jeg bytte det?

mvh

Mikael

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg har en bil som originalt hadde en K motor, og har nå satt inn en A motor. Men får den ikke til å gniste. Hverken fra fordeler eller coil. Har satt inn fordeler og coil fra en A motor. Er det forskjell på ledningsnettet i K motor og A motor, sett bortifra coil biten hvor det er store forksjeller? Tenker påinnenfra og inn til motorrommet. Må jeg bytte det?

mvh

Mikael

elektronisk eller stift tenning? prøv med direkte strøm fra batteriet til + på coil..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elektronisk eller stift tenning? prøv med direkte strøm fra batteriet til + på coil..

Det er elektronisk. Har tenkt tanken å prøve med stift, men ville bare prøve det som satt i fra før.

slit ut ledningsnettet på motoren vertfall å sett på et nett fra a motoren. blir en smule enklere å tenke:P

Takk for tips :) Skulle vel ikke være umulig å finne et slikt ledningsnett på hogger'n vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har akkurat tatt en k motor å bytter til a motor ledningsnett.

helt grei sak de.

Måtte du bytte fra tenningsnøkkel og hele pakka, eller bare de få ledningene inni motorrommet?

visst jeg ikke tar helt feil så ere forskjellige tenningsmoduler( den på innerskjermen) på K og A motor.. det er en mulighet..

04.09.07 16:36

Tenningsmodulen er vel koblet til coilen, så den er jo byttet den også. I K motoren så er vel alt i en boks hvis ikke jeg har skjønt feil.

vet av en F blokk og topp til deg om du vil ha noe litt nyere.

motor'n er ikke brukt enda, så får vel kjøre den i filler først vel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider