Gå til innhold

Rockford Fosgate vs Dynabel? valg av element?

Ranger emnet


Chill

Anbefalte innlegg

Da har jeg solgt det jeg hadde å skal han noe nytt, driver å ser på Rockford Fosgate T212D2,T215D2 eller Dynabel DY9812 eller Dynabel DY9815. er ute etter noe som spiller BRA, høyt og med mye bass. var å så på dynabelene å dem var store... så lurer egentlig på hva jeg bør velge, jeg skal ha 2 elementer.

 

 

Så hvis noen har noe peil på hva som vil låte best så spytt ut:)

 

 

Mhv

Nå:Bmw E46

(x)Sabb 9-3

(x)Audi A4

(x)Mercedes 190E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rockford er ikke lenger hva det engang var, så jeg ville valgt Dynabel...

 

Det er forsåvidt sant, men subbene fra power serien er fortsatt oppegående.. Jeg kjøpte en test på subber, utført av det tyske bladet auto-hifi, der testet dem 50 subber. deriblant rockford fosgate T212D4.

Rockford subben kom på en delt annen plass når det gjaldt lydkvalitet (42 klangpoeng, av totalt 50 mulige, første plass hadde 43 poeng). På maksimalt lydtrykk lå den dog noe etter (19 lydtrykkpoeng, av totalt 40 mulige, første plass hadde 31 poeng)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ser på spec på strokeren vs dynabel dy9812, så ser du at strokeren "bare" har en frekvenskurve på 40-200hz, mens dynabelen har fra 20-300hz, strokeren har en følsomhet på 84db, mens dynabelen har 88,6db... så dynabelen er litt mere lettdreven, og vil holde kontrollen lengere ned i frekvens, en det strokeren gjør... også er vel ikke strokeren kjent for å spille så pent heller..??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ser på spec på strokeren vs dynabel dy9812, så ser du at strokeren "bare" har en frekvenskurve på 40-200hz, mens dynabelen har fra 20-300hz, strokeren har en følsomhet på 84db, mens dynabelen har 88,6db... så dynabelen er litt mere lettdreven, og vil holde kontrollen lengere ned i frekvens, en det strokeren gjør... også er vel ikke strokeren kjent for å spille så pent heller..??

Eneste erfaringen jeg har med Dynabel er den gode lukta av brente spoler :D

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår