Gå til innhold

Gateslicks + holdbarhet

Ranger emnet

Phantom3D

Anbefalte innlegg

Hadde avs sport som vanlige dekk i 19" kontra Ao48 i 18" til bane og "veldig aktiv kjøring" og syntes det var merkbar forskjell når jeg begynte å satse litt. Men et knalldekk til vanlig bruk. :)

Tviler ikke på Yokohama A048 det er ett bedre dekk til bane en AVS sport:) men AVS sport er nok et bedre dekk til vanlig vei bruk og under regnvær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler ikke på Yokohama A048 det er ett bedre dekk til bane en AVS sport:) men AVS sport er nok et bedre dekk til vanlig vei bruk og under regnvær.

Normal kjøring er det bedre ja, pga sporing og støy. :)

Men om man bruker bilen litt mer enn vanlig så blir det jo ikke det samme, selv på veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan skaffe Nitto fra statene, har kjørt rundt på det nå noen år og de er helt fine enda. Det er myke og de bråker ikke, eneste er at de er ikke det beste når det regner, men så blir det glatt uansett når man har bakhjuls drift om man trykker litt. hehe

Mener jeg betalte ca $100 pr dekk, eller litt under 600,- er det vel nå med den lave kursen.

Project: "FrostBite" by GSS Motorsports

- 2007 Focus

- 1995 Mustang cab

- 1994 Mustang coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørte på Yoko AVS sport før (som finnes i de fleste størrelser inkluderet 195/50-15...) og de var like dårlig, om ikke dårligere, på vått som Toyo R888. Det virket som om de var gode på bane. Bedre enn Kumho ECTA i allefall.

Mente Advan sport ikke å få tak i under 225 skrev feil:P

Edit: ser man får Advan sport ned til 205 men da 55 og 50 profil i 17 som neppe mange vil ha.

Er de beste dekka jeg har brukt på vått føre, har prøvd, Continetal sport contact 2 og disse dekkene er mye bedre enn de, Contiental dekka har dårligere slitestyrke enn Yoko AVS og var også ganske dyre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke en kjempestor selvmotsigelse her? Gateslicks tenker jeg på. Slicks er pr def umønstrede dekk og da blir det feil å kalle dekk med mønster for noe slikt.

Joda, er vel det. :)

Men er jo selvfølgelig et "lovlig" kompromiss med en mykere gummiblanding og "mindre" mønster i dekket enn vanlig dekk og som tåler å bli veldig varme uten at de mister sine egenskaper. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse skal visst være gode på vått også.. Men det jeg lurer på er om de varer like lenge som "vanlige" dekk.. ved vanlig kjøring altså? Er ikke hypp på å kjøpe dyre dekk som blir borte fort!

Gatesliks eller andre dekk med bedre grep ER jo laget av en ykere gummi som skal slites bort for å få fersk gummi fram så du har max grep...

Mon ikke du skal kjøre som en tulling på gata hver dag,:drive2

Så er det jo bare tull å kjøpe slike dekk å kjøre med til daglig...

Da er det heller bedre å kjøpe ett sett med fleger og ha sliksene på...for så å bytte om du skal på seriøs banekjøring!:hellothere:

For har du ikke økonomi til å kjøre ut gatesliksene på vanlig kjøring, så er det jo bare tull å kjøpe slikt om det bare er for show og ikke go!

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toyo R888 som jeg kjører på, blir vel også kalt semi slicks (som igrunn er en mye bedre betegnelse). Selv har jeg kjørt med de dekka i over 1 år nå, og synes ikke det slites så veldig mer enn vanlige dekk.

Har også kjørt med Toyo T1-R på flere biler, og var igrunn mer skuffet over slitestyrken på de. (i forhold til andre tilsvarende dekk).

Synest igrunn att det går greit å kjøre med semi slicks til vanlig. Uproblematisk på vått føre (som jeg i utgangspunktet var litt redd for) og dekka holder bra. Ulemper er att de støyer en god del mer og sporer mer etterhvert som de blir slitt. Siden det er myke, så drar de med seg mye sand også. Kombinasjonen r-dekk og bil uten servo kan også være slitsom ;)

Kjøpte 4 stk nye dekk ifjor og betalte 3200 kr (195/50-15), så prisene er helt greie også. Verre om en kjører med større dimensjon, da skyter prisene i været.

Forøvrig så kjører jeg med Toyo r888 på både bruksfelgene og banefelgene mine :)

- '92 Honda civic vti

- '99 Honda Integra type R - (solgt)

- '92 Honda civic vti (solgt) -

- '93 Honda crx del sol vti (solgt) -

- '95 Honda Accord 2.0i (solgt) -

Lenke til kommentar
Del på andre sider