subarualfen Skrevet September 4, 2007 Rapporter Share Skrevet September 4, 2007 Hei, Hvor lenge har politiet lov og holde på lappen min nå som jeg ikkje har godkjent deres beslag av fører kortet mitt? farten min ble målt til 119,1 km/h ut fra bremse sporene. forstillingen min var skjeiv og dekket var nesten uten mønster på ene siden. Men politiet mente at dette hadde ikkje noe og si pga at bremse lengden ble ikkje lengre med feil spissing og mønsterdybde på tørr assfalt. Kann noen hjelpe? PLEAS :) MVH Alf Arne Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet September 4, 2007 Rapporter Share Skrevet September 4, 2007 Men politiet mente at dette hadde ikkje noe og si pga at bremse lengden ble ikkje lengre med feil spissing og mønsterdybde på tørr assfalt. Og det har de forsåvidt absolutt rett i. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
subarualfen Skrevet September 4, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 4, 2007 Kann du grunngi svaret ditt?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirikoo Skrevet September 4, 2007 Rapporter Share Skrevet September 4, 2007 Kann du grunngi svaret ditt?? Du har jo sånn ca like mye gummi i bakken likevel, og så sant det ikke går på corden så er det tilnærmet lik friksjon. Derfor blir ikke bremselengden noe særlig lenger. Men det burde jo doblet tiden uten førerkort at du kjører gris med en bil som ikke er i teknisk god stand også. Siter -97 STi3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Leon Skrevet September 4, 2007 Rapporter Share Skrevet September 4, 2007 Hei, Hvor lenge har politiet lov og holde på lappen min nå som jeg ikkje har godkjent deres beslag av fører kortet mitt? farten min ble målt til 119,1 km/h ut fra bremse sporene. forstillingen min var skjeiv og dekket var nesten uten mønster på ene siden. Men politiet mente at dette hadde ikkje noe og si pga at bremse lengden ble ikkje lengre med feil spissing og mønsterdybde på tørr assfalt. Kann noen hjelpe? PLEAS :) MVH Alf Arne De har 3 uker på seg til å utferdige forelegg og fastsette inndragningstid, eller sende saken over til retten for avgjørelse der. Retten trenger ikke avgjøre saken innen de 3 ukene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
subarualfen Skrevet September 4, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 4, 2007 fikk beskjed om at dette ville bli sendt til retten! så da vil det ta lengre tid en 3 uker altså?! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Juristen Skrevet September 4, 2007 Rapporter Share Skrevet September 4, 2007 Ja, høyst sannsynlig. Siter Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
subarualfen Skrevet September 4, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 4, 2007 ok. hvordan er reglene. er det lov at bare en person avhører meg uten opp tak av samtalen og slikt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
88modell Skrevet September 4, 2007 Rapporter Share Skrevet September 4, 2007 Skaff advokat, så får du hjelp av en som kan det. Siter Omega A 90 Ascona B 78 - prosjekt Omega B 94 16V - selges i deler! Send pm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
subarualfen Skrevet September 4, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 4, 2007 Jepp det skall jeg gjøre :) takk for all hjelp :) mvh Alf AH Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
buskmann Skrevet September 4, 2007 Rapporter Share Skrevet September 4, 2007 Hei Kan du svare oss ærlig på hvor fort du kjørte? Det kan nemlig være interessant å vite når de i ettertid teoretisk har beregnet farten til 119,1 km/h. Siter Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Juristen Skrevet September 5, 2007 Rapporter Share Skrevet September 5, 2007 ok. hvordan er reglene. er det lov at bare en person avhører meg uten opp tak av samtalen og slikt? Ja. Det er to former for avhør: 1)Avhøret skrives i en rapport, som du må lese gjennom, komme med rettelser/tillegg til og signere. 2) Avhøret tas opp på lyd eller video, og skrives i en rapport, som du KAN få lese gjennom, komme med rettelser/tillegg til og signere, dersom dette lar seg gjøre uten alt for mye bryderi. Ved alternativ 1 er det krav til at du skal signere, med mindre avhøret skjer per telefon. Du har ikke rett til å få kopi av avhøret, hverken rapporten eller lyd-/videoopptaket. Siter Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Juristen Skrevet September 5, 2007 Rapporter Share Skrevet September 5, 2007 De har 3 uker på seg til å utferdige forelegg og fastsette inndragningstid, eller sende saken over til retten for avgjørelse der. Retten trenger ikke avgjøre saken innen de 3 ukene. Dette er ikke helt riktig. Saken må ikke oversendes retten innen tre uker for AVGJØRELSE, for det kan godt være at mye etterforskning gjenstår, men den må oversendt retten med begjæring om opprettholdelse av førerkortbeslag. Dersom denne innvilges, kan etterforsknignen ta den tiden den tar. Man kan derfor ikke regne med at saken er løst i løpet av tre uker, spesielt ikke en sak der hastigheten er beregnet på bakgrunn av bremsespor, da det er sannsynlig at denne vil havne i retten. Saken skal imidlertid etterforskes og oversendes så snart som mulig (uten ugrunnet opphold). Siter Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
drQ Skrevet September 5, 2007 Rapporter Share Skrevet September 5, 2007 Ja. Det er to former for avhør: 1)Avhøret skrives i en rapport, som du må lese gjennom, komme med rettelser/tillegg til og signere. 2) Avhøret tas opp på lyd eller video, og skrives i en rapport, som du KAN få lese gjennom, komme med rettelser/tillegg til og signere, dersom dette lar seg gjøre uten alt for mye bryderi. Ved alternativ 1 er det krav til at du skal signere, med mindre avhøret skjer per telefon. Du har ikke rett til å få kopi av avhøret, hverken rapporten eller lyd-/videoopptaket. Av nysgjerrighet, har du en hjemmel (eller annet grunnlag) til dette? Er enig, men det er jo alltid greit å ha noe å vise til. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Juristen Skrevet September 5, 2007 Rapporter Share Skrevet September 5, 2007 Av nysgjerrighet, har du en hjemmel (eller annet grunnlag) til dette? Er enig, men det er jo alltid greit å ha noe å vise til. Påtaleinstruksen, straffeprosessloven og delvis straffeloven, først og fremst. Her legges det helt klare regler for hvordan ulike avhør skal gjennomføres. I tillegg har man Riksadvokatens rundskriv, som gir utfyllende retningslinjer. Dette er ikke noe å lure på. Slike avhørssituasjoner som dere ser i britiske og amerikanske TV-serier, blir ikke brukt i Norge. Det er strenge krav til avhør, både lovmessig og i form av etiske regler. Siter Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg