Gå til innhold

trenger kjøpstips på '90 corrado G60

Ranger emnet

torst1

Anbefalte innlegg

Vurdere kjøp av denne corradoen:

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=11051759&sid=xz19abcshW_h141233

Har vært i kontakt med nåverande eigar, og:

-bulk på kvar framskjerm

-rustsår under v.baklykt

-front bytta og lakka(gjort sjølv)

-a/c virkar ikkje

-venstre speil def

-v. vindusheis virka ikkje

Kan eg forvente mykje ekstra-kostnader, og er dette et bra kjøp i forhold til pris?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noe jeg ble fortalt av en porche expert for et års tid siden når jeg vurderte å kjøpe en billig 911 var: kjøp en så dyr porche du har råd til. det sparer du penger på.

det kan vel sies om biler som corrado også :)

kjøper du en bil til 35 å regner med at det er 10-15tusen i rep. kostnader så kan du ta deg faen på at det fort blir 20-25. (tall tatt helt ut av det blå for å gi et eksempel)

da ender plutselig bilen på 55-60 tusen å da får du et fint eksemplar å slipper å knote å røre.

nå skal riktig nok ikke jeg sitte å slenge dritt om den bilen for den kan være bra den , men vært å ha det han porche fyren sa til meg litt i bak hue hvertfall..

2001 golf iv tdi 4motion highline- til salgs

1987 golf 1 cab

1991 corrado g60

1979 volvo 242 gruppe A

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant det knoff sier. Må ofte ut med mer penger enn det du regnet med, og når det gjelder denne bilen, så tror jeg det er mer å gjøre enn å fikse et par bulker og en frekk lakkskade bak med lykten..

Sjekk om alt det elektriske fungerer. Det er jo ifølge annonsen allerede ting som må fikses her. Se om spoiler virker, takluka og høydejustering på lys virker osv.

Det du kan se etter også, er om den lekker! Min gjorde det etter at jeg fikk min i hus, og jeg har ikke klart å finne ut hvor det kommer fra enda. Se spesielt godt etter på pasasjersiden, da det er en luftsjakt på denne siden som kommer fra torpedoveggen hvor vann kan renne gjennom.

Ellers er det vel som på alle andre biler. Rust i hjulbuer, kanaler og shait. Understellet er vel galvanisert på disse bilene mener jeg.

Kan jo alltids sjekke metoden for å se hvor mye ladderen lader i denne tråden.

http://www.bilforumet.no/corrado/176010-ladetrykk-lyd-og-drag.html

Så ser du om det lekker og greier =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips :)

knoff: kjøper du en bil til 35 å regner med at det er 10-15tusen i rep. kostnader så kan du ta deg faen på at det fort blir 20-25. (tall tatt helt ut av det blå for å gi et eksempel)

da ender plutselig bilen på 55-60 tusen å da får du et fint eksemplar å slipper å knote å røre.

Ja, der har du nok rett, men har i utgangspunktet ikkje råd til ein bil til 50-60 tusen :( men gjelder dette generelt bilar til 35000, eller er corrado ekstra "dyr" som bruktbil?

Bilen skal på NAF-test i måro, så då skal det bli spennande og høyra resultatet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips :)

Ja, der har du nok rett, men har i utgangspunktet ikkje råd til ein bil til 50-60 tusen :( men gjelder dette generelt bilar til 35000, eller er corrado ekstra "dyr" som bruktbil?

Bilen skal på NAF-test i måro, så då skal det bli spennande og høyra resultatet!

nei det er jo et problem selfølgelig.. noen ganger er det lettere å fikse opp en bil over tid ikkesant..

men når du da kan få en like bra bil i orden til mindre penger så må man jo ta en vurdering på det da.

tror nok corrado er en av di bil typene hvor du liksom får igjen for hva du koster på deg.. er noen typer som bare er sånn..

hehe

2001 golf iv tdi 4motion highline- til salgs

1987 golf 1 cab

1991 corrado g60

1979 volvo 242 gruppe A

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da har eg prøvd vidunderet!

bilen virka bra den, til prisen, men radiatorvifta er bytta til ei vifte (fra 16v), så ved kø og saktegåande kjøyring, så går motoren seg varm! :( noken som har ei vifte?

ellers så var det rusta heilt gjennom ved baklukta, ikkje hull, men som sagt rust både på innsida og utsida.

bilen var på naf-test før i dag, så eg skal få rapport på korleis det gjekk seinare, men har veldig lyst på den bilen da! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider