Mortenzen Skrevet September 4, 2007 Rapporter Share Skrevet September 4, 2007 har bygget om til a-gasser.. men sliter med bensintilførselen.. kan jeg bare ta en bensin slange fra tanken bak, og frem til den nye pumpa? Siter Bmw 318i E46 prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjørn Skrevet September 4, 2007 Rapporter Share Skrevet September 4, 2007 hva har du bygget om fra? hvis du har pumpe i tanken bak så må du vel fjerne den først.. Siter [ Volvo 242 -82 ] [ Fiat Uno Turbo -86 ] [ Ford Sierra Cosworth -91 ] [ Volvo 240 -83 ] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet September 4, 2007 Rapporter Share Skrevet September 4, 2007 Du må fjerne bensinpumpa under bilen og i tanken, og erstatte de med slanger. Alternativt så går det an å bruke returslangen for bensintilførsel, men du vil da gå tom for bensin på 1/4 tank, eller der omkring. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chrizz_g Skrevet September 4, 2007 Rapporter Share Skrevet September 4, 2007 Du må fjerne bensinpumpa under bilen og i tanken, og erstatte de med slanger.Alternativt så går det an å bruke returslangen for bensintilførsel, men du vil da gå tom for bensin på 1/4 tank, eller der omkring. Det er igrunn akkurat dette vi har gjort. F-motor, LH2.2, stått i tre uker uten at vi har funnet feilen. Brukte retur-slangen som tilførsel, og fjernet bensinpumpe-relè'et. Problemet er at bilen "går tom for bensin" ved halv tank! Skal prøve å gå til anskaffelse av et armatur fra en 86mod 740, og se om det blir bedre da. Siter - 1998 Skoda Felicia Pickup 1.9D - 1986 Volvo 740 Banebil, V8, Bilstein, multilink, poly ++ - 1986 Volvo 740 Turbo Intercooler - Langtidsprosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thomassj Skrevet September 5, 2007 Rapporter Share Skrevet September 5, 2007 hvis du har bruka retur røret som tilførsel så er feilen der fordi at returrøret går ikke helt ned i tanken sånn som den orginale tilførselen gjør, den ligger nemli helt nedi bunnen sammen med et "filter" mens returrøret ligger vel ca midt i eller ret ved armaturet å eureka halv tank å den er lenger ikke i kontakt med bensin!! Siter 95 Golf 3 94 Audi 80 competition, oppe å går med megasquirt 85 Volvo 740 88 Volvo 740 delebil 87 Volvo 240 Stv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet September 5, 2007 Rapporter Share Skrevet September 5, 2007 Tar du bort tankpumpa så blir røret ca.10cm kortere og like langt som returrøret og derfor suger det luft etter halv tank samme hvilken av røra du bruker.. Kan ikke se problemet med å bruke tankpumpa som hovedpumpe på gassermotor da!? det er jo en lavtrykkspumpe og skulle den gi for høyt trykk så flottørventilen ikke klarer å holde stengt så er det bare å sette på en reduksjonsventil.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet September 5, 2007 Rapporter Share Skrevet September 5, 2007 Eller bare tre en bensinslange over returrøret i tanken, og la den være lang nok til å nå helt ned til bunnen. Eventuelt ikke la tanken bli under halvfull. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chrizz_g Skrevet September 5, 2007 Rapporter Share Skrevet September 5, 2007 Bytter ut hovedpumpa med et rør / en slange, og suger bensina igjennom matepumpa. Eller? Siter - 1998 Skoda Felicia Pickup 1.9D - 1986 Volvo 740 Banebil, V8, Bilstein, multilink, poly ++ - 1986 Volvo 740 Turbo Intercooler - Langtidsprosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet September 5, 2007 Rapporter Share Skrevet September 5, 2007 Enten forlenger du returrøret nedi tanken med en slangebit to slangeklemmer og et kopperrør.. Eller du kan bruke matepumpa for å levere bensin til gasseren.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.