Gå til innhold

Hvor sitter nummeret på bakakselen?

Ranger emnet

Aceofspades

Anbefalte innlegg

Søk litt, er en tråd hvor sundin-racing har lagt inn bilde som beskriver hva som er forskjell på husene både innvendig og utvendig, er noen 1030 akslinger som har 1031 utseende.

Er vel ingen vits i å søke når det står slått inn, Det gjør det i alle fall på 1031. Naboen har en litt gammlere aksel en meg, og det stod slått inn 1031 på den også, nesten på samme stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg skrapa av alt og finner faen ikke noe nummer.. vet i grunn at den jeg skrapa på er en 1030 da,siden den har sittet på en 244dl 82mod. :) men ville vite hvor jeg skal lete for å finne det, og ettersom den lå på gulvet så var det enklere å se etter..

for på bilen står det en nyere aksel med el. speedo,og for å gjøre letejobben etter nr. enklere på den så starta jeg på den gamle..

den som står på bilen nå er ganske forskjellig i utseende i forhold til den gamle.

virker som det er litt større diffhus og på høyresiden av huset er det et bolthull for momentstag!? men de ser kanskje like ut de nyere 1030/1031 akselene med el. speedo også.. angry2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.bilforumet.no/200-serien/143247-hei-noen-som-vet-hvilken-type-dana-30-asom-er-lik-som-1031-a.html

Der er tråden hvor det er lagt ut bilder av hvor du skal finne tallet..se litt nedpå siden:)

Etter jeg så hvor jeg skulle lete var det ingen problem å finne det:) Var litt utydli det som var stemplet inn men klarte å tyde 1031 til slutt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne spart meg litt bry ved å se etter på akselen som sitter på bilen først.. der var det jo synlig gjennom dritten!

men på den gamle 82 mod. så tør jeg påstå at det ikke sitter annet ett nr. for produksjonsmåned/år og et annet nr. på undersiden..

Men angående stikkaksler.. er det de samme på de gamle 1030 som på nyere 1031? så slipper jeg å ta av langboltene til 20mm spacerene.

har en tendens til å bli litt slappe de sporene som skal låse de fast, og de koster vel en 70kr. pr stk ny hos volvo! :) men de kan jo sveises fast da sef. hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvis du hadde hatt to brukbare øyne og giddet og lese hele tråden så hadde du kunne spart deg den kommentaren!!

Hvorfor spør man i det hele tatt et spørsmål!! er vel for å få svar på noe man lurer på er det ikke..

jeg viste ikke forskjellen og derfor heller ikke hva jeg skulle se etter,da spør man.. og om jeg kunne sett som en hauk så hadde det ikke hjulpet meg en pøkk! kanskje en fordel å være synsk!?

og det eksisterer ikke noe nr. på den gamle akselen min men på den av nyere årgang så fant jeg nr. dønn.. det var en 1031

Kan vel være at stikkakselene passer over da,men jeg vet ikke. derfor spør jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider