Gå til innhold

Batteri test

Ranger emnet


codegen

Anbefalte innlegg

Var vel John Anders som utførte denne testen, og siden man ikke vet hva slags lading, oppsett, og testmetode som ble brukt så får man ta testen med en klype salt.

 

Sjøl økte jeg flere dB med å gå fra en lader til en annen.

 

For folk flest kan man like gjerne kjøpe det batteriet man får mest for pengene iht. spesifikasjoner.

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oki.. husker du hva linken het? eller hva er nicket til john anders? vil se igjen den litt..

 

Den tråden ligger på et annet forum...lydtrykk... ;)

Norwegian Champion, 00-01-02-03-06-07-08

00-155.7db superstreet nw

01-170.2db xtreme5+ 02-170.6db xtreme5+ 03-156.7db xtreme 1+

06-155.6db street b 07 - 158.9db street b. 08 - 159.2db street c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var vel John Anders som utførte denne testen, og siden man ikke vet hva slags lading, oppsett, og testmetode som ble brukt så får man ta testen med en klype salt.

 

Sjøl økte jeg flere dB med å gå fra en lader til en annen.

 

For folk flest kan man like gjerne kjøpe det batteriet man får mest for pengene iht. spesifikasjoner.

 

Kanskje du skulle lese tråden en gang til...

Ellers så kan jeg friske opp minnet til deg litt her også :

 

4 forskjellige batterier i en og samme bil(Panda`n), med samme utstyr...

Utstyr var 4 stk Memphis Mojo 4kw forsterkere

2 stk Memphis Mojo 12"

 

"Testmetode" høyeste score på Tl.

Og til info, så var det faktisk 2 forskjellige ladere inne i bildet...men, det ble det aldri nevnt noe om da det sto på som værst...Den ene laderen var en biltema lader og den andre var en ctek multi lader( og den er justerbar )....

 

Altså:

1 bil, likt oppsett og 2 forskjellige ladere...4 batterier og 4 forskjellige scorer, med forskjell på ca 1.5 db...

 

 

Og til slutt et spørsmål Nils Petter : Hvis det er nødvendig med "spesial"lader til det batteriet for å få det til å funke optimalt, da kan det umulig være brukbart som bilbatteri...? som lades opp med dynamoen...? :)

Norwegian Champion, 00-01-02-03-06-07-08

00-155.7db superstreet nw

01-170.2db xtreme5+ 02-170.6db xtreme5+ 03-156.7db xtreme 1+

06-155.6db street b 07 - 158.9db street b. 08 - 159.2db street c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og til slutt et spørsmål Nils Petter : Hvis det er nødvendig med "spesial"lader til det batteriet for å få det til å funke optimalt, da kan det umulig være brukbart som bilbatteri...? som lades opp med dynamoen...? :)

Så kan man vel også nevne at det er vesentlig forskjell på å bruke ett batteri til vanlig bilbruk og ett vanlig anlegg, mot å bruke det i en dB-dragbil med ett noe annet oppsett... Bare sånn til opplysning lissom..

 

Jeg la jo merke til hva danskene gjorde med sin panda i kr.sand, de brukte en vanlig batterilader, men brukte ett lite triks i tillegg for å få batteriene til å yte maks.

Det er mange måter å gjøre det på, og når batteriene ikke er like så er sikkert ikke metodene like.

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kan man vel også nevne at det er vesentlig forskjell på å bruke ett batteri til vanlig bilbruk og ett vanlig anlegg, mot å bruke det i en dB-dragbil med ett noe annet oppsett... Bare sånn til opplysning lissom..

 

Jeg la jo merke til hva danskene gjorde med sin panda i kr.sand, de brukte en vanlig batterilader, men brukte ett lite triks i tillegg for å få batteriene til å yte maks.

Det er mange måter å gjøre det på, og når batteriene ikke er like så er sikkert ikke metodene like.

 

Joa, det er forskjell på batterier. Men jeg går aldri i verden å kjøper meg batteri, som da ikke er "egnet" til normal bruk/lading med dynamo. eller "normal" lader ...(f.eks ctek lader)for jeg vil ha et optimalt batteri, bestandig...

Da er det plutselig blitt veeeldig dyrt å få et optimalt batteri...Så da kjøper jeg heller odyssey eller nsb som jeg VET virker uansett lading/lader.......

 

 

Og jeg regner med at Danskene bråtappet litt strøm fra batteriene sine.. enten med å ta noen burper på lavt volum, eller å dra motoren på starteren noen ganger i noen sekunder...

Alle som har prøvd å testet litt, vet at et batteri med litt temperatur i funker bedre en et kaldt batteri...Og det står på de fleste batteriene at dem funker bedre ved f.eks 25 grader kontra 0 grader...

:)

Norwegian Champion, 00-01-02-03-06-07-08

00-155.7db superstreet nw

01-170.2db xtreme5+ 02-170.6db xtreme5+ 03-156.7db xtreme 1+

06-155.6db street b 07 - 158.9db street b. 08 - 159.2db street c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angrep på kinetik på dette forumet virker det ikke som er akseptabelt. Men slik er det jo på de fleste forum da....

 

Har noen sagt det?

Jeg synes bare det blir litt feil at en person som ikke liker importøren av batteriet (kinetik) skal utføre en slik test, og selvfølgelig komme frem til at det var det dårligste batteriet eller noe sånn...

 

Forskjellige batterier fungerer på forskjellige måter.

 

Når det er sagt så bruker jeg sjøl forskjellige batterier og er fornøyd med de alle sammen :)

 

Sier bare at man skal ta testen med en klype salt.

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen sagt det?

Jeg synes bare det blir litt feil at en person som ikke liker importøren av batteriet (kinetik) skal utføre en slik test, og selvfølgelig komme frem til at det var det dårligste batteriet eller noe sånn...

 

Forskjellige batterier fungerer på forskjellige måter.

 

Når det er sagt så bruker jeg sjøl forskjellige batterier og er fornøyd med de alle sammen :)

 

Sier bare at man skal ta testen med en klype salt.

 

Vel, kanskje ikke direkte, men jeg lurer på hvorfor kinetik blir forsvart med nebb og klør så mye som det blir gjort. Denne diskusjonen har jo gått før så jeg vil ikke ta den videre.

 

Uansett så har vel andre i verden gjort lignende tester (ihvertfall en) og tatt samme konklusjon som reload. To uavhengige tester med samme resultat er kanskje ikke bare tilfeldig?

#1985 Opel Rekord 2.2i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen sagt det?

Jeg synes bare det blir litt feil at en person som ikke liker importøren av batteriet (kinetik) skal utføre en slik test, og selvfølgelig komme frem til at det var det dårligste batteriet eller noe sånn...

 

Forskjellige batterier fungerer på forskjellige måter.

 

Når det er sagt så bruker jeg sjøl forskjellige batterier og er fornøyd med de alle sammen :)

 

Sier bare at man skal ta testen med en klype salt.

 

Du Nils Petter.... Nå må du jaggu gi deg...

Du skriver alltid mye piss og svada...som du rett å slett ikke har peiling på...som i dette tilfellet.

 

For det første, så har jeg ingen ting imot Kinetik importøren, eller andre importører...

 

For det andre , så aner jeg ikke hvem personen(e) er i virkeligheten..."kjenner" kun personen(e) ifra forumene...

 

Grunnen til at jeg gjorde den batteri testen, var ene og alene kun for at jeg ville se hvilket batteri som jeg klarte å spille høyest med...

 

Og jeg mener jaggu at jeg la inn det at testen kunne gjøres på nytt i min bil...for det var noen som kom med det at jeg hadde brukt feil lader, og at scoren da ikke var riktig... men null respons ble det på det...så........

 

Ps, jeg har ikke noe imot deg heller, hvis du skulle være i tvil om det...

Norwegian Champion, 00-01-02-03-06-07-08

00-155.7db superstreet nw

01-170.2db xtreme5+ 02-170.6db xtreme5+ 03-156.7db xtreme 1+

06-155.6db street b 07 - 158.9db street b. 08 - 159.2db street c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår