Gå til innhold

Min førstebil: BMW E36 320i

Ranger emnet

vegardostrem

Anbefalte innlegg

Hei! ;)

Søndag hentet jeg meg min første bil, en BMW 320i.

Bilen er førstegangsregistrert sent i 1992 i Tyskland, eid av en eldre herre som brukte bilen til og fra "postkassa", før den ble importert til Norge i 2001.

Bilen har bare 160' km. på telleren (som er lite for å være '92 modell), er helt strøken, bortsett fra litt slitasje på førersete, noe rust på panser og to slitte bærekuler. Litt småkjipt at den ikke har varmeseter eller elektriske vinduer, men vi får se hva vi gjør med dette etterhvert. Har i grunn bare planer om å ha bilen et år eller noe slikt før den skal bli solgt til fordel for en nyere bil.

Feil/mangler:

-Ubalanse. Dette skyldes at forrige eier har klart å kjøre i stykker ALLE fire sommerfelgene. Fantastisk gjort. Jeg skulle uansett ha nye, men hadde ikke tenkt å kjøpe før neste sesong.

-Panser. Dette er rustet på høyre side fra lykt og helt opp mot vinduet. Det er sparklet og lakket (drittarbeid), så dette må fikses. Jeg har et helt nytt panser på hånd for en billig penge, så dette blir nok løsningen her, da jeg ikke ser poenget i å begynne å reparere det gamle. Det blir sikkert dyrere også..

-Vindu. Noe skjærer seg med førervinduet. Det går nesten helt opp før det begynner å skjære seg utover, for å så gå inn igjen hvor det legger seg på utsiden av listen. Noen som har forslag? Alt taes i mot med stor takk!

Planer:

-Full service. Full service på merkeverksted er bestilt, da jeg får skiftet alt av plugger, olje, etc.

-Nye felger. Dette kommer, vet ikke helt hvilke, bare å komme med forslag.

-Frontfanger. Får se hvilken det blir, men tenker jeg tar det til neste sesong, da snøen snart står for tur her i Ålesund. Muligens en M-fanger, får se..

-Bakrutesenker.

-Soting. Muligens moderat soting av vinduer..

-Ny eksosstuss. Eksosstussen som står på nå ser ikke ut, i tillegg til at den stikker 15 cm. utenfor bilen. Ser forferdelig ut.

-Nytt interiør. Muligens skinnintr. Har et pent brukt på hånd, så får se hva økonomien svarer til nå de nærmeste månedene.

101990.jpeg

101992.jpeg

101993.jpeg

101995.jpeg

Flere bilder kommer etterhvert.

Kom gjerne med innspill, tips og kommentarer! ;)

Endret av vegardostrem
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilen ser jo helt grei ut på "avstand" kansje fikse noen større bilder. hva med og få tak i nytt intreør? behold baklyktene di er pene. kansje ett k/n filter hadde gjort seg sammen med ny eksos. lykke til med bilen oppdater ofte som murlig når noe skjer

Bmw 318D 2010 4D 

Bmw 520i 2000 Stv. (solgt)

Bmw 320i 4D 96 m-tech (solgt)
Bmw 318ic 03 (Solgt)
Bmw 318 is 95 (solgt
Bmw 518 i 84 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er ganske dyrt så ett brukt hos en forhandler pewt brukt osv. til 8000 kr ganske stive priser... så finner du noe biligere er det jo bare til og handle... eller hva med del skin? ganske pent det å.......

Bmw 318D 2010 4D 

Bmw 520i 2000 Stv. (solgt)

Bmw 320i 4D 96 m-tech (solgt)
Bmw 318ic 03 (Solgt)
Bmw 318 is 95 (solgt
Bmw 518 i 84 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider