Gå til innhold

Feilkode 1-2-2 på 96' 460 2.0

Ranger emnet

Weezel

Anbefalte innlegg

Hei

Har en 96 mod 460 2.0i sak som gir feilkode 1-2-2 på diagnoseuttak nr 2 i diagnosekontakten.

Jeg kan ikke finne noe sted hva dette skal bety for 460, men jeg har sett at på noen 700/900 kan dette være feilaktig inntakslufttemperaturmåler (puh).

Hvordan vil jeg eventuelt merke at denne er gåen på motoren - den styrer vel kun med kaldstart, eller kan den skape krøll på andre vis?

Motoren går forøvrig som den skal, men denne feilkoden irriterer meg litt.

Jeg har prøvd å dra ut pluggen til denne tempmåleren, men det virker ikke som om motoren gjør noe forskjell - og sviver på samme måte enten pluggen er i eller ei.

Er det noen som kan bekrefte/avkrefte om 1-2-2 koden på 460 er denne tempmåleren?

-Nicolai

- 92 Audi S4 2.2T quattro

x 92 Audi 80 2.3 quattro

x 96 Volvo 460 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis luftmengdemåleren ikke fungerer som den skal vil den begynne å hoppe veldig på tomgang, og tilslutt bare stoppe. jeg tror jeg har problemer med nettopp denne. Denne derimot delen er ikke videre billig.. har satt inn en fast motstand i luft-mengdemåler kontakta som jeg fikk kjøpt fra england. Skulle visstnok gi litt mer effekt også, men det har så langt uteblitt. Poenget var iallefall å få feilsøkt litt. Men har fortsatt problemet med at den hopper på tomgang. Mulig den drar litt falsk luft.

Så derfor lurer jeg litt på hvor du har fått tak i ett slikt apparat som du kan feilsøke med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg ikke si noe sikkert, men jeg tror ikke det er en luftmengdemåler på disse bilene, da den går like fin om man napper ut kontakten til det som kan se ut som en sliken. Det er nok heller en luft-temperaturmåler. Ivertfall på min 2 liter.

Det er ikke noe apparat man leser av kodene med, det sitter en egen diagnosekontakt på det venstre dempertårnet ditt. Hvis du har 2literen, kan du sette kontakten i plugg nummer to, og trykke ett sekund på knappen, deretter vil feilkodene komme som blink på dioden.

Du skjønner tegninga når du ser det ;)

- 92 Audi S4 2.2T quattro

x 92 Audi 80 2.3 quattro

x 96 Volvo 460 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 year later...