Gå til innhold

Ford Scorpio 2.0 1994 - Prisantydning?

stian90

Anbefalte innlegg

Info:

Ford Scorpio 2.0i Classic.

1994 modell, 260.000 km.

Utstyr:

• ABS-bremser
  • Airbag
  • Servostyring
  • Sentrallås
  • Oppvarmede seter
  • Radio/CD

Har nettopp skifta olje, oljefilter, luftfilter og dynamokabel.

Har også gått over hele interiøret og rensa alt av seter, tepper, gått absolutt all plast/skinn med litt midler. Bilen ser nesten ny ut innvendig. Nye høyttalere foran.

Den er EU godkjent og skal ikke på EU igjen før tidlig i 2009. Har også det meste av kvitteringer på ting som er skiftet på den.

Men så kommer det triste. Utvendig har bilen rusta, dessverre. Og det er derfor vi har tenkt å selge den. Dette ble dyrere enn vi regna med. Det er ikke noe farlig rust på bilen, men den har rust rundt begge hjulbuer. Den har også en del i begge kanaler under, litt på begge dører foran og en god del på panseret (litt steinsprut osv). Alt av rust som er bortsett fra kanaler og hjulbuer er overflaterust. Har ikke undersøkt hvor mye det eksakt vil koste, men folk tipper rundt 10.000, for nye plater må sveises rundt buene og kanskje under kanalen.

Jeg har begynt å ta rust overflaterusta på den, men halvveis i arbeidet får jeg høre at middelet jeg har brukt ikke holder mål (Brunox). Derfor vurderer jeg å bare stoppe arbeidet der å selge den slik som den er, kanskje mulig at jeg går over med Rust Bullet istedet, for dette skal visst være mye bedre saker.

For det er veldig dumt å si til den nye eieren at rusta er tatt og det er ikke noe mer å tenke på, og et halvt år senere er alt tilbake igjen.

Ellers er frontruta sprekt, men det skal byttes før den selges, det er en forsikringssak. Varmeapperatet funker ikke (Ford estimerte at det ville koste 2000kr hos dem). Potta bør byttes, tror det er hull i den. Bilen står også på et reservehjul, pga at det andre punkterte, men begge hjula følger med.

Så alt i alt: eksosanlegget bør skiftes, varmeapparatet må fikses, et nytt dekk må fikses og en god del rustarbeid må taes. Dette kan dessverre bli ganske dyrt.

Men bilen starter og går, og kan funke perfekt til den som vil ha et prosjekt, eller kun bruker bilen som et framkomstmiddel og ikke bryr seg om utseende og rusta. Men i bunn og grunn egner deg seg nok best som delebil.

Legger ved noen bilder. Har ikke noe "helhetsbilder" desverre, bildene er tatt etter at jeg påbegynte rustarbeidet.

http://aycu33.webshots.com/image/23672/2002766529120105087_rs.jpg

http://aycu01.webshots.com/image/26720/2002770206422731918_rs.jpg

http://aycu31.webshots.com/image/26870/2002725333828573646_rs.jpg

http://aycu40.webshots.com/image/28399/2002791711541958029_rs.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

øøøøøy,trenger baklyktene og skiltplata di :P hehe

1x 

1x 88 Vw Passat (Delebil) (X)

1x 89 Vw Passat 1.8 GL (X)

1x 90 Vw Golf Mk2 1.8GL (x)