Gå til innhold

"Hemmelige" koder på kjøre computer'n.

Ranger emnet

vagen

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på et par ting angående disse kodene.

Hva er øvre/nedre turtall ? (tipper at du kan se det laveste/høyeste turtall motoren har hatt siden start?)

Hva er "Road RPM" ?

Hvordan kan jeg identifisere "landkoden" ?

Hva er "speed impuls" ?

Regner med at de verdiene som "fremstår" som normal (dvs, oljetemp,ute temp og bensin forbruk er det samme som de vanlig er.

Hvordan har det seg at man får alle disse funksjonene? Sitter der så mange sensorer rundt om kring?

VW Golf MK2 GTI 16V :) http://www.djmongoriders.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er klin det samme hvliken posisjon du har 1/2 bryteren i... Du får bare forskjellige opplysninger opp.. Hold inne den knappen det står MFA på.... På med tening, av med tening, start.... And there you go......

PS: Drar du 1/2 bryteren ut i en av sidene og holder den der ei stund så nuller du bare ut verdiene på MFA (kjørecomputeren...)..... Selvsagt i den posisjonen du drar mot, drar du den i 1 posisjon nuller du 1 verdiene, drar du den i 2 posisjon nuller du 2 verdiene... Husker ikke hva som er hva ev 1 og 2, men den ene nuller seg selv ut etter at bilen har stått ei stund, mens den andre må nulles manuelt.....

VOLVO - Schnellste Traktor der welt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry at jeg rota litt der vagen og g60syncro! :)

Nå først ser jeg jo at det står "MFA" på den knappen som er på enden av hendelen, så dere hadde jo rett begge to:)

Så man treng ikke å sette den i posisjon 2 for å gjøre dette, var bare det jeg stussa på siden det stod i den første posten om dette...

:)

Blir gøy å se om det funker på min bil.

Hvor mange forskjellige typer computere finnes det?

VW Golf MK2 GTI 16V :) http://www.djmongoriders.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 years later...
wow. dette visste jeg ikke no om.. det må testes.. men hva er denne 1/2 bryteren som folk prater om?:s

nokon modeller har vel denne på vindusvisker hendelen og nokon har den vel på sjølve speedometeret oppe i høgre hjørne..

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider