Gå til innhold

9" all around?

Ranger emnet

burnoutking

Anbefalte innlegg

Er på evig jakt etter felger, men lurer på om jeg klarer å skvise på 9" fremme og bak - uten valsing. Bilen er senket 50/40mm, og felgene er enten Keskin KT4 eller Borbet A eller BS.

Mulig? Gidder ikke å kjøpe noe som ikke passer (bestiller fra Tyskland) og ikke gidder ikke å valse til skjermene revner.

Takker

..../.------------\...... OEM VW <3

.../.___________.\......

../( )========( )\.....

.|\______ ______/|....

.|_\_____ _____/_|....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det funker dårlig med ET15 og funker passe med ET25 og enda litt bedre med ET35 =)

Ok

Hvordan går det med ET 15 eller 25 på 7,5"? Hva sier Biltrangsynet til å gå så langt ned på ET da?

Jo lavere ET, jo mer kant - ikke sant? Eller tar jeg helt feil? :p

.../.___________.\......

../( )========( )\.....

.|\______ ______/|....

.|_\_____ _____/_|....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lavere ET vil si at felgen kommer lengre ut fra bilen, om som oftest kan dette resultere i større kant ja, men det kommer annpå produsent til produsent. Ofte er det bare mindre anleggsflate som forandre ET og kanten ute er lik.

Om du ikke får felger med TUV godkjenning så får du aldri godkjent felger som avviker mer en 7,5mm per felg.

Men selv om det finnes felger med tuv som er f.eks 9x16 ET15 så kan det ofte stå i papirene at det må beregnes å gjøre plass til de, valse, bredde etc.

- 2002 Passat TDI 4 Motion

- 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976

- 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951

(x) 1993 Golf 3 GTD Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et 25 er største et som går klar justerbare fjørbein (gewinde)

muligt det går med et35 vis du bare har vanlige senkefjører eg kan ikke svare heilt sikkert på det men muligt noen andre kan?

eg har nå et25 på min å då har eg banka og valsa hjulbuene for å få bilen lav nok uten att det subber. å ja lakken sprakk.

eg vil nesten påstå att det bare vil bli seendes dumt ut vis bilen ikke blir senket over 60mm min er nå senket 90-95mm å det er såpass det må vere synst eg då vil hjulbuen flykte med dekket.

men med mindre senk så vil jo alt bli mye lettere;)

lykke til

- 98 Audi a6 2,5tdi

- 82 Vw Golf 1 Weber

x 96 Vw vento

x 99 TT

x 00 Seat Leon x 02 Seat Leon x 92 Golf cab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar.

Mulig jeg går for 7,5" hele veien, blir så stress med valsing og lakkering. Skal ha justerbare senere.

Så Keskin KT4 i 7,5" bredde med ET25 burde gå, eller kanskje ET15?

Bilder av bilen din med så mye senk? Tenker å senke noe lignende selv når jeg får justerbart. (:

.../.___________.\......

../( )========( )\.....

.|\______ ______/|....

.|_\_____ _____/_|....

Lenke til kommentar
Del på andre sider